Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید عبدالحمید معصومی، از چهره های جهادی و نخبگان مهاجر افغانستانی در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» تاکید کرد که در شرایط امروزی ما فقط یک گزینه در پیش داریم و آن مقاومت است.

وی اظهار داشت: گاهی شرایط طوری است که ما فقط یک انتخاب در پیش داریم؛ مقاومت شاید در بعضی موارد انتخابی باشد اما امروز یک ضرورت است و در شرایط امروزی ما فقط گزینه مقاومت را در پیش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر معصومی بیان داشت: در هجوم شوروری سابق به افغانستان، هم سرزمین، هم به آیین و هم به استقلال و آزادی مردم حمله شد. مردم افغانستان در آن زمان با رشادت بی نظیر به پا خواستند و در قیامی که چند سال به طول انجامید توانستند جهاد مردم افغانستان را به سرانجام برسانند و شوروی را شکست دهند. اما دیری نپایید که دزدی دیگر از پنجره وارد شد اما با لباس دوستی و قیافه ای به ظاهر کمک کننده.

وی افزود: آمریکایی ها نقاط کلیدی کشور را مستقیما در اختیار گرفتند و برخی ادارات را نیز با واسطه کنترل می کنند. در حال حاضر باز هم همان شرایط قبل حکمفرما است. در زمان تسلط روس ها کسی اجازه نداشت علیه اهداف و منافع روس سخن بگوید؛ در این زمان نیز دوباره همان حالت پیش آمد تا حدی که یک وزیر و نماینده افغانستانی نمی تواند علیه آنچه آمریکایی ها می گویند سخن بگوید و حتی اسرائیل را به نحو لازم محکوم کند.

این چهره مطرح افغانستانی با بیان اینکه تسلط آمریکایی ها در افغانستان به فرهنگ، ادارت، عزل و نصب مقامات و دیگر موارد نیز کشیده شده است اضافه کرد: اکنون نگاه مردم جهان به افغانستان عوض شده است؛ در گذشته همه به مردم افغانستان افتخار می کردند اما اکنون نگاه ها عوض شده و به مردم افغانستان با ترحم نگاه می کنند.

دکتر سید عبدالحمید معصومی گفت: لازم نیست مسکن بخوریم و خود و دیگران را فریب بدهیم؛ بیایید واقعیت ها را بگوییم. ما در شرایط مستعمره بودن به سر می بریم و یک انتخاب بیشتر پیش روی خود نداریم و آن مقاومت است.

وی اضافه کرد: آنچه آمریکا را به موجودی مضر تبدیل کرده است خوی و خصلت آنهاست. مقاومت عاقلانه این است که ما در برابر خوی و خصلت آمریکایی ها که تهاجم، سلطه گری، حرص، بداخلافی، تکبر و خودخواهی است بایستیم.

ایشان با اشار به سخن امیرالمومینن که فرمودند: «المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین» افزود: آمریکا با تئوری فتنه وارد افغانستان شد و مظالم فراوانی مرتکب شد و استعدادهایی فراونی را نابود کرد.

دکتر معصومی بیان داشت: امروزه آمریکا در برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان هم پول های هنگفتی از آنها می گیرد و هم به آنها طعنه می زنند و به آنها «گاو شیرده» می گوید. این ام الفساد، از اسرائیل حمایت می کند و به همین واسطه این رژیم حتی قطعنامه های شورای امنیت را نمی پذیرد و آب از آب تکان نمی خورد.

وی افزود: آمریکایی ها ورژیم صهیونیستی با کمال بی شرمی روی فلسطین معامله کردند و توافق کردند که فلسطین یک کشور کوچک، بی سلاح و بی ارتش باشد. کجایند سلحشوران اسلام؟ کجایند آن دلیران قوی دل؟ کجایند آن متفکران قلم به دست؟

دکتر معصومی درباره شهید سردار سلیمانی نیز بیان داشت: شهید سلیمانی کسی بود که در دل میلیون ها انسان قرار داشت و دل ها را با خود برد. او به ملکوت اعلی پیوست و قدم ها و بدن ها را با خود کشاند؛ میلیون ها نفر به تشییع بدن او آمدند. آمریکایی ها باید بدانند اگر به این مرد سلحشور شلیک کردند، فقط به یک فرد شلیک نکرده اند بلکه به میلیون ها نفر شلیک کرده است.

این نخبه مهاجر افغانستانی گفت: شهید سلیمانی در برابر داعش متحجر و خنجر به دستان جاهل ایستاد؛ داعش به وسیله ایشان عقب نشینی کرد و شکست خود و ایشان حق امنیت به گردن مردم دارد.

وی افزود: امروز می بینیم محصول فرهنگی آمریکا بر جهان چگونه است؛ امروز صحبت اخلاق در جامعه انسانی شنونده ندارد و زور و اسلحه در زمین حرف اول را می زند و سازمان ملل نیز بازیچه دست آمریکایی ها شده است.

ایشان در پایان سخنان خود تاکید کرد: هر فردی با هر توان و قدرت و امکاناتی که دارد باید مقاومت فرهنگی، سیاسی و نظامی را علیه آمریکا به کار ببرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید سلیمانی مردم افغانستان شهید سلیمانی پیش داریم دکتر معصومی آمریکایی ها میلیون ها فقط یک ما فقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران، ظهر امروز شنبه ۸ اردیبهشت در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075855 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است