Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:56:16 GMT

تلاش برای افزایش سهم دانشگاه در عرصه پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۳۵۸

تلاش برای افزایش سهم دانشگاه در عرصه پژوهش و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با انقلاب اسلامی رابطه نزدیکی دارد و امروز نیز در همه عرصه ها دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان و ظرفیت در خدمت تحقق اهداف انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۲۵ هزار عضو هیأت علمی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، ۳۴ هزار کارمند، ۱۶۶ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه، ۱۴۷ هزار تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و ... گوشه ای از ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تمامی داشته های امروز دانشگاه آزاد اسلامی، دستاورد گام اول انقلاب اسلامی است و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم به دنبال تبدیل شدن به دانشگاه اجتماعی و حل مسأله با تمام کارکردهای تخصصی موضوع است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی ادامه داد: انقلاب اسلامی در گام اول دانشگاه آزاد اسلامی را با مجموعه امکانات و ظرفیت ها ایجاد و حمایت کرده و دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود می داند که کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

وی گفت: در راستای اجرایی کردن این رسالت در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی های عملیاتی انجام شده است. دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و استقرار نظام پایش و ساماندهی پایان نامه ها برای حل مساله و رفع چالش های ملی و محلی را به فاز اجرایی رسانده است. در این طرح پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رفع چالش های کشور تعریف می شود.

نگاهداری با اشاره به اینکه جهت گیری های لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه اجتماعی و حل مسأله انجام شده، گفت: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تمام امکانات خود از جمله اندیشکده ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، کلیه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار صنایع و سازمان های جامعه هستند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شدن به کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شمرد و در این خصوص گفت: راه اندازی و فعالسازی کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه، تدوین و ابلاغ طرح جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات)، برگزاری منظم نشست های راهبری پژوهش منطقه ای، تدوین برنامه راهبردی-عملیاتی ارتقاء نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، فعالسازی دیپلماسی علمی، شروع به کار مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، برنامه ریزی به منظور عملیاتی سازی برنامه بازاریابی شبکه آزمایشگاهی به صورت پایلوت در چهار استان، تدوین و ابلاغ شیوه نامه کنسرسیوم های مراکز تحقیقاتی، تدوین طرح جامع واحدهای پژوهشی با توجه به توان و پتانسیل استانی آمایش سرزمینی و صنایع، برنامه ریزی به منظور جهت دهی و حمایت از پایان نامه های تقاضا محور و محصول محور از جمله رویکردهایی است که در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب طرح ریزی و عملیاتی شده است.

نگاهداری افزود: به دنبال انجام این رسالت، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حفظ و ارتقاء سهم ۴۰ درصدی خود در عرصه آموزش و ۲۵ درصدی در عرصه پژوهش کشور است و تلاش دارد سهم دانشگاه را در عرصه پژوهش و فناوری کشور از ۱۶،۲ درصد به ۲۵ درصد ارتقاء دهد.

نگاهداری در پایان با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نوآوری و فناوری گفت: برنامه دانشگاه به این صورت است که با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری با توسعه شرکت های دانش بنیان شکل گرفته با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به توسعه اشتغال دانش بنیان و رفع مشکل فارغ التحصیلان قدم بردارد و از سوی دیگر در تولید و اقتصاد دانش بنیان نقش آفرین موثر اجتماعی باشد.

کد خبر 4847282 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها انقلاب اسلامی ایران گام دوم انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه پیام نور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه تهران منصور غلامی کنکور 99 دانشگاه های ایران وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی پایان نامه ها عرصه پژوهش تبدیل شدن برنامه ریزی دانش بنیان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار
شد.

در این جلسه دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارکنان و اعضای هیأت علمی داخل کشور و واحدهای برون مرکزی پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.

همچنین دستورالعمل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیأت علمی و نظام نامه تحول اداری و رتبه بندی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی اعضا کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

در این جلسه علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی نویدادهم دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا حضور داشتند.

کد خبر 6097508

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان