Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، دادگاهی در انگلیس روز جمعه با دادخواست «شمیمه بیگم» مشهور به «عروس داعشی» برای کسب مجدد شهروندی انگلیس مخالفت و آن را رد کرد.

شمیمه بیگم ۲۰ ساله، یکی از دختر‌های مدرسه‌ای در شرق لندن بود که برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرد و به «عروس داعش» مشهور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندی وی یک سال پیش و پس از آنکه در یکی از اردوگاه‌های پناهندگان در سوریه یافت شد، لغو شده بود.

شمیمه بیگم پس از آنکه سه کودک خود را در سوریه از دست داد، خواهان بازگشت به انگلیس به منظور درمان شده بود. او مدعی شده بود پس از آنکه شهروندی او لغو شد، هیچ تابعیتی ندارد. او سال گذشته در سخنان خود اصرار داشت که گروه تروریستی داعش با شستشوی مغزی وی، کاری کرده اند تا به هرچه می‌گویند، اعتقاد پیدا کند.

وی به روزنامه تایمز چاپ انگلیس گفته بود: من اینجا نشسته بودم و فکر می‌کردم چقدر بایستی اینجا بمانم. به نوعی پذیرفته ام که باید اینجا بمانم و مجبور خواهم شد اینجا را به عنوان خانه دوم بپذیرم.

وی در ادامه تصریح کرده بود: از زمانی که من شهر باغوز (که قبلا تحت کنترل داعش قرار داشت) را ترک کردم، حقیقتا از همه چیزی که انجام دادم، پشیمان شدم. من چنین حسی دارم که می‌خواهم به عنوان شانس دوم برای زندگی، به انگلیس بازگردم.

طبق اعلام اسکای نیوز، تنها در انگلیس سلب تابعیت از فردی که مُحق دریافت شهروندی کشور دیگری باشد، قانونی است. کمیسیون درخواست تجدیدنظر امور مهاجران در انگلیس که امور امنیت ملی را بررسی می‌کند، گفته شمیمه بیگم می‌تواند بجای این مسأله، برای دریافت شهروندی بنگلادش اقدام کند.

این در حالی است که وکیل شمیمه بیگم گفته او که فردی اصالتا انگلیسی-بنگلادشی است، فردی با ملیت بنگلادشی محسوب نمی‌شود و به همین دلیل بخاطر محروم شدن از تابعیت انگلیسی خود، فردی بدون تابعیت شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عروس داعشی اردوگاه پناهندگان شمیمه بیگم شمیمه بیگم پس از آنکه عروس داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد