Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین غباروبی و گلباران مزار نخستین شهید خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی روز شنبه و با حضور فرماندار مهاباد و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهید حیدری و جمعی از فرماندهان و سربازان تیپ ۳۴۶ شهید نصیرزاده ارتش در کنار یادمان این شهید سرافراز در ورودی مهاباد از سمت ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین با نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه سرود تیپ ۳۴۶ شهید «نصیرزاده» ارتش در مهاباد آغاز شد و حاضران با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بار دیگر با آرام‌های والای انقلاب اسلامی و راه شهدا، تجدید پیمان کردند.

در این آیین «ایرج حیدری» برادر سرلشکر شهید خلبان «خالد حیدری» به ذکر خاطره‌هایی از این شهید پرداخت و گفت: شهید «خالد» دوران سربازی را در نیروی هوایی سپری کرده و پس از آن وارد نیروی هوایی شده بود؛ وی دوره تخصصی و تکمیلی پرواز با هواپیمای جنگی را در آمریکا با موفقیت به پایان رساند.

وی افزود: شهید «خالد» بارها در میان همکاران و همرزمان خود گفته بود که اگر دشمنی به کشور تجاوز کند همیشه آماده جانفشانی و شهادت در راه وطن است.

وی با اشاره به موفقیت‌های نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اظهار داشت: همراه شدن نیروی هوایی با مردم و دیدار افسران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و این نیرو در طول جنگ تحمیلی نیز نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی در این جنگ ایفا کرد.

سرلشکر خلبان «خالد حیدری» از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین روز جنگ تحمیلی هنگام ماموریت هوایی در عراق به درجه رفیع شهادت نایل و در آسمان جاودانه شد.

زمانی که ارتش بعث عراق با پشتیبانی استکبار و هم پیمانانش در روز سی و یکم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ به خاک ایران تجاوز کرد، بیش از ۲ ساعت از این حمله ناجوانمرادنه و بمباران سنگین نقاط راهبردی ایران نمی‌گذشت که ۲ گروه پروازی از تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی، ۲ پایگاه اصلی هوایی عراق به نام‌های «شعیبه» و «کوت» را بمباران کرد.

در این عملیات غرورآفرین سرلشکر خلبان «خالد حیدری» به همراه همرزمش خلبان «محمد صالحی» به درجه رفیع شهادت نایل شدند و در واقع نخستین شهیدان خلبان دفاع مقدس لقب گرفتند.

پیکر مطر این شهید بزرگوار سرانجام پس از مدت‌ها و در سال ۱۳۹۱ توسط گروه تفحص پیدا شد و برای همیشه در زادگاهش مهاباد آرام گرفت.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی دستگاه های اجرایی دفاع مقدس سربازی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی نیروی هوایی نخستین شهید جنگ تحمیلی شهید خلبان خالد حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است