Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:26:41 GMT

۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۲۹۸

۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی بعد از ظهر شنبه در نشست با فرماندار گناوه با ارائه گزارشی از عملکردها و وضعیت بیمه سلامت اظهار داشت: صندوق سایر اقشار بیمه سلامت شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلفی که نهادهای حمایتی از آنها حمایت می‌کنند که حدود ۳۰ هزار نفر در قالب این صندوق بیمه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر داریم که بخش عمده بیمه شدگان ما را شامل می‌شود و در استان بوشهر بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه سلامت همگانی نیز که از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ همزمان با آغاز طرح تحول سلامت آغاز شد که در استان بوشهر ۶۰ هزار نفر در قالب این صندوق تحت پوشش این بیمه هستند.

رمضانی تصریح کرد: صندوق کارکنان دولت داریم که به غیر از صندوق کارکنان دولت که بخشی از حق بیمه را کارمندان و مابقی را دولت می‌پردازد و صندوق سایر اقشار که نهادهای حمایتی بیمه آنها را پرداخت می‌کند مابقی حدود ۸۰ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان بیمه می‌شوند و دولت به دلیل تکلیفی که در حمایت از اقشار کم درآمد بر عهده دارد آنها را تحت پوشش بیمه قرار داده و حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت یکی از اولویت‌های کاری دولت است گام‌های خوبی در این راستا هم در تکمیل پوششی بیمه وهم در دسترسی به خدمات برداشته شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی بیمه شدگان خدمات بستری را با پرداخت کمتر از ۵ درصد هزینه دریافت می‌کنند و ۹۵ درصد را بیمه سلامت می‌پردازد و در بخش درمان سرپایی نیز ۷۰ درصد را بیمه سلامت و ۳۰ درصد بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت در راستای بهبود خدمات و دسترسی بهتر مردم به خدمات بیمه چند برنامه اساسی را بخصوص در سال‌های اخیر داشته که بیشتر در حوزه الکترونیکی شدن خدمات بوده است

رمضانی گفت: شهرستان گناوه اولین شهرستان در استان بوشهر بود که برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در آن و از ابتدای اسفندماه سال گذشته این برنامه آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس این طرح تمام مطب‌های بخش خصوصی و داروخانه‌ها و مراکز درمان سرپایی که در شهرستان گناوه فعالیت می‌کنند دسترسی الکترونیکی به سامانه داده شد و بیمه شدگان بدون نیاز به دفترچه می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: البته با احتمال مشکلاتی مانند اختلال سیستم الکترونیکی یا مشکلات زیرساختی مخابراتی هنوز دفترچه به طور کامل حذف نشده ولی بستر برای استفاده از خدمات الکترونیکی فراهم شده است.

وی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی باعث دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر مردم به خدمات درمانی بدون دفترچه و صرفاً با ارائه کد ملی این کار انجام می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: این کار محاسن بی‌شماری از جمله صرفه جویی در مصرف کاغذ، دسترسی به تمام اطلاعات و گزارشات بروز برای رسیدگی به اسناد و جلوگیری از خطاها به دلیل هوشمند بودن سیستم دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: تبادل الکترونیکی اسناد بستری نیز از خدماتی که امسال آغاز شده و ۱۰ بیمارستان دولتی سطح استان از آذرماه امسال تمام اسناد بستری به صورت الکترونیکی پذیرش شد که این کار در تعاملی با بیمارستان‌ها و مدیریت کنترل هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت بحث پوشش اجباری بیمه سلامت است که از برنامه‌های مهم این سازمان است.

رمضانی گفت: با توجه به تکلیف قانونی ایجاد شده از آبان ماه امسال برنامه ارزیابی وسع اجرایی شده است و بر اساس مصوبات مجلس و هیئت دولت، پوشش بیمه سلامت و صدور دفترچه صرفاً بر اساس ارزیابی وسع انجام خواهد شد و افراد فاقد پوشش بیمه‌ای می‌بایست قبل از بیماری و نیاز به دفترچه بیمه، نسبت به تعیین وضعیت و دریافت دفترچه اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس این برنامه افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند و افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه دارند بر اساس میزان درآمد و وضعیت اقتصادی بخشی از بیمه خود را پرداخت می‌کنند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان افرادی که تحت هیچ بیمه‌ای نیستند در سطح استان بوشهر درصد بسیار کمی است.

وی گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این مجموع ۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد که بخش عمده آنها حدود ۱۵ هزار نفر دفترچه بیمه روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر دارند.

وی افزود: در سال گذشته هزینه مراکز درمانی بیمارستان و سرپایی شهرستان گناوه حدود ۵ میلیارد تومان و روستایی ۳ میلیارد تومان بوده‌است.

کد خبر 4847600

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه سازمان بیمه سلامت دهه فجر بوشهر انتخابات 98 قزوین ایلام ویروس کرونا شیراز انقلاب اسلامی ایران شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان بارش برف پوشش بیمه سلامت استان بوشهر شهرستان گناوه تحت پوشش بیمه هزار نفر بیمه شدگان حق بیمه بیمه ای بر اساس آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت

احسان حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ابلاغ جدید وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای بهره مندی عادلانه تمام افراد جامعه از نظام سلامت و حمایت مالی و جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری از اواخر سال ۱۴۰۲ قانون رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول بیمارستان امیر سمنان به عنوان بیمارستان اصلی ویژه اطفال میزبان این طرح بود، تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای ۱۴۰۳ در تمام بیمارستان های تحت پوشش خود این طرح را اجرایی کرده است.

انواع خدمات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان توضیح داد: در مراکز دولتی تمام کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه های پایه با حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت می کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده رایگان به کودکان زیر هفت سال در دو بخش تشخیصی و درمانی است، تاکید کرد: برای مثال اگر بیمار زیر هفت سالی با بیماری گوارشی به مرکز درمانی دولتی مراجعه کند از ابتدای پزشک برای تشخیص تا حتی زمانی که بخواهد جراحی شود تمام خدمات رایگان خواهد بود.

وی افزود: در دستور العمل وزارت بهداشت البته یک استثنا نیز وجود دارد و آن توزیع سرپایی دارو است زیرا در بیمارستان های ما این امر انجام نمی شود و عملاً موضوعیتی هم در دستور العمل وزارت بهداشت ندارد اما غیر از توزیع سرپای دارو تمام خدمات برای بچه های زیر هفت سال رایگان است.

پوشش بیمه ای

معاون علوم پزشکی سمنان ادامه داد: نکته دیگر در ابلاغیه وزارت بهداشت این است که سن کودک در زمان پذیرش باید زیر هفت سال باشد یعنی اگر بچه ای زیر هفت سال پذیرش شود و مراحل درمانی او دو الی سه ماه بگذرد و سپس این کودک از هفت سال عبور کند باز هم از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شود زیرا لحظه پذیرش زیر هفت سال داشته است.

حسین زاده درباره بیمه این کودکان هم گفت: تمام کودکانی که زیر هفت سال هستند اگر در زمان بستری فاقد پوشش بیمه ای باشند و در زمان بستری بتوانند از پوشش بیمه بهره مند شوند شامل این بخش رایگان شدن خدمات خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: برای کودکان زیر دو سال همچنین شرط خانواده نیز در بیمه شدن حذف شده است یعنی اگر پدر مادر بچه بیمه نباشند، کودک می تواند بیمه شده و از خدمات رایگان در تمام بیمارستان های دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6093749

دیگر خبرها

  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت