Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از داروسازان امروز در اعتراض به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف حق فنی داروخانه‌ها، در محل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع اعتراضی یکی از داروسازان، گفت: امروز  در دنیا می‌بینیم که عملا بحث داروساز ضرورت کاری است. امروز بهترین آمارهای کشورهای غربی نشان می‌دهد که حضور داروساز در بیمارستان‌ها به میزان ۲۰ درصد هزینه دارویی بیماران را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملا بر اساس آخرین آماری که در سال ۲۰۱۸ اخذ شده و از سوی یک مجله معتبر گزارش شده، بسیاری از مشکلاتی که در بیماری‌ها و بیماران ایجاد می‌شود، ناشی از اشکالاتی است که در تجویز دارو و تشخیص درمانی وجود دارد.

وی افزود: این آمار به تفکیک در کشورهای مختلف ثابت شده است، اما متاسفانه ما می‌بینیم که دیوان عدالت اداری خدمات تشخیصی و درمانی داروسازان را ابطال کرد. ما امروز صحبت‌های زیادی داریم، اما صحبت‌مان در قالب اعتراض است. اگر احتیاج به داروساز نداریم، دانشکده‌های داروسازی را تعطیل کنید و چرا این همه دانشکده داروسازی داریم. اگر نیازی به ضرورت خدمات داروسازان نیست، اینها را تعطیل کنید. هر خدمتی برای خودش تعرفه‌ای می‌گیرد، حالا تمام کدهای داروسازان را در خدمات تشخیصی و درمانی باطل کردند، چرا؟. ما به عدالت‌خواهی به اینجا آمده‌ایم. آنچه را که فکر می‌کنیم، حق ماست طلب می‌کنیم، نه بیشتر. به اصول اعتقاد داریم و به قانون احترام می‌گذاریم و این وظیفه ماست، اما توقع حمایت قانونی از خودمان را هم داریم.

یکی دیگر از داروسازان نیز در این تجمع گفت: دیوان عدالت اداری در دو دوره خواستند آیین‌نامه‌ را تغییر دهیم که انجام شده و تمام روند قانونی احراز تعرفه طی شده، است. حال چرا باید هنوز هم بدون رعایت کوچکترین عدالتی در روند دادرسی تعرفه داروسازان ابطال شود؟. آیا کسانی می‌خواهند داروسازانی را که سال‌های سال و در بدترین شرایط دارویی کشور، اجازه ندادند که مردم آسیب ببینند را زده کنند؟. آیا در شان داروسازان کشور است که به خیابان‌ها آیند.

وی ادامه داد: ما شرایط را مدیریت کردیم و با رعایت مبانی قانونی و احترام به قوانین کشوری از حقوق‌مان دفاع کرده و دفاع خواهیم کرد. هنوز پا از دایره قانون بیرون نگذاشته‌ایم، آیا این حق ماست؟. آیا مسئولان رده بالای کشور نمی‌بینند داروسازانی که سال‌هاست ایثارگرانه به جامعه خدمت می‌کنند، شایسته تحقیر نیستند. ما اجازه تحقیر را نخواهیم داد و از حقوق حرفه‌ای و قانونی‌مان دفاع می‌کنیم. ما دانش آموختگان این مرز و بوم هستیم، بسیاری از داروسازان می‌توانستند در بسیاری از ممالک دیگر زندگی دیگری داشته باشند، اما به آن تن ندادیم. زیرا وظیفه خود دانستیم که در آب و خاک خودمان خدمت کنیم.  

در این تجمع پلاکاردهایی با شعار"اگر به خدمات داروساز نیاز ندارید، دانشکده‌های داروسازی را تعطیل کنید"، ‌دیوان عدالت اداری خدمات تشخیصی و درمانی داروسازان را ابطال کرد" و... در دست داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام پزشكي حق فنی داروخانه ها انجمن داروسازان خدمات تشخیصی و درمانی دیوان عدالت اداری تعطیل کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند