Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بابایی روز در نشست با رضا رضایی رییس هیأت نظارت استان و علی افشارپور رییس و اعضا هیات نظارت شهرستان کرمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و یاد شهدای انقلاب به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تشریح عملکرد هیات اجرایی و کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان کرمان پرداخت و افزود: درحال حاضر علاوه بر امنیت، انتخابات در اولویت کار فرمانداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن آرای مردم، برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم، پر شور و به دور از فضای تبلیغاتی و حاشیه‌ای، بدون توجه به گرایشات سیاسی اشخاص، وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی ما مسئولان و عوامل اجرایی به عنوان مجریان انتخابات است که امیدواریم به یاری خداوند متعال و همکاری و همدلی تمامی عوامل به ویژه هیات‌های اجرایی و نظارت، انتخاباتی سالم خواهیم داشت.

رئیس حوزه انتخابیه کرمان و راور با اشاره به سیستم برگزاری انتخابات یادآور شد: برگزاری انتخابات به تنهایی توسط یک گروه یا هیات امکان‌پذیر نخواهد بود و هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای امنیتی و غیره در برگزاری انتخابات مشارکت دارند و عوامل برگزار کننده افرادی سالم، معتمد و باتجربه از میان اقشار مختلف مردم هستند.

بابایی تعامل و همکاری را اصل کار در برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: این تعامل از لحظه شروع تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت و اگر ارتباط میان اعضا شعبه از نماینده فرماندار تا اعضا، ناظرو بازرس  بهبه صورت مطلوب برقرار شود به طور قطع انتخابات به خوبی برگزار می‎شود.

وی با تأکید به لزوم دقیق بودن عوامل برگزارکننده انتخابات تصریح کرد: در انتخابات جای هیچ آزمون و خطایی وجود ندارد و هیچ اشتباهی از هیچ یک از عواملِ دخیل در انتخابات پذیرفته نیست زیرا با آموزش عوامل اجرایی انتخابات اعم از اجرایی، نظارت، بازرسی و غیره باید افزایش ضریب دقت را بالا برد.

فرماندار کرمان اعتمادسازی و جلب اعتماد مردم در انتخابات با هدف افزایش شور انتخاباتی را یکی از وظایف مسئولان امر انتخابات برشمرد و گفت: نظم و انضباط در انتخابات از دیگر مولفه‌های مهم در این زمینه است.

بابایی با اشاره به برخی برداشت‌های متفاوت از قانون توسط هیات‌های اجرایی و نظارت بیان داشت: ملاک عمل ما در انتخابات فقط قانون است اما گاهی برداشت‌های متفاوت از قانون وجود دارد باید در جلسات مشترک هیات‌های اجرایی و نظارت با استناد به قانون و استعلام از مراجع قانونیِ مافوق  این گونه مسائل را حل کرد و اجازه ندهیم برخی افراد از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبین ثبت‌نام شده برای  شرکت در  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و وضعیت بررسی صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان و استان تصریح کرد: بعد از بررسی صلاحیت داوطلبین در هیات‌های ۲ گانه اجرایی و نظارت شهرستان و استان و همچنین انصراف برخی از داوطلبین، تاکنون مجموعاً ۵۵ نفر مجوز ورود به رقابت نهایی انتخابات را دریافت کرده‌اند.

وی تعداد شعب اخذ رای شهرستان‌های کرمان و راور را ۴۶۸ شعبه اعلام کرد و افزود: از مجموع ۴۶۸ شعبه، ۳۸۵ شعبه ثابت و ۸۳ شعبه سیار است و  در شهرستان کرمان ۴۳۲ شعبه نهایی شده که ۳۶۹ شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار است.

رئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه کرمان و راور با اشاره به میانگین افزایش سه درصدی شعب در سطح کشور و افزایش تعداد شعب در شهرستان کرمان را ۸۵.۸ درصد اعلام و تصریح کرد: با هدف رفاه حال شهروندان برای مشارکت حداکثری در انتخابات افزایش شعب در دستور کار قرار گرفت و براساس قانون و طی مراحل قانونی این کار صورت گرفت و علاوه براین تک تک شعب با دستور کار تعداد تعرفه‌های دریافتی و تعداد آراء مستند به انتخابات دوره دهم مجلس مورد بررسی قرار گرفتند و اصلاحاتی درخصوص میزان تعرفه‌های واگذار شده صورت گرفت.

برچسب‌ها کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری چالش نظارت بر انتخابات مجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات های اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات انتخابات مجلس نظارت شهرستان شهرستان کرمان کرمان و راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، گفت: شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم یک راهبرد اجرایی برای همه اقشار مردم و مسئولان است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم عباسی در نخستین جلسه این معاونت ضمن تشریح و تبیین محورهای شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، اظهار داشت: اگر چه فعالیت‌های بسیار خوب و مثبتی در حوزه تولید و چرخه اقتصاد در کشور صورت گرفته، ولی بیان مستمر این مهم در سال‌های اخیر توسط معظم‌له نشان از اهمیت استمرار، تلاش و نیاز به ایجاد دگرگونی در حوزه تولید و علم کشور است.

وی افزود: افکار عمومی و مردم باید نتایج فعالیت تولیدی و تحقق راهبرد سال را در عملکرد مسئولان لمس کند، چرا که ریشه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل در تحقق شعار سال است و این مهم با مقوله علم قابل رفع شدن است و این موضوع نشان‌دهنده ارزش علم و عالم است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای هر پدیده در عالم هستی یک سیر تکامل قابل تصور است و اگر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در جامعه به شکل صحیح به‌کارگیری شود می‌توان به جهش تولید دست یافت و نتایج شیرین آن را در کشور حس کرد.

عباسی به دستاوردهای جشنواره علمی جهادگران علم و فناوری این معاونت در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این جشنواره تنها به یک همایش ختم نمی‌شود و برگزاری جشنواره علمی آغاز یک حرکت علمی در استان است که به همین منظور دبیرخانه این جشنواره فعال بوده و زمینه ساز فعالیت های جشنواره آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سعی ما در معاونت علمی و پژوهشی در راستای شعار سال؛ شناسایی ظرفیت های مردمی و نیازهای مسئولان و ایجاد ارتباط بین این دو حوزه است تا بتوانیم گام اصلی را برای سربلندی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

گفتنی است، در این جلسه هریک از مسئولان علمی نواحی و اقشار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته پرداخته و در خصوص برنامه‌های سال جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان