Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «پرواز درجزیره» بیست و پنجمین اثر چاپ شده اعظم پشت مشهدی از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری در استان هرمزگان است.

مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان در خصوص این اثر خود گفت: این کتاب روایت زندگی شهید احمد خرمی شاد است که خاطرات دوران کودکی تا شهادت این شهید را دربرگیر می‌گیرد.

اعظم پشت مشهدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اثر با حمایت و سفارش مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارزترین ویژگی‌ این اثر پرداختن به شخصیت شهید احمدخرمی‌شاد است که نه تنها به عنوان جانشین فرمانده گردان عمار لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) بلکه بیشتر به خاطر وجود انسانی تربیت شده در مکتب اسلامی است.

مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان بیان داشت: شهید احمدخرمی‌شاد در یک خانواده اصیل بزرگ شد و بالندگی‌اش را در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس سپری کرد و در سن ۲۲ سالگی نیز به شهادت رسید.

پشت مشهدی بزرگ‌ترین عامل پیش‌رونده در نگارش خاطرات را توسل به شهید خرمی‌شاد دانست و افزود: بیشتر خاطرات شهید در مناطق مختلف عملیاتی جنوب و غرب کشور اتفاق افتاده بود.

این نویسنده ادبیات پایداری اضافه کرد: به واسطه آشنایی نبودنم با مناطق غرب و به دلیل اهمیت و جایگاه خاطرات و رعایت توالی زمانی رخدادها، کار نگارش با وسواس زیادی انجام شد.

وی افزود: در نهایت پس از سفر به غرب کشور، توانستم به درک روشنی از فعالیت‌های شهید احمدخرمی‌شاد برسم و فداکاری او و رزمندگان گردان عمار را در آن مقطع زمانی حساس کشور به تصویر بکشم.

مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان یادآور شد: در این راه هم تنها عامل انگیزشی توسل و توجه شهید بود که از این بابت خداوند منان را شاکرهستم.  

کتاب «پرواز در جزیره» بیست و پنجمین اثر اعظم پشت‌مشهدی در ۱۹۱ صفحه توسط مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت و در یک‌هزار نسخه به چاپ رسیده است و در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان رونمایی شد.

'اعظم پشت مشهدی' مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان هرمزگان و یکی از نویسندگان در حوزه ادبیات پایداری است که در حوزه ادبیات داستانی و شعر ادبیات پایداری فعال است.

وی خردادماه امسال (۹۸) در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب مجموعه‌های شعر دفاع مقدس "موسی بی عصا معجزه می کند" و کتاب شعر "چادر گل اناری" از تولیدات حوزه هنری هرمزگان و مجموعه خاطرات شهید سعید جان بزرگی با عنوان " آدمها توی قاب من نمی میرند" را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

کتاب‌های «فقط ماه حسین را می‌پایید»، زندگی شهید حسین بازدار، از شهیدان دفاع مقدس و «عیسای من همینقدره…؟!» روایت زندگی «شهید عیسی کریمی» یکی از فرماندهان دفاع مقدس استان هرمزگان بخش دیگری آثار وی در حوزه دفاع مقدس است.

هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال همزمان نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در بندرعباس آغاز و دیروز جمعه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهدا نمایشگاه کتاب مقاومت هرمزگان حوزه هنری فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا نمایشگاه کتاب مقاومت هرمزگان حوزه هنری فرهنگ کتابخوانی دفاع مقدس شهدا نمایشگاه کتاب مقاومت هرمزگان حوزه هنری فرهنگ کتابخوانی ادبیات پایداری نمایشگاه کتاب استان هرمزگان حوزه ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان