Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری همایش مناطق آزاد ویژه و توسعه همکاریهای اقتصادی با کشورهای همسایه و اوراسیا با محوریت ترانزیت و صادرات با تاکید بر اینکه موافقتنامه اوراسیا یک موافقتنامه تجاری بین کشورهای عضو است، گفت: مسئولیت بنده در دولت مرتبط با حوزه نیرو و آب و برق است اما در این موافقتنامه مسئول فعالیت‌های مشترک اقتصادی با فدراسیون روسیه و ارمنستان هستم و وظیفه ارتقای سطح هماهنگی بین سازمانی و دولت با بخش خصوصی را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: خوشبختانه مناطق آزاد با تسلط بر اهمیت عضویت در اتحادیه اوراسیا نسبت به برگزاری این همایش اقدام کرده است تا زمینه آشنایی حداکثری سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی با این موافقتنامه را فراهم کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه از عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا 3.5 ماه می‌گذرد، گفت: موضوع این موافقتنامه تسهیل در تجارت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و ما فرصت سه ساله برای استفاده حداکثری از این موافقتنامه را داریم و برای عضویت دائم، مذاکرات در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود. بنابراین باید سطح هماهنگی را بالا ببریم.

وی با اشاره به حضور وسیع ایران در موافقتنامه چندجانبه اقتصادی اوراسیا گفت: باید بدانید که 40 کشور دنیا از جمله هند در صف الحاق به این موافقتنامه هستند که ایران توانسته حضور خود در این اتحادیه را شکل بدهد.

اردکانیان افزود: ما باید با اتکا به منابع انسانی توسعه یافته و فعالان بخش خصوصی در این حوزه بتوانیم در اتحادیه اوراسیا موفق عمل کنیم. در  این صورت بخشی بار و فشار تحریم‌ها از روی دوش ایران برداشته می‌شود.

وی با اشاره به شرایط تحریم و امکان فعالیت ایران در این اتحادیه و همکاری با کشورهای عضو گفت: قاعدتاً همکاری کشورها مبتنی بر منافع آنها از منطقه است و در عین حال بسیاری چشم به ظرفیت‌های آسیای مرکزی دوخته‌اند اما به هر حال شاهد عزم و جزم قاطع مدیران سیاسی و اقتصادی این کشورها برای استقرار مفاد این موافقتنامه هستیم حتی در شرایط تحریمی.

وی همچنین درباره تاثیر مناطق آزاد در اقتصاد ایران و حضور این مناطق در همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: 130 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد ایران در طی 6 سال رقم دلگرم‌کننده‌ای است که نشان از اثرگذاری این مناطق در اقتصاد ایران دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوراسیا صادرات اردکانیان اردکانیان موافقت نامه اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران در باره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، افزود: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیات دولت ارایه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که با اجرایی شدن آن بهتر برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

سه منطقه بندرامیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان بعنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • نامه ویکتور فرانکل (روانپزشک اتریشی) به معلمین سراسر دنیا (فیلم)
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد