Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@06:29:17 GMT

نگاه نژاد پرستانه به برادران محمودی نداشته باشیم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۸۱۳

نگاه نژاد پرستانه به برادران محمودی نداشته باشیم

همایون اسعدیان درباره فیلم سینمایی مردن در آب مطهر ساخته نوید محمودی که به همراه برادرش اغلب باهم کار می کنند و فیلمهای آنها جوایز داخلی و بین المللی فراوانی برده است از جمله افغان های موفق و با استعداد در ایران هستند.

وی افزود: قبل از صحبت با برادران محمودی می خواهم به نکته ای اشاره کنم. طی چند روز گذشته که فیلم به نمایش درآمده است، انتقادات زیادی از این نظر که فیلم فضای ضدایرانی دارد مطرح شده است و مشخصا یک منتقد در نقدی حمله شدیدی به این فیلم مبنی بر اینکه این فیلم ضدایرانی است، همه ایرانی ها در آن بد هستند، نمک خوردند و نمکدان شکستند، که برای من این متن عجیب بوده است زیرا تا آنجا که می دانم در تاریخ ایران در مقاطع مختلف، اقوام گوناگونی که همسایه  بودند به ما پناه آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دوره شاه عباس صفوی تا قرن اخیر که لهستانی ها به ایران آمدند و گورستان آنها در کشور ما وجود دارد.

‎اسعدیان ادامه داد: در همه مقاطع مردم ایران به خوبی و با مهربانی آنها را پذیرا شدند و هیچ برخورد بدی نداشتند . ما مردمی نیستیم که با مردم کشورهای همسایه تخاصمی داشته باشیم. اینکه دو برادر در سن 5 سالگی به ایران می آیند و رشد و نمو می کنند و به آنها امکان تحصیل می دهیم و فیلم می سازند و از بودجه های دولتی و غیردولتی استفاده کنند، افتخار کشور ما است و بابت این موضوع گذشتگان ما بر سر کسی منتی نگذاشته اند و ما هم نباید منتی برای این موضوع و اینکه یک همراهی انسانی را با همسایه خود داشتیم را به رخ آنها بکشیم. 

این کارگردان سینما گفت: جای تعجب است که بسیاری از فیلم‌هایی که خودمان می سازیم مورد نقد تلخی و سیاه نمایی قرار می گیرد و آدم ها را بد نشان می دهند؛ آیا حق داریم خودمان همه را بد نشان دهیم اما کسی که کمی از ما فاصله دارد حق اعتراض نداشته باشد. آیا رگه های نژادپرستی در این نوع گفتارها نمایان نمی شود!؟ خود ما وقتی در خارج از کشور درباره مهاجرت فیلم می سازیم حق مطرح کردن این موضوعات را داریم اما منتقد دیگران هستیم.

اسعدیان ‎به راحتی می توانیم بگوییم که این فیلم نگاه بدی به مردم ما نداشته است و درباره قصه فیلم نقد سینمایی و منتقدانه داشته باشیم اما این لحن تهدید گونه درست است!؟ اساسا این نوع نگاه زیبنده مردم ما نیست زیرا مردم  ایران بسیار تحمل و صعه صدر زیادی دارند و اگر لطفی هم به اقوامی که به ما پناه آورده اند، داشتند هیچ وقت منتی برسر آنها نگذاشته‌اند.

برچسب‌ها افغانستان جشنواره فیلم فجر همایون اسعدیان برادران محمودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان جشنواره فیلم فجر همایون اسعدیان برادران محمودی افغانستان جشنواره فیلم فجر همایون اسعدیان برادران محمودی برادران محمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • هفته اول خوب باشیم کسب سهمیه المپیک آسان خواهد بود
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • (ویدئو) هشدار جدید حمید معصومی‌نژاد در فرمانیه تهران به مردم!
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • مردم ایران عصبانی و بیش از اندازه حسود هستند، اگر به زنی نگاه کنی کشته می‌شوی!
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود