Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته کشورش تحت ریاست او بار دیگر احترام خود را بدست آورده است؛ ادعایی که نتایج نظرسنجی‌های بین‌المللی آن را رد کرده و نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا در دوران ریاست ترامپ در کاخ سفید کاهش یافته است.

به گزارش تارنمای هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک، ترامپ در سخنرانی تبرئه استیضاحش در سنای آمریکا مدعی شد که آمریکا اکنون بار دیگر احترام خود را در سطح جهان بدست آورده است اما نتایج نظرسنجی‌ها کاملا با این ادعا مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این ادعای ترامپ، نظرسنجی‌های بین‌المللی تصویر کاملا متفاوتی را ارائه می دهد. تحلیگران به طور عمده اقدامات ترامپ را عامل نگران کننده‌ای در روابط سنتی آمریکا با متحدانش قلمداد می‌کنند. این نگرانی به دلیل اختلافات تجاری ترامپ با کشورهای همپیمان و خارج کردن آمریکا از تعدادی از توافق‌های بین‌المللی بوده است.

نتایج چند نظرسنجی بین المللی نشان می دهد که مردم سراسر جهان اعتماد کمتر و نگرانی بیشتری نسبت به نقش آمریکا در دولت ترامپ دارند.

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو که در ژانویه(دی‌ماه) 2020 منتشر شد، نشان داد اکثریت قابل توجهی از مردم جهان می گویند دیگر «اعتمادی ندارند» که ترامپ «کار درست را انجام دهد».

46درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفتند هیچ اعتمادی به شخص ترامپ ندارند. از دیدگاه 57 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، عملکرد ترامپ بدتر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بوده است.

43 درصد عملکرد او را بدتر از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین ارزیابی کردند و فقط 29 درصد گفتند که به ترامپ اعتماد دارند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی اردیبهشت تا مهر (مه تا اکتبر 2019) از طریق نظرسنجی از 37 هزار نفر در 33 کشور انجام شد. یافته های این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر شرکت‌کنندگان، تصمیم های ترامپ را در جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا و خروج او از توافق هسته ای ایران نمی پذیرند.

همچنین تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک، خروج از توافق آب وهوایی پاریس و افزایش تعرفه واردات اقدامی نامطلوب از سوی 60 درصد از رای دهندگان آمریکایی عنوان شد.

براساس تازه ترین نظرسنجی موسسه پیو، اعتماد بین المللی به ریاست جمهوری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ در مقایسه با آمار سال 2017 کاهش یافته است. بعد از به قدرت رسیدن ترامپ، اعتماد به رئیس جمهوری آمریکا از 64 درصد در پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، به 22 درصد رسید.

به گزارش ایرنا، در مقایسه با نتایج نظرسنجی‌ها بر مقیاس سال به سال، اعتماد بین المللی به آمریکا در دولت ترامپ 7 درصد بوده که همچنان کمتر از نصف سطح اعتماد به اوباما در زمان خروج او از کاخ سفید بوده است.

نتایج نظرسنجی پیو با گزارش سالیانه رتبه‌بندی سران جهان موسسه گالوپ همسو است. این گزارش نشان داد که میزان رضایتمندی از رهبری آمریکا در جهان درسال 2017 یعنی هم‌زمان با نخستین سال روی کار آمدن ترامپ کاهش چشمگیری داشته است.

رضایت از اوباما در آخرین سال ریاست جمهوری او (2016) نزدیک به 48 درصد بود که به فقط 30 درصد در سال 2017 کاهش یافت.

همچنین مقبولیت رهبری آمریکا در دولت ترامپ در سال 2018 در سطح پایینی بود و نسبت به سال 2017 به 31 درصد افزایش یافت. این شاخص حتی پایین‌تر از پذیرش رهبری چین درجهان به میزان 34 درصد بود.

در عین حال نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو که آذرماه امسال (دسامبر) منتشر شد نشان داد 41 درصد آلمانی ها بر این باورند که ترامپ بزرگترین تهدید صلح جهانی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ آمریکا نظرسنجی آمریکا در دولت ترامپ نتایج نظرسنجی ها بین المللی جمهوری آمریکا ریاست جمهوری رئیس جمهوری سال 2017

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا