Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:55:58 GMT

موردی از بیماری کروناویروس در ایران ثبت نشده است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۳۸۰۱

موردی از بیماری کروناویروس در ایران ثبت نشده است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، گفت: تا امروز موردی از بیماری کروناویروس در ایران ثبت نشده است.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی کروناویروس جدید، اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا توانسته در سیستم بهداشتی دنیا یک چالش جدی ایجاد کند، نشان از اهمیت زیاد موضوع دارد و باید تمهیدات لازم را در این‌خصوص اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی تا به امروز در رابطه با سه موضوع وضعیت اضطراری اعلام کرده که کروناویروس نیز یکی از این موارد است که نشان از اهمیت موضوع را دارد و ما در مواجهه با این مشکل با در نظر گرفتن جدی بودن مسئله باید به دور از استرس، با راه‌های مختلف، شرایط موجود را کنترل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کروناویروس جدید در ۷۰ درصد، ویژگی‌های ساختاری و ژنتیکی با کرونای قبلی داشته و در ۳۰ درصد، ویژگی‌ها با کروناویروس‌های قبلی متفاوت است که باعث شده این ویروس رفتار متفاوتی داشته باشد.

قزلباش در رابطه با ویژگی‌های این ویروس، گفت: کرونا ویروس، ویروس جدیدی است و زمان کافی برای ارزیابی رفتار آن نداریم و نمی‌دانیم چه رفتاری خواهد داشت، کرونا، ویروسی است که با سرعت بیشتر و تعداد کمی ویروس باعث انتقال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار کرد: طبیعی است که این ویروس برای گروه‌های خاصی از افراد خطرناک‌تر باشد که اگر بتوانیم در بحث آموزش و پیشگیری به راه‌های ساده و خوب عمل کنیم، می‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

این مسئول افزود: بیشترین تراکم ویروس در کشور چین بوده و خوشبختانه تا این لحظه در ایران مورد مثبتی گزارش نشده است؛ طی روزهای اخیر در زنجان ۶ مورد مشکوک به کروناویروس اعلام شده بود که ۳ فرد چینی و ۳ فرد ایرانی بودند که خوشبختانه نتیجه آزمایش‌ آنها منفی بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران به دلیل استرس، ترس و وحشت به بیمارستان مراجعه می‌کنند که تیم بهداشت و درمان باید کاملا نسبت به موضوع آگاه باشند و بدانند با فردی که مراجعه کرده چگونه رفتار کنند و چه کاری انجام دهند و این قسمت از کار که قسمت عمده آن است با آموزش می‌تواند به بهترین صورت هدایت شود.

در ادامه، مدیرگروه عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار کرد: در رابطه با ویروس کرونا اولین اقدام این است که در مردم ترس ایجاد نکرده و به آن‌ها اطلاعات لازم و مفید را ارائه دهیم.

احمدرضا مبین افزود: برای استفاده از ماسک‌ باید از برخورد زیاد و مداوم دست با آن جلوگیری کرده و تا جایی‌که می‌توانیم نباید دست با ماسک برخوردی داشته باشد و حفاظت فردی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها نیز از عوامل موثر در عدم ابتلا به آن است.

این متخصص عفونی اظهار کرد: کروناویروس جدید، می‌تواند به صورت یک بیماری تنفسی بدون عارضه باشد و یک دوره پنهان ۲ تا ۷ روز و نهایتا تا ۱۴ روز داشته باشد که در کیس‌های اولیه گزارش شده، علائم گوارشی زیاد نبود ولی بعدا کیس‌هایی از چین گزارش شد که علائم گوارشی نیز داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کروناویروس جدید استان زنجان ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،محمد دهقان منشادی اظهار داشت: این نمایشگاه هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از دو هزار نفر از مدیران ارشد، صنعتگران، تجار و بازرگانان خارجی در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: در این نمایشگاه 135 فرصت سرمایه گذاری استان  با حجم سرمایه گذراری اولیه 126 هزار و 231 میلیارد ریال در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه می شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: این ظرفیت ها در تمامی شهرستان های استان یزد وجود دارد و زیرساخت های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده است و سرمایه گذاران تنها باید نسبت به تامین مالی اقدام نمایند. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: استان آماده جذب سرمایه گذاری است و از فعالان این بخش حمایت خواهیم کرد و مشوق های لازم را در اختیار انها قرار خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد