Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب سوسیال دموکرات آلمان در دولت ائتلافی بعد از انتخابات تورینگن و به دلیل همکاری حزب دموکرات مسیحی با حزب افراطی برای انتخاب نخست وزیر این ایالت اعتماد خود به شریک ائتلافی را از دست داده است. ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم انتخابات اخیر "تورینگن" در آلمان یک زمین لرزه سیاسی ایجاد کرده که پس لرزه های آن همچنان ارکان دولت ائتلافی در این کشور را می لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن توانست به طور ناگهانی با حمایت گسترده حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان"، به عنوان نخست وزیر این ایالت برگزیده شود که این مسئله خشم بسیاری از شهروندان و سیاستمداران آلمانی را به همراه داشته است.

به نوشته برخی رسانه ها این یک نقطه عطف تاریخی در آلمان محسوب می شود که برای اولین بار حزب افراطی در این کشور توانست در نتایج انتخابات نقش تاثیر گذاری داشته و به تصدی نخست وزیری در یک ایالت کم کند.

"توماس کمریچ"، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن روز پنج شنبه با حمایت حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به مقام نخست وزیری این ایالت نائل آمد.

موفقیت کمریچ در ایالت تورینگن با حمایت حزب افراطی آلمان خشم سیاستمداران آلمانی را برانگیخته و سوسیال دموکرات ها و چپ های آلمان استفاده از حمایت پوپولیست های راستگرا را یک تابو شکنی در این کشور دانسته‌اند.

شعبه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در ایالت تورینگن تحت تاثیر شدید ناسیونالیست های آلمان است. "بیون هوکه"، رهبر این حزب در ایالت تورینگن پایه گذار جناح راست ناسیونال حزب افراطی آلمان است. سازمان امنیت داخلی آلمان هوکه را به عنوان فردی مظنون در جناح راست افراطی این کشور شناخته است.

حزب جایگزینی برای آلمان می‌خواهد حمایت در تعیین نخست‌ وزیر تورینگن را به عنوان نشانه‌ای برای به رسمیت شناخته شدن در سراسر کشور و حضور رسمی در سیاست فدرال برای خود قلمداد کند.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی و وزیر دفاع آلمان نیز انتخاب حزبش با کمک حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در تورینگن را تصمیم غلطی دانسته و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

تورینگن یکی از ایالت‌های شرقی آلمان است که مرکز آن شهر ارفورت است. این ایالت دو میلیون و 221 هزار نفر جمعیت دارد.

البته در واکنش به رسوایی بزرگی که پس از انتخاب توماس کمریچ به نخست‌وزیری ایالت تورینگن به راه افتاد، وی اعلام کرد پارلمان تورینگن را منحل می‌کند و از پست خود به عنوان نخست‌وزیر این ایالت کناره‌گیری می‌کند.

آنگرت کرامپ کارن بائر، رهبر حزب محافظه‌کار "دموکرات مسیحی" برلین هم از نمایندگان این حزب خواسته بود، در انتخابات تورینگن رأی ممتنع دهند و از ایجاد شائبه هرگونه همکاری یا همراهی با حزب پوپولیست آلمان که گرایش‌های راستگرایانه دارد، خودداری کنند.

عدم توجه نمایندگان محافظه‌کار "دمکرات مسیحی" به این درخواست ضربه سختی به اعتبار این حزب (حزب آنگلا مرکل) زده است.

در این شرایط سوسیال دموکرات ها در دولت ائتلافی، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان را به شکست رهبری در بحران تورینگن متهم کرده اند.

تاثیرگذاری بالای حزب افراطی در نتیجه انتخابات تورینگن؛ زلزله‌ای سیاسی در آلمان

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان اظهار داشته است که "کارن بائر" هرج و مرج ایجاد شده را بزرگتر کرده است. وی از حزب دموکرات مسیحی درخواست کرده است که سریعا مناسبات آشکاری را در تورینگن شفاف سازی کند. وی انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرد که حدود 3 روز بعد از رسوایی تورینگن هیچ نتیجه قابل عرضی در این باره شکل نگرفته و نخست وزیر منتخب تورینگن با وجود اعلام کناره گیری همچنان در مسئولیت خود قرار دارد.

رهبر پارلمانی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام کرده که حالا این وظیفه آنگلا مرکل است که نظم را به حزب دموکرات مسیحی برگرداند. به گفته وی خانم کارن بائر توانایی این کار را ندارد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان درخواست برگزاری یک نشست بحران در دفتر صدر اعظم آلمان و با حضور آنگلا مرکل را داده است.

"نوربرت والتر بوریانس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات هم اعلام کرده که "کرامپ کارن بائر" باید در کمیسیون ائتلاف اعلام کند که چه نقشی را در وقایع تورینگن ایفا کرده است. حزب سوسیال دموکرات این اتهام را به حزب دموکرات مسیحی وارد می کند که آگاهانه در دام  حزب افراطی آلمان افتاده است.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات در این باره به هفته نامه اشپیگل گفته است که این همکاری ها با حزب افراطی آلمان از قبل آماده شده بود. این مسئله در اینجا مطرح است که دموکرات مسیحی ها می خواهند دست در دست نازی ها پست های وزارتی را اشغال کنند.

"ساسکیا اسکن"، از روسای دیگر حزب سوسیال دموکرات نیز اعلام کرده که در سایه این جریانات مناسبات بر مبنای اعتماد در ائتلاف بزرگ آسیب دیده است.

در سایه جریانات و رسوایی به بار آمده در تورینگن ، رئیس فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در تورینگن از سمت خود کناره گیری کرد.

در این میان "کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی از حزب سوسیال دموکرات و سبزها در تورینگن درخواست کرده که نامزدی را برای مسئولیت نخست وزیری این ایالت ارائه دهند.

البته حزب سبز و سوسیال دموکرات آلمان واکنش سردی را به این درخواست کارن بائر داشته اند. رئیس فراکسیون سبزها در این ایالت آلمان اعلام کرده است که اعتقاد ندارد که خانم کارن بائر در موضعی باشد که پیشنهادات و یا درخواستی را ارائه دهد. چپ ها هم انتقاد شدیدی به این پیشنهاد رئیس حزب دموکرات مسیحی وارد کرده اند.

در حالی که قرار بود سران ائتلاف بزرگ در ماه مارس با هم دیدار کنند، اما بعد از زلزله سیاسی در تورینگن همه چیز تغییر کرد. قرار است امروز (شنبه) رهبران فراکسیون های احزاب دولتی آلمان، روسای احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات و صدر اعظم آلمان و معاون وی در نشست بحرانی در برلین گرد هم آیند.

بر اساس اظهارات مقامات حزب سوسیال دموکرات اعتماد این حزب یه رهبری حزب دموکرات مسیحی به شدت آسیب دیده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان ادامه ائتلاف بزرگ را منوط به شفاف سازی حزب دموکرات مسیحی درباره جریانات مربوط به انتخابات تورینگن کرده است.

حزب سوسیال دموکرات همچنین خواستار کناره گیری معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی در ایالت تورینگن شده است که به نخست وزیر منتخب حزب افراطی آلمان در این ایالت تبریک گفته بود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان حزب سوسیال دموکرات آلمان رئیس حزب دموکرات مسیحی حزب دموکرات مسیحی جایگزینی برای آلمان حزب دموکرات مسیحی نخست وزیر این ایالت انتخابات تورینگن حزب افراطی آلمان ایالت تورینگن اعلام کرده دولت ائتلافی ائتلاف بزرگ محافظه کار نخست وزیری کناره گیری آنگلا مرکل بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه جلسه دیدار مردمی که با حضور شماری از فرماندهان پلیس راهور فراجا در مرکز ۱۹۷ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی دست داد تا با مردم بدون واسطه دیدار و گفتگو داشته باشیم و بنده و همکارانم تلاش کردیم تا جای ممکن و تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنیم. در مجموع حدود ۱۵۰ نفر به شکل حضوری و حدود همین تعداد نیز به شکل تلفنی مشکلات خود را مطرح کردند. همچنین تعدادی نیز پیشنهاد یا تشکر داشتند. 

وی در خصوص بیشترین مطالبات مطرح شده از سوی مردم در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم، مربوط به حوزه شماره گذاری خودرو‌ها و همچنین تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بود. اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی نیز از دیگر موارد مطرح شده بود. اما نکته مهم در مورد جریمه‌ها این بود که هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

نور استاندارد چراغ خودرو چگونه است؟

رئیس پلیس راهور فراجا درپاسخ به پرسشی در مورد نور چراغ خودرو‌ها نیز گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از رنگ زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودرو‌ها از شرایط استاندارد برخوردار است. استفاده از چراغ با نور مطلقا سفید هم ممنوع است و باید از همان چراغ‌های استاندارد استفاده شود. البته رنگ چراغ ترمز باید قرمز باشد. همچنین استفاده از چراغ زنون برای خودرو‌ها مطلقا ممنوع است و اگر مشاهده شود ماموران پلیس نسبت به جریمه آن اقدام خواهند کرد. چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان به خصوص رانندگان مسیر مقابل خطر ایجاد کند. البته چراغ‌های فابریک خودرو‌ها مشمول جریمه نخواهد شد.

تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است

حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است، گفت: در مورد خودرو‌های آفرودی هم لازم است که این خودرو‌ها نیز باید تابع قوانین باشد و به هیچ عنوان تغییری در ساختار خودرو ایجاد نکنند. با تمامی خودرو‌هایی که در ارکان اصلی همچون چرخ، چراغ، ارتفاع و مواردی از این دست تغییر ایجاد می‌کنند برخورد خواهد شد و مشمول جریمه می‌شوند. همچنین باید تغییرات ایجاد شده را رفع کرده و خودرو را به حالت اولیه و استاندارد دربیاورند.

وی در خصوص کنار نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو‌ها نیز گفت: نصب هر گونه نوشتار، استیکر، برچسب و ... بر روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودرو‌هایی است که مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی و یا امدادی هستند که آنها هم باید مجوز مربوطه را دریافت و ضوابط در مورد نصب برچسب را رعایت کنند. در این ضوابط ابعاد برچسب و ... مشخص است. در غیر این صورت هرگونه تصویر و نوشته تزئینی و ... روی خودرو، دودی کردن شیشه و ... ممنوعیت دارد و مشمول جریمه خواهد شد.


دیگر خبرها

  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ