Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:46:48 GMT

یخبندان و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۳۴۰

یخبندان و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور

رویداد۲۴ به گزارش سازمان هواشناسی، شنبه ۱۹ بهمن ماه شاهد بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و نیمه شمالی کرمانشاه (حداکثر ۳۵ تا ۷۰ سانتیمتر)، یکشنبه بارش برف در مناطق مرتفع استان های گیلان، مازندران و گلستان(حداکثر ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، دوشنبه بارش برف در شهرهای گیلان (حداکثر ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتر) و ارتفاعات (حداکثر تا ۱۱۰ سانتیمتر)، جنوب آذربایجان غربی (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر )، غرب زنجان و شرق کردستان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر )، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی (حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران و برف در نیمه غربی مازندران(حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر ) خواهد بود که شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در هرمزگان و جنوب کرمان(حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلمیتر ) نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه شنبه بارش برف در گیلان و غرب مازندران (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و نوار غربی سیستان و بلوچستان (حداکثر ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر ) رخ خواهد داد که بر اثر این پدیده‌ها شاهد یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با کولاک برف و کاهش دید و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی این مناطق خواهیم بود. بنابراین توصیه می‌شود تا در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد، خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند، همچنین مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، نمک پاشی، برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه فراموش نشود.

همچنین شنبه ۱۹ بهمن ماه شاهد شروع وزش باد شدید (۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) در استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، لرستان، همدان و مرکزی خواهیم بود که با گرد و خاک همراه است. همچنین این شرایط در قم، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و شمال فارس نیز پیش بینی شده است. یکشنبه کردستان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد داشت که در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، سمنان، جنوب اصفهان، شمال فارس، قم و مرکزی نیز شاهد چنین شرایطی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: هواشناسی: برف کشور را دربر می‌گیرد

دوشنبه زنجان و با گردوخاک در شمال فارس، نیمه غربی کرمان و جنوب یزد و سه شنبه البرز و تهران و با گرد و خاک در قم، مرکزی، یزد، کرمان، سیستان وبلوچستان و فارس خواهد بود که موجب آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات محتمل به کار گرفته شود. این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

کاهش محسوس دما

همچنین از یکشنبه ۲۰ بهمن ماه تا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه کاهش ناگهانی دما ۱۰تا ۱۵ درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در جنوب غرب، از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش ناگهانی دما از ۱۰ تا ۱۵درجه در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب رخ می‌دهد که موجب سرمازدگی و یخ زدگی در این مناطق می‌شود که توصیه می‌شود مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی جدی گرفته شود.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qz9 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوا ارتفاعات استان های قزوین استان های واقع جنوب آذربایجان غربی وزش باد شدید شنبه بارش برف تهران و سمنان توصیه می شود حداکثر ۲۰ خراسان رضوی گرد و خاک شمال فارس نیمه غربی بهمن ماه سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903348

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر