Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:18:49 GMT

بیانیه پایانی نشست پارلمان عربی در اردن

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۵۷۵۷

بیانیه پایانی نشست پارلمان عربی در اردن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه پارلمان عربی با صدور بیانیه ای به نشست خود در امان اردن پایان داد.

در بیانیه پایانی این نشست بر مخالفت با هرنوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید شده و طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.

پارلمان عربی بیان کرد: شرکت کنندگان در نشست بر موضع اتخاذ شده در نشست بیست و نهم در سال ۲۰۱۹ در مخالفت با عادی سازی پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان بر قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ اصرار دارند. اولین گام برای مقابله با توطئه‌ها علیه فلسطین تاکید بر مصالحه فلسطینی است تا جبهه‌ای علیه کسانی که علیه فلسطین اقدام می‌کنند، تشکیل شود.

در این بیانیه آمده است: تعدی به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت دولت اشغالگر، اقدامی خطرناک که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، است و تهدیدی برای شعله ور شدن جنگی که طرف اساسی آن اسرائیل خواهد بود، است.

پارلمان عربی هرگونه دخل و تصرف در بیت المقدس را محکوم و بر حمایت از تلاش‌های تشکیلات خودگردان در راستای برآورده شدن حقوق فلسطینی‌ها و یافتن راهکارهای قانونی که مانع اقدامات غیرقانونی و نامشروع رژیم صهیونیستی شود، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: از ملت‌های دنیا می‌خواهیم که دست به اعتراضات در برابر نهادهای بین المللی علیه اشغالگران بزنند.

کد خبر 4847777

منبع: مهر

کلیدواژه: پارلمان عربی اردن فلسطین ایالات متحده آمریکا معامله قرن فلسطین عراق سوریه رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ روسیه ارتش سوریه ایران ترکیه لیبی ادلب پارلمان عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است