Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:یک مسئله تاسف بار این است که مهدکودک‌ها به بهزیستی سپرده شده و کار آنها نگه داری کودک تلقی می‌شود و نه تربیت کودک و وزارت علوم و آموزش و پرورش بر آن نظارت ندارند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی گفت: فرایند آماده کردن شخص برای ورود به عرصه‌های اجتماعی باید در آموزش و پرورش طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  افزود: باید به درستی وضعیت موجود شناسایی و شرایط آینده ترسیم و یک بازآرایی داشته باشیم. ما مخاطب بیانیه گام دوم را مجموعه جوانان می‌بینیم که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حضور دارند. از جمله لوازم مورد نیاز برداشتن گام دوم، سند تحول بنیادین، سند جامع علمی و موضوعات مرتبط با فرهنگ و تربیت در مقوله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است که وجود دارد و در دسترس است.

رستمی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها به وظایف خود در قبال آموزش و پرورش عمل کرده اند گفت: نه آموزش و پرورش جدی مسائلش را عرضه می‌کند و نه دانشگاه ورود جدی داشته است. آموزش و پرورش به دلایل مختلف یک بار مسئولیت بزرگی بر دوش دارد و مشکلات ساختاری و بودجه‌ای بخش بزرگی از توان آنها را معطوف خودش می‌کند.

وی ادامه داد: تا مسئله به دانشگاه عرضه نشود، دانشگاه هم ورود نمی‌کند چون تولیت بر عهده آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش نیروی انسانی اش را انتخاب می‌کند و مهارت‌های لازم را به آنها منتقل می‌کند. توجه به مسائل مختلف این دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است. دانشکده‌های علوم انسانی در کنار گام‌های بزرگی که برای پیشرفت علم داشته اند ظرفیتشان کامل در خدمت نیست و مسئله محوری در اولویت پژوهش‌های دانشگاهی نیست. باید مسئله محوری در دانشگاه‌ها جدی تر بشود.

وی درباره برخی پیشنهادات مبنی بر یکی شدن وزرای علوم و آموزش و پرورش گفت: این نگاه کلانتر است. هنوز موضوع جزئی‌تر چون جدا شدن علوم پزشکی از وزارت علوم محل بحث است و اینکه آیا باید وزارت علوم تولیت علوم پزشکی را بپذیرد یا خیر مورد وفاق نیست تا چه برسد به این دو وزارتخانه با این حجم بزرگ از مسئولیت‌ها. فکر می‌کنم کشور نیاز دارد حتی فراتر از ادغام دو وزارتخانه، نیاز به قوه چهارمی به نام قوه فرهنگ دارد.

وی افزود: یک مسئله تاسف بار این است که مهدکودک‌ها به بهزیستی سپرده شده و کار آنها نگه داری کودک تلقی می‌شود و نه تربیت کودک و وزارت علوم و آموزش و پرورش بر آن نظارت ندارند.

رستمی اضافه کرد: البته تاسیس شورای انقلاب فرهنگی برای همین هماهنگی‌ها ایجاد شده اما هنوز نتوانسته پاسخگوی نیاز موجود باشد./ایلنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها علوم و آموزش و پرورش وزارت علوم مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم