Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:31:23 GMT

تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۲۱۳

تبرئه ترامپ یا حبس انسانیت؟

سرانجام همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، سلسله جلسات بی‌روح و مهندسی‌شده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا با تبرئه وی از اتهامات صریح مندرج در پرونده «اوکراین گیت» به پایان رسید! ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، سرانجام همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، سلسله جلسات بی‌روح و مهندسی‌شده  استیضاح  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا با تبرئه وی از اتهامات صریح مندرج در پرونده «اوکراین گیت» به پایان رسید! جلسه پایانی استیضاح ترامپ، به آوردگاه و محلی برای زورآزمایی دو حزب سنتی آمریکا در کنگره تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا درخصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین گیت رأی‌گیری شد. در این رأی‌گیری 52 نفر از سناتورهای  جمهوری‌خواه ، ترامپ را باوجود شواهد و مستندات غیرقابل‌انکار در پرونده «اوکراین گیت»، بی‌گناه تشخیص دادند  و تنها 48 نفر به گناهکار بودن او رأی دادند. برای رأی آوردن استیضاح، 67 سناتور باید ترامپ را مقصر و مستوجب برکناری از قدرت می‌دانستند! در میان سناتورهای حزب جمهوری‌خواه، تنها «میت رامنی» بود که ترامپ را در این ماجرا مقصر دانست. 

متعاقبا درخصوص بند «ممانعت از اجرای عدالت»  در پرونده رسیدگی به اتهامات ترامپ، در مجلس سنا رأی‌گیری شد.  در خصوص این بند نیز 53 سناتور ترامپ را گناهکار ندانستند و 47 سناتور دموکرات نیز  به گناهکار بودن او رأی دادند. به‌این‌ترتیب پرونده سومین جلسه استیضاح در طول تاریخ ایالات‌متحده آمریکا نیز به سود رئیس‌جمهور مختومه شد! «اندرو جانسون» و «بیل کلینتون» دو رئیس‌جمهور دیگر آمریکا بودند که جلسه استیضاح آن‌ها توسط کنگره برگزار شد و درنهایت، از اتهامات وارده تبرئه شدند! چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا که قرار بود جلسه استیضاح وی متعاقب افشای ماجرای «واترگیت» برگزار شود نیکسون بود که درنهایت ترجیح داد از سمت خود ( بدون برگزاری جلسه استیضاح) استعفا بدهد. 

وجه مشترک هر سه پرونده استیضاح رؤسای جمهور در آمریکا که در کنگره به جریان افتاده است، وجود شواهد و مستندات یرقابل‌انکار درخصوص جرائم و اتهامات آن‌هاست. در پرونده اخیر دونالد ترامپ نیز اسناد نهادهای امنیتی آمریکا، اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق و سفرای سابق آمریکا در اوکراین و اتحادیه اروپا و فراتر از آن، گزارش مفصل کمیته‌های اطلاعاتی و قضائی مجلس نمایندگان حکایت از جرم مطلق و غیرقابل‌انکاری بود که ترامپ مرتکب شده است. بااین‌حال، سناتورهای آمریکایی که در ابتدای ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا مطابق قانون اساسی آمریکا و با اعلام دادستان کل این کشور قسم‌خورده بودند تا در این جلسه، جز «عدالت» و «حقیقت» را بر زبان نیاورده و جاری نکنند، در یک زد و بند حزبی آشکار، چشمان خود را بر روی اتهامات رئیس‌جمهور آمریکا بسته و رأی به بی‌گناهی وی دادند!  بدون شک پرونده «اوکراین گیت» نیز به‌مانند دیگر پرونده‌های فساد سیاسی،  امنیتی، اخلاقی و اقتصادی رؤسای جمهور آمریکا قربانی پنهان‌کاری و لابی‌گری‌های پشت پرده میان سیاستمداران این کشور شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، برخی دموکرات‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها، باهدف تأثیرگذاری بر فضای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020( بدون آنکه نیتی واقعی درخصوص کشف ابعاد ماجرای زد و بند ترامپ و زلانسکی رئیس‌جمهور اوکراین داشته باشند)، افشاگری‌هایی را در خصوص این پرونده صورت دهند. فارغ از هر ماجرایی که در قبال پرونده اوکراین گیت و اتهامات ترامپ رخ دهد، رخدادهای  اخیر در مجلس سنا، در حقیقت رأی به «تبرئه ترامپ» و «حبس انسانیت» در آمریکا بود. پرونده‌ای که در آن متهمان اصلی پرونده اجازه داشتند از حضور شهود اصلی ماجرا جلوگیری کرده و حتی اطلاعات افشاشده از ماجرای اوکراین گیت را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و ناقص به افکار عمومی ارائه دهند!

منبع : روزنامه رسالت

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جمهور آمریکا جلسه استیضاح اوکراین گیت رئیس جمهور رأی گیری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و وزیری نماینده دادستان در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی آغاز شد.

قاضی دهقانی با علنی اعلام کردن جلسه دادگاه گفت: پرونده‌ای مشتمل بر کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مورد اتهامات ۱۰۴ سرکرده گروهک منافقین و شخصیت حقوقی سازمان به دادگاه واصل شد که شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران طبق قانون در حال رسیدگی به این پرونده است.

قاضی بیان کرد: به کشورهایی که میزبان متهمان این پرونده هستند تذکر می‌دهیم، میزبانی از این متهمان برابر کنوانسیون‌ها بین المللی مبارزه با تروریسم جرم محسوب می‌شود و برخی از این کشورها مانند فرانسه نسبت به میزبانی متهمان این پرونده که متهم به اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت هستند، تجدید نظر کنند و نسبت به استرداد آن‌ها مطابق اعلان قرمز صادر شده با سازمان‌های بین المللی همکاری کنند. همچنین مردم کشور آلبانی به دلیل اینکه میزبان متهمان این پرونده است، استرداد آن‌ها را به ایران را از دولت خود پیگیری کنند.

در ادامه قاضی از حکیم زاده وکیل شکات خواست تا در جایگاه قرار بگیرد.

در ادامه حکیم‌زاده وکیل شکات گفت: در در بازه زمانی سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۰ که دوره جذب سازمان موسوم به مجاهدین خلق محسوب می‌شود، اعضای این سازمان متشکل از جوانان با تفکرات اسلامی و رویکردهای لیبرالی بود و در حوزه اعتقادی جزو گروه‌های اسلام‌گرا محسوب می‌شدند و اهداف مبارزاتی خود را مبارزه با طاغوت، ظلم و فساد رژیم پهلوی اعلام کرده بودند.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098951

دیگر خبرها

  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت