Web Analytics Made Easy - Statcounter

این برنامه، صبح امروز  (شنبه ۱۹ بهمن) به همت انجمن تئاتر انقلاب، و دفاع مقدس و همزمان با  سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر با حضور فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی، در تالار مشاهیر  مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

قرار بود در این محفل، همرزمان شهید سلیمانی خاطراتی را درباره او روایت کنند و نمایشنامه‌نویسان حاضر در برنامه با الهام از این خاطرات، نمایش‌نامه‌هایی را درباره‌ی این شخصیت بنویسند اما چندین بار اعلام شد که به دلیل مسائل امنیتی، بسیاری از خاطرات امکان ارائه ندارد و قابل انتشار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این برنامه، حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس دباره هدف از برپایی این نشست توضیح داد: «این محفل برگزار شد تا بتوانیم درباره‌ سردار سلیمانی بیشتر بشنویم و بدانیم.»

نیلی با اشاره به اهمیت حوزه نویسندگی و مستند سازی در زمینه دفاع مقدس، از برگزاری جلسه‌های مشابهی در آینده خبر و ادامه داد: «امیدواریم جلسات محفل خاطره را به صورت فصلی برگزار کنیم.»

مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد که این انجمن از سه اثر صحنه‌ای که درباره‌ شهید قاسم سلیمانی نوشته شود، بین ۵ تا ۸ میلیون تومان حمایت می‌کند و در حوزه‌ تئاتر خیابانی هم از آثاری که مربوط به ایشان باشد تا ۳ میلیون تومان حمایت خواهد کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام بهداروند، گفت: «در گونه‌های مختلف تئاتر جای نمایش‌های دفاع مقدس خالی بوده و هست، به همین دلیل از چند سال پیش بعضی از نمایشنامه‌ها با این رویکرد اجرا می‌شود و استقبال از این آثار نشان می‌دهد که در این زمینه ظرفیت بالایی وجود دارد.»

سپس سردار محمدجعفر اسدی یکی از همرزمان شهید قاسم سلیمانی، گفت: «حاج قاسم سلیمانی در دوره نوجوانی ورزشکار بود و روزهای اولی که برای عضویت در سپاه مراجعه کرده بود، به دلیل استیل ورزشکاری‌اش و این که پیراهن آستین کوتاه می‌پوشید، اجازه ورود به سپاه را به او نمی‌دادند و با پارتی بازی وارد سپاه شد.»

او یاد آور شد: «در سال‌های اول پس از انقلاب، شیاطین از همان روزهای اول، شروع به شیطنت کردند و قاسم سلیمانی در همان روزها، تیپ ۴۱ ثارالله را تشکیل داد  که بعدها به لشگر تبدیل شد.»

به گفته‌ او ، شهید سلیمانی در ۸ سال دفاع مقدس در جای جای کشور از ارتفاعات غرب تا خلیج فارس همواره حضور داشته و عملیات‌های لازم را انجام داده است.

سردار اسدی افزود: «پس از جنگ بسیاری از نیروهای نظامی به خانه خود برگشتند ولی شهید سلیمانی، به خانه بازنگشت و به دنبال اشرار در ارتفاعات و در کویرها بود. او ۲۲ سال پیش از کرمان به تهران آمد و فرمانده نیروی سپاه قدس شد که ماموریتش خارج از کشور بود.»

او خاطر نشان کرد: «در دنیای ما هر کجا یک قوی وجود دارد، ضعیف‌ها باید به او تکیه کنند این رسم روزگار ماست که قانون جنگل هم هست که قوی‌ها به ضعیفان زور می‌گویند. سردار سلیمانی، یک فرد قوی بود که به تنهایی توانست مقابل آمریکا بایستند چون او به خدا تکیه کرده بود.»

سردار اسدی ادامه داد:‌ «آیا این هنر است که ترامپ در شب تاریک با آن همه ابزار یک نفر را ترور کند؟! چنین چیزی اسمش قدرت است؟! این عجز ترامپ را در برابر قاسم سلیمانی نشان می‌دهد چون او تنها کسی بود که در این کره خاکی مقابل آمریکا ایستاد.»

این فرمانده‌ سپاه خاطر نشان کرد: «گام‌های اول انقلاب نیازمند شهادت بود و شهیدانی مانند مطهری و بهشتی را هدیه کردیم که باعث شدند چهل سال اول انقلاب به سلامتی عبور کند و گام دوم هم به شهادت سلیمانی نیازمند بود و این اتفاق ما را قوی‌تر کرد. ببینید در چشم جهانیان کشور ما چه نمایی پیدا کرد! زمانی که آن تشییع جنازه باشکوه برگزار شد که اگر بالاتر از تشییع امام نبود، چیزی کم از آن نداشت. همین حالا هم سر قبر ایشان صف است یعنی ما ارتقاء پیدا کرده‌ایم و داریم برای گام دوم مهیا می‌شویم. سلیمانی‌ها باید شهید بشوند تا ما قدرتمندتر بشویم و در انتهای این دوره  دیگر اسرائیلی هم نخواهد بود.»

به اعتقاد او، اگر کسی هنر داشته باشد می‌تواند از شهید سلیمانی بهترین تابلوها را ترسیم کند.

او اضافه کرد:‌ «زندگی سلیمانی بسیار ساده بود و همواره این دنیا را موقت می‌دانست. او هر روز صبح غسل می‌کرد چون هر لحظه احتمال می‌داد شهید شود.»

درجای جای این نشست از سردار اسدی خواسته شد تا خاطراتی از شهید سلیمانی بیان کند اما او توضیح داد که بسیاری از فعالیت‌های این شهید را نمی‌توان مطرح کرد چون دلایل امنیتی دارد و خاطره‌ای از یکی از شاگردان سردار سلیمانی بیان کرد.

سردار اسدی در صحبت‌های خود اشاره کرد که در دوره‌ای که در لبنان بوده‌اند، تنها همسر عماد مغنیه آشپز این گروه بوده تا مسائل امنیتی کاملا رعایت شود.

او در این نشست، خاطره خود را از روز ۱۳ دی که سردار سلیمانی شهید شد، بیان کرد.

۵۷۵۷

کد خبر 1350305

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی تئاتر شهر اداره کل هنرهای نمایشی انجمن تئاتر انقلاب شهید قاسم سلیمانی سردار سلیمانی شهید سلیمانی دفاع مقدس سردار اسدی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد