Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله عبدالملکی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌های کردستان، اظهار داشت: از آغاز فعالیت کمیته امداد، زمینه خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد فراهم شده که با خروج این جمعیت، سالانه  ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی این نهاد ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تنها در سال ۹۷ بیش از پنج‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل طرح‌های اشتغال جاری و تحت نظارت به خانواده های محروم در قالب مستمری و کمک معیشت پرداختی به خانواده ها زیر پوشش تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه هستند، افزود: این قشر در تعاملات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی حضور کمتری داشته و فاقد دانش فنی و مهارت کافی برای ورود به بازار کار هستند.

عبدالملکی یادآور شد: از آنجا که بیکاری سرمنشاء انحراف و سرخوردگی نسل جوان و بحران های اجتماعی و سیاسی در جامعه است، ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند نقش مهمی در خارج کردن این خانواده ها از شرایط محرومیت ایفا کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا معاونت اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار توانسته است با پیاده‌سازی طرح های بدیع و زودبازده و همچنین آماده کردن زمینه فراگیری در آموزش و مهارت های مختلف در تحقق این امر مهم قدم‌های جدی بردارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور گفت: بهره مندی از افکار نخبگان و جامعه دانشگاهی می‌تواند شتاب‌دهنده و راهگشای این مساله مهم باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه برنامه اشتغال محرومان در کمیته امداد در قالب ۲ نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی به صورت موازی پیگیری می‌شود، افزود: در نظام هدایت شغلی، الگوی سابقه اشتغال زایی در امداد مبتنی بر اقدامات کارشناس محور است.

وی اظهار داشت: تمام فرآیند ایجاد اشتغال مشتمل بر استعداد سنجی، مشاوره شغلی، تعیین مسیر شغلی، تعیین عنوان شغلی، ارائه آموزش‌های کسب و کار متناسب با عنوان شغل، تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی، معرفی به بانک عامل و اعمال نظارت‌های قبل، حین و بعد از اجرای طرح به صورت ادواری به مدت ۳ تا ۵ سال و ارائه مشاوره های کسب و کار به مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی و رساندن خانواده ها به درآمد و معادل حقوق حداقل حقوق و دستمزد اعلامی از سوی شورای عالی کار، توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده حوزه اشتغال و خودکفایی انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور مهمترین اقدامات مدیریت کاریابی و توسعه آموزش های کسب و کار را بررسی نیازهای آموزشی جامعه هدف در زمینه آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی و برنامه‌ریزی برای تحقق آن برشمرد و گفت: بومی‌سازی ضوابط و پیگیری اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌های متولی به منظور تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به نیازهای بازار کار از اقداماتی است که به دنبال آن هستیم.

عبدالملکی مهمترین اقدامات مدیریت مشاوره شغلی و اجرای طرح های اقتصادی را هم بررسی و امکان سنجی طرح های اشتغالزایی سراسری در طرح‌های تجمعی اعلام کرد و یادآور شد: امکان سنجی طرح های اشتغال انفرادی با قابلیت اجرا به صورت ملی و سراسری، مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اشتغالزایی دارای توجیه فنی و اقتصادی با هدف ایجاد درآمد لازم برای مددجویان و ایجاد زمینه استقلال کامل اقتصادی و بی نیازی آنان از دریافت خدمات حمایتی مستمر از راهبردهایی است که دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: به کارگیری کارآفرینان حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی از جمله اولویت‌های کمیته امداد است که در این طرح راهبران شغلی کارآفرین حرفه‌ای با تخصص و تجربه موفق در یک دسته معین کسب و کار به کمک امداد می‌آیند که بر کل فرایند و زنجیره ارزشی کسب و کار مورد نظر تسلط و اشراف دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور افزود: در این نظام، راهبران شغلی به عنوان محور ایجاد اشتغال و همانند پشتیبان فرایند آموزش، تامین تجهیزات، بازاریابی و فروش محصول را بر عهده گرفته و مددجوی مستعد،  آن را قدم به قدم به سمت خودکفایی پیش می‌برد و به این وسیله دارای شغلی پایدار شده و همراه با کسب سود می‌کند و امداد نیز به وظیفه خود در قبال خودکفایی اقتصادی مددجویان و نیازمندان عمل کرده است.

عبدالملکی یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد را به کارگیری جهادگران کارآفرین اعلام کرد و اظهار داشت: هدف از طرح جهادگران، استفاده از ظرفیت عملیاتی جهادگران و گروه‌های جهادی در سطح کشور است.

وی یادآور شد: در این ارتباط بعد از برگزاری هشت دوره کارآفرینی تخصصی طی یک سال گذشته، حدود ۲۰۰ جهادگر در سراسر کشور به صورت جهادی در خدمت به محرومین و در راستای اهداف این معاونت مشغول به خدمت شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد را بکارگیری خیرین کارآفرین اعلام کرد و افزود: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، موسسات شرکت ها، اساتید دانشگاه و خبرگان کسب و کار از جمله ظرفیت هایی هستند که معاونت اشتغال کمیته امداد اقدام به ایجاد بستر و شرایط لازم جهت استفاده از این ظرفیت کرده است.

عبدالملکی با بیان اینکه این افراد با نیت خیرخواهانه در اموری مانند تامین منابع نقدی، تامین تجهیزات و مواد اولیه کمک به تامین فضای کسب و کار مشارکت می‌کنند، گفت: معاونت اشتغال برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت، اقدام به راه‌اندازی ۳۱ کانون خیرین کارآفرین با عنوان سازمان مردم نهاد کرده و همچنین اتحادیه کانون‌های خیرین کارآفرین کشوری و مراکز نیکوکاری ویژه کارآفرینان حرفه‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی به دستاوردهای برنامه اشتغال کمیته امداد هم اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد شغل در کشور توانسته است از سال ۹۰ تا ۹۶ یک میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که معادل یک پنجم اشتغال کشور است.  

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد:  پارسال هم  ۱۴۸ هزار شغل معادل یک سوم اشتغال کشور با اعتباری معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد ایجاد شد که تسهیلات آن معادل سه دهم درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی کشور بود.

۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۴ درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره کردستان دانشگاه کردستان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام ره کمیته امداد خیرین کارآفرین طرح های اشتغال میلیارد تومان معاونت اشتغال راهبران شغلی کسب و کار ایجاد اشتغال خانواده ها اجرای طرح یادآور شد حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند