Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پارک Confluence واقع در شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، پاویون‌هایی نصب شده است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می‌کند و علاوه‌بر جمع‌آوری آب باران سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد.

در پارک Confluence واقع در شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، پاویون‌هایی نصب شده است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تأمین می‌کند و علاوه‌بر جمع‌آوری آب باران سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک زیبا و بسیار محبوب Confluence در شهر سان آنتونیو به لطف و تلاش معماران اخیراً ظاهری زیباتر و سبزتر به خود گرفته است. این پارک که در مقابل یکی از سواحل رودخانه شهر واقع شده است، اکنون میزبان پاویون‌هایی مجسمه‌مانند است که علاوه بر جمع‌آوری آب باران برای مصارف مختلف، مردم را از آفتاب‌های سوزان تگزاس نجات می‌دهد. جالب است بدانید که سیستم‌های خورشیدی نصب شده بر بدنه این پاویون‌های بی‌نظیر باعث جذب نور خورشید و تولید آن به انرژی مورد نیاز پاویون می‌شود.

پارک Confluence فضایی به مساحت حدود ۱۲ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و یک پاویون اصلی، سه پاویون کوچک‌تر و یک کلاس آموزشی را در بر گرفته است. این پارک در محل تلاقی رودخانه‌های San Pedro Creek و رود سان آنتونیو قرار گرفته است و با الهام از چشم‌اندازهای اطراف ظاهری مجسمه‌مانند دارد. طراحان به منظور به حداقل رساندن اثرات محیطی پارک پاویون‌هایی در آن احداث کرده‌اند که انرژی خورشیدی را به انرژی مورد نیاز برای روشنایی پاویون‌ها و بسیاری از بخش‌های پارک تبدیل می‌کند.

پاویون اصلی پارک Confluence از ۲۲ قطعه بزرگ بتنی به شکل گلبرگ ساخته شده است که این گلبرگ‌ها گذرگاه‌هایی قوس‌مانند به وجود آورده است. سیستم انرژی خورشیدی نصب‌شده روی این گلبرگ‌ها باعث روشن شدن پاویون‌ها در شب‌هنگام و باز شدن مسیر برای عبور بازدیدکنندگان می‌شود. این پاویون عظیم در کنار پاویون‌های کوچک‌تر علاوه بر زیبایی خاصی که به پارک محبوب شهر سان‌آنتونیو بخشیده است، کاربردهای مفید زیادی نیز دارد. شکل گلبرگ‌مانند بدنه پاویون‌ها باعث جمع‌آوری آب باران در سیستم ذخیره آب پارک می‌شود که این سیستم به عنوان منبع اصلی آب پارک به شمار می‌رود. علاوه بر این، پاویون‌ها به عنوان سایبان‌هایی عظیم برای رهایی مردم از گرمای سوزان تگزاس به کار برده می‌شود.

یک کلاس آموزشی نیز در کنار این پاویون‌ها احداث شده است که انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل از پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام خود تأمین می‌کند. علاقمندان می‌توانند در این کلاس آموزشی شرکت کنند و از اطلاعات کافی در مورد شهر سان آنتونیو و طبیعت آن برخوردار شوند. بر بام این بخش آموزشی، علاوه بر پنل‌های خورشیدی باغی سبز قرار گرفته شده است که ساختمان را در مقابل گرما و سرمای شدید عایق‌بندی می‌کند.

کد خبر 409545

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضاي سبز شهري طراحی شهری معماری شهری پنل خورشیدی انرژی خورشیدی ساختمان های خورشیدی شهرهای جهان خلاقيت و نواوري خلاقیت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خورشیدی نصب شده کلاس آموزشی نور خورشید پارک Confluence پاویون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور