Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اهمیت تحول دیجیتال، افزود: انقلاب چهارم صنعتی مهمترین موضوع قرن حاضر به شمار می‌رود  که اساس آن تحول و  تغییراتی بزرگ، سریع و عمیق در تمامی بخش‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، اشتغال، کارآفرینی و ... است که بر بستر فناوری‌های نوین  ایجاد و این تحول در نظام ساختاری باعث شده تا  تحول دیجیتال نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تحول دیجیتال به دنبال افزایش کارآمدی و صرفه جویی، توسعه کاربردهای فناوری، بهبود کیفیت زندگی و رفاه بشر است که باعث شده تا حرکت به سوی آن ناگریز باشد؛ فناوری‌های جدید و کسب و کارهای نوین مهمترین بازیگران تحول دیجیتال هستند که توسعه و بهره‌گیری از آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان این که حرکت در مسیر تحول دیجیتال ضروری است، خاطر نشان کرد: اقتصاد دیجیتال به زودی به مهمترین بخش اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و بر همین اساس کشورهای جهان درگیر موضوع تحول دیجیتال هستند و ایران نیز در همین خصوص اقداماتی را انجام داده تا بتواند سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد را توسعه دهد؛ اعتقاد دارم که اقتصاد دیجیتال انتخاب نیست بلکه الزام است.

آذری جهرمی تاکید کرد: تحول دیجیتال موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در برابر پذیرش آن ایستادگی و مقاومت کرد چرا که صرفا آب در هاون کوبیدن است؛ باید با موج تحولات جهانی همراه شد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین اقتصاد کشور را توسعه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: همانطور که شرکت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهان توانسته‌اند تا جایگزین غول‌های نفتی و صنایع سنتی شوند، در ایران نیز به زودی کسب و کارهای جدید با برترین شرکت‌های سودآور جایگزین می‌شوند؛ گام ابتدایی در راستای تحول دیجیتال توسعه فناوری اطلاعات است که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم سرمایه گذاری‌هایی استراتژیک داشته و امید است در سال‌های آینده ایران هوشمند بر بستر اقتصاد دیجیتال محقق شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر ارتباطات تحول دیجیتال اقتصاد دیجیتال آذری جهرمی وزیر ارتباطات آذری جهرمی اقتصاد دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از یک طرف تیک تاک خبر از عملیات انتحاری در بازار آمریکا می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعت شده تا جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل میکند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشند.

مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰ میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند، پیروز شویم. از سوی دیگر تحیقیق‌ها نشان می‌دهد: جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد.

این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است. خبر دیگر اینکه بنیان‌گذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

اما به بازار انرژی دنیای نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده، صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که هیچ کشور غربی مهمی در میان شرکای تجاری اصلی روسیه باقی نمانده و آلمان با مبادلات تجاری 12 میلیارد دلاری، دیگر یکی از پنج کشور برتر جهان نیست و چین، هند قدرت های نوظهور هستند.

کد خبر 847318 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید