Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:00:40 GMT

دعوت به نافرمانی مدنی در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۶۱۵

دعوت به نافرمانی مدنی در عربستان

به نوشته روز شنبه روزنامه "رأی الیوم"، "قفل-بابک"  (در را قفل کن) هشتگی است که این کاربران و فعالان عربستانی دنبال می کنند که خواستار ماندن شهروندان در خانه های خود هستند تا به این شکل به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این کشور اعتراض کنند.

کاربران عربستانی با دنبال کردن این هشتگ به وضعیت معیشتی طبقه ضعیف و بیکاری اعتراض کرده اند و برخی نیز خواستار آزادی فعالان سیاسی همانند "عوض القرنی، سلمان العوده و الطریفی" شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، برخی از کاربران عربستانی معتقدند که نیل به خواسته ها دیگر با تمنا و خواهش برآورده نمی شود و تنها زور و نزاع جوابگو است.

یک حساب کاربری موسوم به (رجل من الصحراء) نوشت که متأسفانه دولت عربستان به طبقه ضعیف توجهی ندارد. اقشار کم در آمد برای تامین نیازهای معیشتی و پرداخت قبوض و هزینه ها در سختی هستند. بنابراین گزینه قفل کردن درها گزینه صحیحی است که به کسی صدمه نمی زند و کسی در معرض خطر قرار نمی گیرد و " تو تنها در خانه ات نشسته ای".

"عبد الرحمن الحوالی" کاربر دیگر عربستانی نوشت که اگر ظلم حاکم بر کشور، هدر دادن اموال عمومی و سلطه رای یک نفر بر جمع را رد می کند، پس درها را باید قفل کرد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شمار روزنامه‌نگاران زندانی در عربستان از ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) تاکنون سه برابر شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز تیرماه ۹۸ اعلام کرد که هیأتی از این سازمان در تلاش برای آزادی ۳۰ روزنامه نگار زندانی در عربستان به این کشور سفر کرده‌اند.

عربستان به دلیل کارنامه سیاهی که در زمینه حقوق بشر دارد و به ویژه پس از کشته شدن "جمال خاشقچی" روزنامه نگاری منتقد عربستانی در کنسولگری آن کشور در استانبول، با انتقادات شدیدی رو به رو شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)



منبع:صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم) تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی