Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلامت ــ وزیر بهداشت، با اشاره به آتش زدن کتاب مرجع پزشکی توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، گفت: زیاد به این موضوع نپرداختیم تا فردی که از روی نادانی کاری کرده را بزرگ نکنیم، با برنامه‌ریزی مستمر، طب سنتی و مکمل را در نظام شبکه بهداشتی و درمانی و نظام آموزش پزشکی، ادغام می‌کنیم و با ورود علما به این حوزه و با انجام کار عالمانه، افراد جاهل و عوام فریب خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه افتتاح دانشکده‌های پیراپزشکی و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آتش‌زدن کتاب مرجع پزشکی توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، اظهار کرد: این کار اگرچه پدیده مشمئزکننده‌ای بود، اما زیاد به آن نپرداختیم تا فردی که از روی نادانی کاری کرده را بزرگ نکنیم و با برنامه‌ریزی مستمر، طب سنتی و مکمل را در نظام شبکه بهداشتی و درمانی و نظام آموزش پزشکی، ادغام می‌کنیم و با ورود علما به این حوزه و با انجام کار عالمانه، افراد جاهل و عوام فریب خارج می‌شوند.

وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مقامات قضایی این استان در خصوص دخالت برخی افراد در حوزه پزشکی به اسم طب اسلامی و تجویز دارو برای بیماران، باید حتما ورود کنند و با توسعه زیرساخت‌های علمی طب سنتی باید بتوانیم از این معضل بزرگ علمی و اجتماعی، رهایی پیدا کنیم.

وی در خصوص وضعیت کرونا ویروس جدید در کشور گفت: بعد از اطلاع از شیوع ویروس کرونای جدید در چین، بلافاصله تیم‌های بهداشتی را در مبادی ورودی کشور مستقر کردیم و خوشبختانه با دقت و وسواس فراوان، وضعیت را تحت نظر داریم و با اعلام شرایط اضطرار از سوی سازمان جهانی بهداشت، پرواز‌های ایران به چین و بالعکس را با همکاری وزرای ذی‌ربط و در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهور، متوقف کردیم و با نظارت بی‌وقفه توانستیم، موارد مشکوک که از چین به کشور وارد شده بودند را در چند استان، تحت نظر گرفته و بستری کنیم و پاسخ آزمایش آخرین مورد مشکوک نیز منفی بود.

وزیر بهداشت افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از کرونا ویروس جدید در ۳۶ مبادی ورودی زمینی، دریایی و هوایی کشور به طور مستمر ادامه دارد و ۵۷ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان گرفتار شده بودند را با پرواز اختصاصی به کشور آوردیم و در قرنطینه از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم و تحت نظر هستند و در بین آن‌ها تا کنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید مشاهده و گزارش نشده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن طب ایرانی سعید نمکی وزیر بهداشت کرونا ویروس جدید ورود علما وزیر بهداشت آموزش پزشکی طب اسلامی عوام فریب تحت نظر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه