Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسنعلی عربی پیش از ظهر شنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه تمامی فرایندهای انتخابات به معنای واقعی امانت‌دار مردم هستند، ابراز داشت: هدف از اجرای نظارت بر فرایند انتخابات امانت‌داری است که این مهم نه‌تنها در شعب اخذ رأی بلکه در تمامی مراحل لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه قانون ملاک کار اجرای فرایندهای انتخاباتی است، افزود: به این منظور دوره‌های آموزشی مختلف در طی سال برای افراد ناظر، بازرس و مسئول شعب برگزار و با قوانین کار به‌خوبی آشنا شدند تا برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر کیفیت انتخابات حداکثر تلاش خود را به کاربندند.

هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان بابیان اینکه در نظارت بر انتخابات به دنبال مچ‌گیری نیستیم، ابراز داشت: هدف از این اقدام حسن انجام کار است که خوشبختانه تا به این لحظه نیز با هماهنگی بین دستگاهی و استانداری کار به نحو مطلوب پیش رفته است.

عربی بابیان اینکه تقوا و قانون دو رکن مهم در اجرای فرآیند انتخابات باید لحاظ شود، در ادامه تصریح کرد: سلامت انتخابات مهم‌ترین هدفی که دراین‌بین دنبال می‌شود و لذا معتقدیم با اتکا به این دو عنصر مطلوب شاهد برگزاری بسیار مطلوب انتخابات در استان منان خواهیم بود.

وی بابیان اینکه برگزاری انتخابات مسئولیتی سرنوشت‌ساز وامانت سنگین به شمار می‌رود، افزود: دراین‌بین مهم‌ترین موضوع موردبحث رعایت امانت آرای مردم برای سه گروه رأی‌دهنده، نامزد و نظام جمهوری اسلامی است که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر 4847438

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات استان سمنان استانداری سمنان دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ویروس کرونا قزوین ایلام شیراز انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان بارش برف فرایندهای انتخابات نظارت بر انتخابات انتخابات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی