Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:30:41 GMT

مادران و همسران شهدا در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۱۸۱۳

مادران و همسران شهدا در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امروز در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، مادران و همسران شهدای چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، 19 بهمن‌ماه در این آیین، با تبریک ایام دهه فجر و نیز گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، اظهار کرد: در برخی شهرهای کشور مانند اردبیل و زنجان، رسم است که عزاداری عاشورا با نام حضرت ابوالفضل(ع) ختم شود تا یاد این شهید دلاور همچنان در خاطر جوانان و عزاداران ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) در جنگ صفین، زمانی که دشمن فردی را برای رجز خوانی به حضور امیرمؤمنان(ع) فرستاده بود، با سرعت به سمت آن فرد رفت و او را به هلاکت رسانید چرا که توان رجزخوانی دشمن در برابر امام(ع) را نداشت.

استاندار تصریح کرد: در کربلا نیز زمانی که دشمن امان‌نامه را به خدمت آن حضرت آورد، ایشان فرمودند که امان نامه را بردار و برو و اگر تکرار کنی کشته خواهی شد.

عباسی بیان کرد: مادران شهدا نیز با تربیت صحیح توانستند افرادی را به جبهه‌ها بفرستند که جان خود را فدای راه اسلام کنند، لذا شایسته تکریم و احترام و تجلیل هستند.

در ادامه فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی و حضور چند میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهید یادآور این نکته است که مردم شهیدپرور ایران از نظام و ولایت و شهدا جدا نیستند و به دور از مسائل قومیتی و حاشیه‌ای به آرمان شهدا توجه دارند.

نجفی با تأکید بر اینکه آنچه امروز داریم به برکت خون شهدا است، افزود: در این میان نقش زنان در دفاع مقدس بسیار قابل توجه است چنان که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر زنان حماسه جنگ را نمی‌سرودند و در خانه‌ها جنگ را به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مردان اراده و انگیزه رفتن به جبهه‌ها را نمی‌یافتند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مبین نقش مهم زنان است، و وجود 6 هزار و 500 شهید زن و 8 هزار جانباز زن در دفاع مقدس مؤید این مطلب است که زنان در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند.

نجفی تأکید کرد: شهدا از دامان پاک زنان این سرزمین به جبهه رفتند و امروز نیز ایستادگی و مقاومت مادران و همسران شهدا انقلاب اسلامی را در برابر هجمه‌های بزرگ استکبار جهانی بیمه کرده است،

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه با اشاره به تجلیل از قرآنیان برتر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: کانون قرآن بنیاد شهید استان 89 کلاس با 2 هزار و 300 عضو در سطح منازل خانواده شهدا و حسینیه‌های شهدا مشغول فعالیت است.

نجفی افزود: 236 پیشتاز قرآنی در حوزه کانون قرآن و عترت بنیاد شهید فعالیت دارند که رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در رشته‌های مختلف قرآنی کسب کرده‌اند، ضمن اینکه استان ما جزو 6 استان عضو شورای مرکزی قرآنی بنیاد شهید کشور است و در جلسات این شورا حضور مستمر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری خانواده شهدا و جانبازان تجلیل و قدردانی مادران و همسران شهدا چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی بنیاد شهید دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند