Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری افزود: صادرات محصولات دانش‌بنیان از مهمترین فرصت‌های ایجاد شده در این مدت است که در پی آن شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان صادرات داشتند.
وی ادامه داد: یکی از بخشهای مورد افتخار کشور در سالهای اخیر، موفقیت های شکل گرفته در حوزه فناوری‌های جدید از جمله نانو، سلولهای بنیادی و هوافضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاری، با بیان اینکه نسل جدید کارآفرینی در قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال توسعه است، تصریح کرد: این تحولات مفاهیم جدیدی وارد اقتصاد کرده است که طوری برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۰ از این ظرفیت بیشترین بهره‌برداری داشته باشیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ایران در بسیاری از فناوری‌های نوین در رتبه نخست منطقه قرار دارد، افزود:هم اینک در رشته های (ICT)ای سی تی، سلولهای بنیادی، بیوتک، نانو و هوافضا قدرت اول منطقه هستیم.

به گزارش ایرنا، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۴ محصول فناورانه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

«کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، «سامانه هوش ابزار»، «سوهان برقی دندان اسب» و «ترکیب اصلاح‌کننده آب مورداستفاده در محلول‌پاشی کشاورزی» از جمله این محصولات فناورانه است.

«کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، از ۲۰ تست بیوشیمیایی استاندارد تشکیل شده است که می‌تواند در عرض ۱۸ تا ۲۴ ساعت باکتری‌های انتروباکتریاسه و اغلب باکتری‌های گرم منفی را تشخیص دهد.

این تست می‌تواند در زمینه تشخیص بیماری‌های عفونی و باکتری‌های صنعتی کاربرد داشته باشد.

«سامانه هوش ابزار» با پردازش متون وبسایت مورد نظر (یا متن محتوایی سایت یا کامنت‌های کاربران) توانایی تشخیص حالت احساسی متن یا دیدگاه‌های کاربران را دارد.

«سوهان برقی دندان اسب» نیز می‌تواند جوابگوی نیاز داخل باشد و از واردات سوهان دندان اسب جلوگیری کند. درحال حاضر سوهان کشیدن دندان اسب با وجود اهمیت بالای آن درکشور ما به خوبی و در مدت زمان استانداردآن انجام نمی‌شودکه علت آن به خاطر هزینه بالایی است که دامپزشک و دامدار بابت خرید سوهان باید بپردازند.

این سوهان‌ها هم اینک در انحصارکشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، ایتالیا وآلمان است و به خاطرتحریم‌های موجود از طرف این کشورها هزینه ‌تهیه این آن چندین برابر شده است از همین رو نیاز به ساخت سوهان دندان اسب با ویژگی جدید در کشور احساس شد.

«ترکیب اصلاح‌کننده آب مورداستفاده در محلول‌پاشی کشاورزی»، این محصول نقش مهمی در افزایش راندمان سمپاشی و محلول ­پاشی دارد.

ترکیب اصلاح‌کننده PH و کشش سطحی با تنظیم و نمایش اسیدیته مناسب و کاهش کشش سطحی آب باعث افزایش پایداری سموم و ترکیبات تغذیه‌ای در مخزن سمپاش، افزایش خاصیت ترکنندگی سطح برگ و افزایش راندمان جذب ترکیبات از طریق برگ گیاهان و کاهش میزان مصرف سموم و نهاده‌ها می‌شود.

برچسب‌ها سورنا ستاری شرکت دانش بنیان چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت دانش بنیان چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت دهه فجر سورنا ستاری شرکت دانش بنیان چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت دهه فجر دانش بنیان دندان اسب گرم منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سال ۱۴۰۲ در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران،‌ سرشار از رویش ها و شکفتن ها بود. در این سال تحولات فراوانی در زمینه ی علم و فناوری در کشور رخ داد، این تحولات مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم را در عرصه ی تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان هموار کرد. از این تحولات می توان به راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین نامه جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان و....... اشاره کرد؛ این تغییر و تحولات درواقع نویدبخش دستاورد ها و توفیقاتی عظیم در آینده ای بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت های دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال و رشد اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: باید به موضوعات جوان، علم و دانش توجه ویژه ای کرد. گیرایی و  انگیزه برای کسب اطلاعات علمی در یک جوان می تواند موثر در پیشرفت دانش بنیان باشد. با توجه به شعار سال، مشارکت مردم در جهش تولید و جذب نخبگان و استعدادها در شرکت های دانش بنیان مهم است. بنابراین باید در جهت رشد و توسعه ی  این شرکت ها حمایت لازم از آن ها صورت گیرد.

کیومرث سرمدی در ادامه تصریح کرد: عمده دغدغه ی مردم و مسئولین به خصوص مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد مردم است در واقع شعار امسال هم که مقام معظم رهبری آن را مشارکت مردم در تولید خواندند، حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف آوردن مردم پای کار و استفاده از علم و توان بالای آن هاست. در این شرایط جوانان با انگیزه و با استعداد، نخبگان و افرادی که توانایی بالایی دارند می توانند بیایند و رشد تولید را افزایش دهند. مردمی سازی اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت های تواتمند دانش بنیان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید توجه به بومی گزینی، داشته ها و توانمندی های داخلی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ی تولید به گونه ی حمایتی باشد یعنی تولید کننده به توسعه ی تولید داخلی تشویق شود، درواقع باید هم شرکت های دانش بنیان تولید کننده تشویق شوند و هم از طرفی وزارت خانه ها و ارگان های دولتی، بخش های خصوصی را مجاب کنند تا تولیدات شرکت های دانش بنیان را خریداری و استفاده نمایند. در این شرایط قطعا تولید کنندگان در رشد تولید و همچنین افزایش کیفیت تشویق می شوند.

 

دیگر خبرها

  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری