Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مقابله با کشتارغیرمجاز دام به فرهنگ سازی نیاز دارد.

 امید حاج‌محمدی امروز(19 بهمن) در نشست خبری با اشاره به وجود مراکز کشتار غیرمجاز کشتار دام و زنده فروشی مرغ در استان اظهار کرد: اگرچه در مجموعه دامپزشکی با کشتار غیرمجاز دام برخورد می ‌کنیم و  روزانه به طور میانگین یک تن از این فرآورده‌ها ضبط و امحا می شود، اما ابزار ما در دامپزشکی برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ اخطار دادن و تشکیل پرونده قضایی است و کار برخورد با سایر دستگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حاج‌محمدی با بیان اینکه در شهرستان های کرمانشاه، جوانرود و اسلام آباد غرب کانون های کشتار غیرمجاز دام داریم، گفت: معقدم اگر موضوع کشتار غیرمجاز دام در شهر کرمانشاه حل شود، این موضوع در دیگر شهرستان ها نیز حل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام باید به سمت فرهنگ سازی برویم، لذا باید از ظرفیت مدارس و رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ خرید گوشت از مراکز مجاز استفاده کنیم.

وی برچیده شدن کشتار غیر مجاز دام و زنده فروشی مرغ را منوط به خرید نکردن مردم از این واحدها عنوان و تاکید کرد: تا وضعیت فرهنگی مردم استان بهبود پیدا نکند، نمی توان برچیده شدن کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ در استان را انتظار داشت.

 وی ادامه داد: مردم تصور می کنند گوشت این واحدهای غیرمجاز ارزان تر است، در حالیکه اگر قسمت‌های غیرقابل مصرف را جدا کنیم، خرید مرغ زنده نه فقط به سود مصرف‌کننده‌ها نیست، بلکه به ضررشان هم تمام می شود.

حاج‌محمدی در ادامه به امار واکسیناسیون دام و طیور استان اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6.6 میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان علیه بیماریهای شاربن، بروسلوز و... انجام شده و هم اکنون هم کار واکسیناسیون علیه  بیماری تب برفکی و لمپی اسکین در حال انجام است که تا پایان اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکل کمبود واکسن در کشور، گفت:  برای انجام واکسیناسیون تب برفکی به 3.5 میلیون سر واکسن نیاز داریم که در تلاشیم تا این میزان واکسن را هم دریافت کنیم، اما در صورت عدم موفقیت برای تهیه این میزان واکسن شاید برخی از دامداران مجبور به واکسیناسیون دام‌های خود با استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی شوند، کما اینکه در کشور  ازچند سال پیش  تزریق واکسن تب برفی توسط خود دامداران انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی چند کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه، گفت: این بیماری در حال کنترل است.

حاج‌محمدی اضافه کرد: در هیچ یک از دامداری های صنعتی استان تاکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از مردم خواست تا به هیچ عنوان طیور را از دوره گردها خریداری نکنند.

 حاج محمدی سپس از دامپزشکی به عنوان یک مجموعه متخصص یاد کرد و افزود: دامپزشکی استان با 201 نفر پرسنل  با همراهی دو هزار نیروی بخش خصوصی، 70 باب داروخانه، 76 مرکز درمانی، 57 مرکز مایه کوبی و یک بیمارستان دامپزشکی و...  به حراست از جمعیت دامی استان مشغول است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مجموعه  دامپزشکی استان، گفت: هم اکنون تنها 42 درصد پست‌های استخدامی استان پر شده، لذا برای انجام کارها در فشار هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی استان 56 خودرو در اختیار دارد، گفت: با توجه به اینکه پرسنل این اداره کل مدام در حال تردد در سطح روستاهای استان هستند، سهمیه بندی بنزین این اداره کل را در مضیقه گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي استانی اقتصادی كرمانشاه دام و زنده فروشی مرغ فرهنگ سازی حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صادرات ۲۹ قلم فرآورده های دامی به خارج از کشور خبر داد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دامپزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این 29 قلم فرآورده‌های صادراتی استان شامل آبزیان، مرع و گوشت، تخم مرغ و خوارک دام است که در سال گذشته به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی ادامه داد: آبزیان زینتی 308 قطعه، پا و پنجه مرغ 343 هزار کیلوگرم، پودر گوشت 300 هزار کیلوگرم، تخم مرغ خوراکی 11 میلیون 600 کیلوگرم، خاویار 726 کیلوگرم، خوراک دام 57 هزار کیلوگرم و‌ برخی محصولات دیگر بوده است که برای کشور ارز آوری داشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز در حوزه صادارات از شاخص‌های ملی بسیا ی  برخوردار است، گفت: برای این منظور توجه بسیاری به تولیدات دامی برای صادرات صورت گرفته است.

رفیعی‌پور در ادامه به روند بازرسی‌ها از اماکن تولید و توزیع محصولات دامی پرداخت و بیان کرد: استان البرز در این حوزه توانسته از شاخص‌های بالای کشور و ملی برخوردار شود به طوری که در طرح تشدید نظارتی 30 روزه  ایام نوروز، از 3400 واحد بازدید انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها بیش از 8 هزار کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط و تعیین تکلیف شد که از این میزان حدود 6 هزار کیلوگرم غیرقابل مصرف بوده و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در ادامه به تامین نیاز دامی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال 1402 برای تامین پروتین استان بیش از 161 هزار راس دام از نوع دام سبک و سنگین ذبح شده است که از این میزان حدود 27 هزار کیلوگرم در کشتارگاه ها به دلیل غیر بهداشتی بودن ضبط گردیده و مابقی پس از تاییدیه دامپزشکی به چرخه توزیع ارسال شده است.

رفیعی پور با اشاره به تامین نیاز طیور استان در سال گذشته اشاره کرده و ادامه داد: در حوزه طیور 19 میلیون 400 قطعه ذبح شده است که 73 هزار کیلوگرم به دلیل غیر بهداشتی از چرخه خارج شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری از این مصاحبه به صدور پروانه های کسب در حوزه دامی استان اشاره کرده و عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 1854 پروانه فعایت برای کسانی که قصد فعالیت در حوزه دامپزشکی را داشته اند صادر شده است.

وی افزود: همچنین میزان ایجاد واحدها در این حوزه رشد خوبی داشته است به گونه ای که در سال 1402 مجموع مراکز‌ و کارخانجاتی که به انجام کارهای  هایتک در حوزه بهداشت، دارو، خوراک و طیور و غیره می پردازند به 48 واحد رسیده است.

رفیعی‌پوری عنوان کرد: پیش از انقلاب تنها یک مجموعه هایتک در این منطقه وجود داشته که اکنون به جایگاه مناسبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: تعداد پروانه های ساخت تیز 404 فقره بوده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان