Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@08:52:50 GMT

واگذاری ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۸۳۲

واگذاری ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز و همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات کلنگ زنی و احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ویژه افراد دارای معلولیت و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی، با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، دکتر نفریه معاون امور توانبخشی و مهندس یزدان مهر معاون مشارکت‌های بهزیستی کشور، فرماندار نیشابور و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، در شهرستان نیشابور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی دانا در این مراسم گفت: یکی از وظایف بهزیستی توانمندسازی است که مهمترین بخش آن تأمین مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت است و در سبد خانوار آنها سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا به حال ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده است، گفت: علاوه بر این ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز به این خانوارها واگذار خواهد شد و امروز نیز ۱۱۲۸ واحد مسکونی در ۲۸ استان کشور به شکل ویدئو کنفرانس واگذار می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی از سال ۸۴ افزود: تاکنون ۱۱۳ هزار واحد مسکونی واگذار شده که از این تعداد ۷۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده است.

قبادی دانا جامعه هدف این واحدهای مسکونی را افراد دارای معلولیت شدید و دهک‌های یک، دو و سه معرفی کرد و افزود: شروع پروژه از شهرستان نیشابور در خراسان رضوی آغاز شده است. همچنین ۷۵ درصد بودجه ریالی این واحدهای مسکونی که ظرف یکسال ساخته خواهند شد، توسط بهزیستی و دولت است و ۲۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا تأمین می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده میزبان ۱۵۰۰ خانوار دارای معلولیت شدید که صاحبخانه می‌شوند، باشیم.

کد خبر 4847409

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید قبادی دانا بهزیستی معلولان شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران آتش نشانی قوه قضائیه آلودگی هوا محسن هاشمی دستگیری سارق نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افراد دارای معلولیت هزار واحد مسکونی واحدهای مسکونی خاتم الانبیا قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد