Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی استان منجر به عقد قرار داد و پرداخت شده است.

«آیت ارمغانی» درگفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان اعتبار برای اشتغال روستایی استان ۳۰۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون از این میزان ۲۸۱ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده  و بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان از این مبلغ به سرمایه گزاران روستایی پرداخت  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: این اعتبارات باعث  رونق تولید  ،بهبود فضای کسب و کار در مناطق روستایی، ایجاد اشتغال و  جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است که از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت می شود.

ارمغانی تصریح کرد: در سال گذشته میزان اعتبار مشاغل خانگی ۶میلیارد تومان بوده که کامل جذب شد و در سال‌جاری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان از این میزان جذب شده است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی در بین خانم های این استان بیشتر از آقایان مورد استقبال قرار گرفت و بیشتر در رشته های صنایع دستی(فرش دستباف، گلیم بافی، دوخت البسه محلی ،چرم دوزی) و بسته بندی محصولات غذایی(سبزیجات، حبوبات و خشکبار) و همچنین پخت انواع نان محلی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین تسهیلات بانکی در شهرستان بویراحمد به دلیل جمعیت بیشتر و سپس در شهرستانهای کهگیلویه و گچساران  در رشته های مختلف مشاغل خانگی پرداخت شده است، عنوان کرد: در شهرستان‌های گچساران و دنا بیشتر در زمینه صنایع دستی، در شهرستان کهگیلویه در بخش دام و محصولات دامی و در شهرستان بهمئی در زمینه خیاطی و دوخت پوشاک تسهیلات پرداخت شده است.

ارمغانی با بیان اینکه تمرکز وزارت کار بر پرداخت تسهیلات پشتیبان است، تاکید کرد: طی سالهای ۹۷ و ۹۸ تعداد ۱۸۵۰مجوز  برای ایجاد طرح مشاغل خانگی توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر شده که ۱۰۸ مورد از انها در قالب پشتیبان می باشند  و حدود ۴۰ درصد تسهیلات پرداختی در قالب پشتیبان بوده است.

وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با الگوی نوین منبعد با همکاری جهاددانشگاهی بعنوان نهاد واسط ،تسهیل گر و توسعه ای طرح و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان ناظر  اجرا  خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد طرح اشتغال روستایی تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۳ میلیارد تومان اشتغال روستایی پرداخت شده میزان اعتبار چهار میلیارد مشاغل خانگی تومان بوده پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد