Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@03:26:36 GMT

آیا شیشه اسپایدر صرفاً یک نما است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۷۹۱

آیا شیشه اسپایدر صرفاً یک نما است؟

رپورتاژ تبلیغی / مسلماً نه. هنگامی‌که بحث معماری مدرن می‌شود، تقریباً در هیچ زمینه‌ای هیچ محدودیتی نداریم. باآنکه در ابتدا شیشه اسپایدر به عنوان نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها استفاده می‌شد، اما امروزه اسپایدر را می‌توان در هر مکانی استفاده کرد! فرض کنید که شما یک دفتر اداری بزرگ دارید که می‌خواهید آن را پارتیشن‌بندی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهید همچنان فضایی روشن و پرنور داشته باشید، پس پارتیشن‌های معمولی به درد شما نمی‌خورند.

چاره چیست؟ بله! شیشه‌های اسپایدر! شما می‌توانید برای پارتیشن‌بندی دفتر کار یا حتی بخش‌های مختلف خانه، از نمای شیشه‌ای اسپایدر استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت پارتیشن شیشه‌ای اسپایدر این است که بی‌رنگ بودن آن باعث می‌شود که وزن اضافه‌ای به دکوراسیون داخلی شما اضافه نکند. در عوض، اجازه می‌دهد که سایر المان‌های دکوراسیون، فرصت خودنمایی داشته باشند. در عین حال فضای شما همچنان بزرگ و دست نخورده باقی می‌ماند! نما شیشه اسپایدر

 

البته دیده شده که حتی در مواردی از نمای شیشه‌ای اسپایدر در ساخت سایه‌بان هم استفاده شده است! اما اگر بخواهیم صادق باشیم، ساخت این سایه‌بان در ساختمان‌ها یا خانه‌های کوچک با بودجه کم، می‌تواند غیرمعقول باشد؛ اما باز هم افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از سایه‌بان‌های شیشه‌ای اسپایدر استفاده کنند که پارکینگ یا فضای موردنظرشان را از پرتوهای مضر خورشیدی در امان نگه‌دارند. البته این سایه‌بان‌ها سایه‌ای ایجاد نمی‌کنند! بلکه با استفاده از شیشه‌های لعاب‌دار، پرتوهای فرابنفش خورشید را فیلتر می‌کنند؛ بنابراین نیازی نیست نگران تغییر رنگ ماشین، اثاثیه یا سایر لوازم خود باشید.

 

اگر قصد دارید که یکی از این سایه‌بان‌های جذاب را نصب کنید، باید بدانید که چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید. اینکه چه تجهیزاتی قرار است زیر سایه‌بان قرار گیرند و از بین آن‌ها کدام‌یک باید در سایه مطلق باشند؟ اگر هنوز به سایه نیاز دارید، بنابراین بهتر است موقتاً قید سایه‌بان‌های اسپایدر را بزنید.

شیشه سکوریت درب مغازه

ویترین مغازه تنها جایی نیست که از شیشه سکوریت برای ساخت آن استفاده می‌شود. درب بسیاری از مغازه‌ها نیز در حال حاضر از شیشه سکوریت ساخته می‌شود. در هر صورت از نظر زیبایی‌شناسی نمی‌توان ویترین مغازه را از شیشه ساخت ولی درب آن از جنس چوب یا فلز باشد! درب‌های سکوریتی معمولا به دو شکلی اسلایدی یا معمولی ساخته می‌شوند. درب‌های سکوریتی معمولی مانند درب‌های دیگر باز می‌شوند و معمولا دارای یک یا چند قفل هستند. این قفل‌ها می‌توانند بالا، پایین و وسط درب باشند. اگر به ایمنی بالایی نیاز داشته باشید، می‌توانید هنگام سفارش درب سکوریتی درخواست کنید که این در از بالا و پایین قابلیت قفل کردن داشته باشد. البته انواع قفل‌هایی که می‌توان برای درب سکوریتی نیز استفاده کرد، خیلی متنوع است.

 

شیشه سکوریت مغازه درب‌های سکوریتی اسلایدی یا کشویی نیز به سمت چپ یا راست، بسته به موقعیت مغازه، باز می‌شوند. این درب‌ها برای مغازه‌هایی مناسب‌اند که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب ندارند. بنابراین با کشیدن درب به یک سمت، می‌توان رفت و آمد راحت‌تری به داخل و خارج مغازه داشت. درب‌های کشویی معمولا از بالا و پایین قابلیت قفل شدن دارند. اگر درخواست دو قفل را نکرده باشید، احتمالاً درب مغازه شما تنها از پایین قفل می‌شود.

مزیت درب سکوریتی نسبت به درب‌های معمولی در این است که شما در این وضعیت صاحب یک درب با نمای تمام شیشه می‌شوید. در این حالت هم نور بیشتری وارد مغازه می‌شود، هم مغازه شما از موج مدرنیته جا نمی‌ماند!

مزیت بعدی این است که این درب‌ها به سادگی حمل و نصب می‌شوند. کافی است ابعاد درب مورد نیاز خود را به یک شرکت تولیدکننده درب سکوریت بدهید. در زمان کوتاهی درب شما آماده و نصب می‌شود. هر زمان هم که از ظاهر مغازه خود ناراضی باشید، می‌توانید به سادگی هم درب و هم ویترین مغازه خود را باز کنید و در جای دیگری نصب کنید.

 

در نهایت، مشخص است که اگر یک درب شیشه‌ای برای مغازه خود بخواهید، امن‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه برای شما، درب سکوریتی است. چرا که هم به سادگی نمی‌شکند، هم در برابر انبساط و انقباض مقاوم است و هم در رفت و آمدها و ضربه‌های احتمالی مانند محکم بسته شدن درب، احتمال آسیب کمتری دارد.

اصولاً ظاهر مدرن برای یک مغازه بدون استفاده از شیشه تقریباً ممکن نیست. شیشه نه تنها هنوز هم یک ماده گران‌بها و البته مسحورکننده است، تأثیرات روان‌شناختی عمیقی هم بر بیننده می‌گذارد. حتماً اصطلاح اتاق شیشه‌ای را شنیده‌اید. شیشه نماد شفافیت و صداقت است. آن‌قدر که اگر کسی در اتاق شیشه‌ای باشد، مانند این است که چیزی برای پنهان کردن ندارد. ویترین شیشه‌ای مغازه‌ها نیز با هدف جلب اطمینان و البته جلب توجه بیننده نسبت به داخل مغازه‌ها ساخته می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید با اجناس رنگارنگ خود توجه رهگذران یا اعتماد آن‌ها را به خود جلب کنید، وقت آن رسیده ظاهری تازه با استفاده از شیشه به مغازه خود ببخشید. بعد از خواندن همه این مطالب، مشخص است که میدانید استفاده از شیشه معمولی در چنین مواقعی یک اشتباه فاحش است. پس دست به کار شده و شیشه سکوریت مناسب مغازه خود را سفارش دهید!

یکی از پرکاربردترین نمای شیشه ای، نمای شیشه ای فریم لس می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد. در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نمای شیشه ای روی این شبکه بندی قرار می گیرند. وجود لاستیک های هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملا ایزوله(آب بندی و هوا بندی) گردد و از نکات بسیار مهم این سیستم آن است که در سطح نما بیشتر شیشه دیده شده و آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار می گیرد و در ضمن پنجره های باز شو نیز قابل رویت نمی باشد، همین امر باعث گردیده تا این سیستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گیرد.

نمای شیشه فریم لس نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال می­باشد که نمای خارجی آن تنها متشکل از شیشه است. در این نوع نما ابتدا شبکه ­ای از پروفیل آلومینیومی یا همان لامل بر روی دیوار­های خارجی ساختمان نصب می­شود. سپس توسط لاستیک ­های مخصوص آب ­بندی و هوا­بندی می­شوند و شیشه روی آنها توسط لقمه­ های آلومینیومی متحرک نصب می­شوند. زمانی که از بیرون به ساختمان نگاه کنید اثری از شبکه­ های آلومینیومی (لامل) نمی­بینید و یک ساختمان با نمای شیشه ­ای یک دست می­ بینید.

نگهداری و تعمیر نمای کرتن وال‌ها

نمای شیشه کرتن وال‌  برای به حداکثر رساندن عمرشان و سرویس‌دهی مناسب، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. درزگیرهای محیطی، اگر به درستی طراحی و نصب شده باشند، متوسط عمر 10 تا 15 سال دارند. حذف و تعویض درزگیرهای محیطی نیاز به آماده‌سازی دقیق سطح و اطلاع کامل از جزئیات دارد.

فریم‌های آلومینیومی یا به طور کلی نقاشی شده‌اند و یا با ماده خاصی پوشیده شده‌اند. در هنگام تمیز کردن نواحی این فریم‌ها باید مراقب باشید؛ زیرا بعضی از مواد تمیزکننده باعث از بین رفتن پوشش فریم‌ها می‌شوند. پوشش‌های گرماسنج فلوروپلیمر که بر روی این فریم‌ها اعمال شده، مقاومت خوبی در برابر تخریب‌های محیط زیستی دارند و فقط به نظافت دوره‌ای نیاز دارند. در برخی شرایط خاص، امکان استفاده مجدد از روکش فلوروپلیمر وجود دارد. قاب‌های آلومینیومی که با مواد خاصی پوشانده شده‌اند را نمی‌توان دوباره با آن ماده پوشانید؛ اما می‌توان با مواد خاصی آن‌ها را تمیز کرد و از پوشش‌های مخصوصی برای بهبود ظاهر و دوام آن‌ها استفاده کرد.

کرتن وال‌هایی که از جنس استیل هستند نیازی به پوشش ندارند و برخلاف سازه‌های تراشیده شده و یا سطوح برجسته، ظاهر اصلی خود را بدون تمیز کردن و یا نگهداری خاصی حفظ می‌کنند. برخی از این سازه‌ها استیل ضدزنگ و ضد آب هستند و در مقابل آلاینده‌های ناشی از آلودگی هوا و باران، مقاوم‌اند. استفاده از این سازه‌ها برای جلوگیری از ورود گرد، غبار و آلودگی به داخل ساختمان در مناطق آلوده شهرها مخصوصاً در جنوب غربی آمریکا و در خاورمیانه بسیار باارزش و کاربردی است.

معایب نماهای شیشه ای کرتن وال

یکی از بزرگترین معایب نمای کرتن وال ها نیاز به نگهداری مرتب از آن هاست. برای آنکه رطوبت، ‌باد به ساختمان نفوذ نکند، باید درزگیر به دور محیط شیشه نصب شود و اگر به درستی این نما نصب گردد ساختمان دچار مشکلات عایق صدا ، رطوبت ، گرد و خاک و... خواهد شد. یکی دیگر از معایب این نوع نمای ساختمان، زمان و هزینه مورد نیاز برای نصب آن هاست. کرتن وال ها زمان زیادی برای مونتاژ کردن نیاز دارند و عملکرد آن ها وابسته به کیفیت نصب آن هاست.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استفاده از شیشه ویترین مغازه نمای شیشه ای سایه بان سایه بان شیشه سکوریت سایه بان ها مغازه خود مغازه ها هوا بندی شده اند آن هاست فریم ها سازه ها آب بندی سطح نما درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،واحد سرپرست کانون پرورش فکری استان گفت: ساخت مرکز نجوم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بروجن ضروری است.
کرمی فرماندار بروجن هم گفت:یک میلیارد ریال از محل اعتبار به غیر از اعتبارات تملک دارای سرمایه برای ساخت نخستین مرکز آسمان نمای دیجیتال در شهر بروجن اختصاص می‌یابد.

دیگر خبرها

  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • رنگرز: توقع از کشتی‌ در المپیک باید همان یک نشان طلا باشد/ از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن