Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:13:35 GMT

کاهش نرخ بیکاری استان طی ۹ ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۵۳۱

کاهش نرخ بیکاری استان طی ۹ ماهه امسال

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش سالانه سه درصدی نرخ بیکاری استان، گفت : هرچند استان کرمانشاه طی چند دهه اخیر بالاترین نرخ بیکاری کشور را داشته، اما در یکی دو سال اخیر با برنامه ریزی‌های مختلف برای کاهش آن تلاش کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : مجموعه این تلاش‌ها باعث شد تا در ۹ ماهه امسال وضعیت بهتر و کاهش نرخ بیکاری را داشته باشیم و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان را به میانگین کشوری خواهیم رساند.

او گفت: اگر بخواهیم نرخ بیکاری استان را تا یک درصد کاهش دهیم، باید بین ۶۵۰۰ تا هفت هزار شغل در کرمانشاه ایجاد کنیم.

بازوند با تاکید براینکه همه مدیران کرمانشاه برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری پای کار هستند، گفت: پس از وقوع زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ هم تلاش کردیم تا فرصت‌هایی را برای ایجاد اشتغال با جذب اعتبارات بوجود آوریم.

او گفت: طی دو سال گذشته پس از وقوع زلزله ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در استان پرداخت شده است.

استاندار کرمانشاه به سفر اواخر هفته قبل مدیران عامل بانک‌های کشور به کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: یکی از دستاورد‌های این سفر برای کرمانشاه اختصاص ۹۵۰ میلیارد تومان از محل منابع بانک‌ها به سازمان برنامه و بودجه استان برای پروژه‌های زیرساختی استان بود که ۷۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار به قطار شهری، توسعه محور کرمانشاه به کامیاران، محور گیلانغرب به سومار و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اختصاص یافت.

او افزود: همچنین در این سفر مقرر شد بانک‌ها ۳۴۰۰ میلیارد تومان به صاحبان صنایع استان برای ایجاد هفت هزار شغل تسهیلات پرداخت کنند.

بازوند به اجرای برنامه "۱۰۰ مدیر، ۱۰۰ مسجد" در کرمانشاه طی ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موفقیت آمیز بود و رضایتمندی مردم را در پی داشت.

او گفت: انتظار داریم اگر مدیران در این برنامه‌ها به مردم قول‌هایی داده‌اند، به وعده‌های خود عمل کنند و اگر مانعی سر راه اجرای وعده هایشان وجود دارد اعلام کنند تا موانع را برداریم.

استاندار کرمانشاه به گستردگی شهر کرمانشاه و آمار بالای جمعیت و مرکزیت آن در غرب کشور اشاره کرد و گفت: به واسطه این مسائل نباید تصور کنیم که شهرداری به تنهایی می‌تواند از پس همه مشکلات بربیاید.

او افزود: در این راستا تصمیم گرفته‌ایم تا شهر کرمانشاه را به هشت منطقه تقسیم کنیم و هر کدام از معاونین و مدیران استانداری را معین یکی از این مناطق کنیم.

بازوند گفت: با تقسیم این مناطق مدیران معین هر منطقه با مساجد آن مناطق هماهنگی لازم را خواهد داشت تا به احصاء، بررسی و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی و... بپردازند.

او بااشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۶۲ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در کرمانشاه طی ایام دهه فجر، افزود: بخشی از این پروژه‌ها در مناطق محروم و روستا‌های استان افتتاح و یا کلنگ زنی شدند.

او بابیان اینکه در این دهه گاز رسانی به ۱۱۲ روستای کرمانشاه به بهره برداری رسید و گازرسانی به ۲۲۰ روستا هم آغاز شد، گفت: در حال حاضر گاز رسانی به ۶۶۲ روستای دیگر استان درحال انجام است.

این مقام مسئول افزود: سال ۱۳۹۲ تعداد روستا‌های دارای گاز کرمانشاه ۲۰۹ روستا بود که این تعداد به ۱۳۳۲ روستا رسیده است.

او خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد و گفت: دوم اسفند هم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که حضور گسترده مردم در آن بسیار حائز اهمیت است.

بازوند گفت: به همه مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم که از رای آن‌ها به عنوان امانت، صیانت و حفاظت خواهیم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه تسهیلات اشتغالزایی نرخ بیکاری میانگین کشوری استاندار کرمانشاه برای ایجاد اشتغال نرخ بیکاری استان کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت میلیارد تومان شهر کرمانشاه کرمانشاه طی بانک ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه اول سال 2024 حدود 4800 پناهجو از آلمان اخراج شدند که 1200 نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج ها از آلمان در سه ماهه اول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس 2024 در مجموع 4791 پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن ها 3565 مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود 234000 نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می کردند .

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهادهای آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهادهای آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال 2024 را 65419 مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته 80978 درخواست اولیه وجود داشت.

کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمانتهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل