Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در حالی که ممکن است فردی با تی‌شرت عادی احساس مطلوبی داشته باشد، فرد دیگری که ژاکتی هم روی لباس ضخیمش به تن کرده، از سرمای محیط ابراز نارضایتی می‌کند. دمای طبیعی بدن افراد می‌تواند بسته به نوع فیزیک بدنشان و میزان سوخت‌وساز بدن تا حدی متفاوت باشد.

 اما اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه در محیط‌هایی که دیگران احساس مطلوبی دارند از درون حس سرما دارید و انگشتان دست‌وپایتان همیشه یخ کرده، ممکن است دلایل جدی‌تری پشت آن باشد؛ بنابراین از این موضوع خیلی ساده عبور نکنید و در صورت ادامه‌دار بودن حتما با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کم‌کاری تیروئید
کم‌طاقتی نسبت به سرما یکی از علائم رایج کم‌کاری تیروئید است.
به دنبال کم‌کار شدن غده تیروئید ترشح هورمون‌های تیروئیدی کاهش می‌یابد.
هورمون‌های تیروئیدی در تنظیم دمای بدن و سوخت‌وساز بدن نقش دارند.
خستگی، افسردگی، نازک و ضعیف شدن تار‌های مو، افزایش وزن ناگهانی از علائم دیگر کم‌کاری تیروئید است.
پزشک با آزمایش خون به سادگی می‌تــوانـد کم کاری تیــروئید را تشخیـص دهــد و دارودرمانی کند.

بی‌اشت‌هایی عصبی
افراد مبتلا به بی‌اشت‌هایی عصبی معمولاً تفکر وسواسی به مصرف مواد غذایی و چاقی دارند.
این افراد به ندرت غذامی‌خورند، بسیار ورزش می‌کنند یا ملین مصرف می‌کنند یا به بالا آوردن ارادی اقدام می‌کنند.
به دلیل کمبود بافت چربی در بدن این افراد احساس سرمای دائمی دارند.
کاهش وزن شدید، مشکلات گوارشی، تمرکز، قاعدگی، شکنندگی مو و ناخن، ضعف، تأخیر در بهبود زخم، تمایل به برخی گروه‌های غذایی خاص، ترس از غذا خوردن در جمع و افسردگی و گوشه‌گیری از دیگر علائم بی‌اشت‌هایی عصبی است.
برای درمان باید از روش‌های هم‌درمانی برای رفع مشکل فیزیکی و ذهنی به صورت هم‌زمان بهره برد.

مشکلات عروق سرخرگی محیطی
نوعی تصلب شرائین است که به دنبال افزایش پلاک‌ها در دیواره سرخرگ‌های محیطی ایجاد می‌شود.
پلاک‌سازی در عروق منجر به کاهش خون‌رسانی به اندام‌ها به‌ویژه اندام‌های انتهایی بدن می‌شود.
در نتیجه خون‌رسانی نامناسب به اندام‌ها فرد احساس سرمای دائمی به‌ویژه در دست‌ها و پا‌ها خواهد داشت.
احساس بی‌حسی، مورمور، درد در دست‌ها و پا‌ها و در موارد بسیار شدید نکروز بافتی از دیگر علائم این بیماری است.
در کنار درمان‌های پزشکی و در برخی موارد جراحی، تغییر سبک زندگی، ورزش منظم، مصرف نکردن دخانیات می‌تواند به بهبود علائم کمک کند.

مشکلات کلیوی
معمولاً به دنبال دیابت و فشار خون بالا و مشکلات قلبی ایجاد می‌شود.
در صورت ایجاد مشکل در فعالیت کلیه‌ها خون به خوبی تصفیه نخواهد شد.
احتمال ابتلا به نارسایی کلیوی با افزایش سن افزایش می‌یابد.
خارج نشدن سموم از بدن می‌تواند منجر به کاهش دمای مرکزی بدن شود.

مصرف برخی دارو‌ها
احساس سرما می‌تواند از عوارض جانبی برخی از دارو‌ها باشد.
دارو‌های مسدود کننده بتا که برای برخی بیماری‌های قلبی تجویز می‌شود و مسدودکننده‌های کانال‌های کلسیمی از جمله این دارو‌ها هستند.
در صورت مشاهده علائمی، چون احساس سرما، سرگیجه، خستگی
زیاد، حالت تهوع حتما با پزشک
در خصوص مصرف یا تغییر دوز دارو مشورت کنید.

کم خونی آنمی
به معنای کمبود تعداد گلبول‌های قرمز خون و کاهش اکسیژن‌رسانی به‌اندام‌هاست.
به دنبال کمبود اکسیژن سوخت‌وساز بدن کم شده و فرد احساس سرما می‌کند.
ضعف و خستگی، سرگیجه، حس بی‌وزنی سر و غش، مشکلات تنفسی، تپش قلب، سردرد و رنگ‌پریدگی از دیگر علائم آنمی هستند.
کمبود آهن و کمبود ویتامین B۱۲ و فولیک اسید از دلایل شایع آنمی هستند.

​​​​​​​دیابت نوع ۲
دیابت می‌تواند منجر به آنمی، مشکلات کلیوی و گردش خون شود که همه آن‌ها در احساس سرما مؤثر هستند.
همچنین با آسیب اعصاب محیطی ممکن است فرد در پاهایش احساس سرما کند در حالی که واقعا سرد نیستند.
احساس بی‌حسی در نوک انگشتان دست و پا، تکرر ادرار، خستگی و عطش از دیگر علائم دیابت هستند.
حتما باید به پزشک مراجعه شود تا فرآیند درمان به سرعت آغاز شود.


  منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرما دیابت کم خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

منابع مقاومت فلسطین با بیان اینکه صهیونیست‌ها به کارشکنی در مذاکرات ادامه می‌دهند اعلام کردند که حماس با وجود نرمشی که از خود نشان داده است اما هرگز از شروط اصلی عقب‌نشینی نمی‌کند و توافقی را که شامل متن صریح برای آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه حواشی متعددی که درباره مذاکرات آتش بس غزه در قاهره وجود دارد و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است منابع برجسته وابسته به مقاومت فلسطین شب گذشته اعلام کردند که به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از پایبندی به آتش بس دائمی، مذاکرات با یک مانع بزرگ مواجه است.

حماس هیچ توافقی را بدون متن صریح درباره آتش‌بس دائمی نمی‌پذیرد

این منابع در گفتگو با المیادین گزارش دادند که حماس همچنان تاکید دارد که هیچ توافقی را بدون متن صریح در مورد آتش بس دائمی نمی‌پذیرد.

از طرف دیگر یک منبع برجسته دیگر در گروه‌های فلسطینی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم همواره همه مذاکرات را به شکست کشانده‌اند و نتانیاهو به مانع تراشی ادامه می‌دهد و تمایلی به بازگشت اسرای صهیونیستی از غزه و انجام خواسته‌های خانواده‌های این اسرا ندارد و به دنبال ادامه جنگ نسل کشی علیه نوار غزه است.

این منبع تاکید کرد که رهبری مقاومت در چارچوب دستیابی به توافقی که خواسته‌های مردم فلسطین را در توقف همه جانبه تجاوزات رژیم صهیونیستی و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه برآورده می‌کند نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد، اما از اصول اساسی که در راستای منافع و خواسته‌های ملت فلسطین است عقب نشینی نخواهد کرد.

منبع مذکور تاکید کرد که ارتباطات میان رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین ثابت بوده و رایزنی‌ها و مذاکرات با میانجی‌ها نیز برای رسیدن به توافق جدی و واقعی ادامه دارد.

تهدید برای حمله به رفح تاثیری بر موضع مقاومت در مذاکرات ندارد

وی درباره تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح گفت که این تهدیدات هرگز اراده ملت و مقاومت فلسطین را نمی‌شکند و همچنین هرگز موجب تسلیم رهبری مقاومت در مذاکرات نمی‌شود و موضع مقاومت کاملاً قاطع است. مقاومت برای حفاظت از مردم فلسطین و مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی آمادگی کامل دارد و جهان باید در برابر اشغالگران فاشیست بایستد و نسل کشی علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

از سوی دیگر احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد که نرمش حماس در مذاکرات غیر مستقیم درباره آتش بس در غزه و تبادل اسرا هرگز به معنای عقب نشینی این جنبش از چهار شرط اصلی خود که قبلاً اعلام کرده بود نیست؛ یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان غزه به مناطق خود و بازسازی این منطقه و ارسال کمک‌های مستمر و کافی به آن.

وی تاکید کرد که از زمان آغاز مذاکرات، نتانیاهو همچنان به کارشکنی ادامه داده و هنوز هم این کار را انجام می‌دهد و بنابراین ما خواستار ضمانت‌های بین‌المللی جهت آتش بس دائمی هستیم.

این مسئول حماس تصریح کرد که مقامات سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر می‌دانند که نتانیاهو به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ و تلاش برای جبران شکست خود است اما آنچه که اتفاق خواهد افتاد شکست بیشتر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بوده و اشغالگران در صورت هرگونه تلاش برای حمله به رفح غافلگیر خواهند شد.

شب گذشته همچنین حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که ما با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود. اما نتانیاهو و کابینه تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

این درحالی است که روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت شب گذشته متن توافق پیشنهادی به حماس را منتشر و اعلام کرد که بر اساس این پیشنهاد، اسرائیل متعهد شده است که در مقابل هر زن نظامی اسیر موجود در اختیار حماس که همچنان در قید حیات باشد، 20 اسیر فلسطینی دارای حکم ابد را آزاد می‌کند. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود حماس بین 3 تا 5 اسیر نظامی زن در اختیار داشته باشد، در مرحله اول بین 60 تا 100 اسیر فلسطینی دارای حکم ابد از زندان آزاد می‌شوند.

به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، تل‌آویو تا لحظه تهیه این گزارش حاضر به تعهد به پایان جنگ نشده است.

رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کردحماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمدحماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود