Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فیلم آبادان یازده ۶۰ یکی از فیلم‌های متفاوت جشنواره فیلم فجر به حساب می‌آید، أثری که در آن مهرداد خوشبخت موضوع جالبی را برای فیلمش انتخاب کرده و داستان فیلم درباره ۴۰ روز اول جنگ و فعالیت و نقش رادیو نفت ملی آبادان در آن برهه زمانی و در ادامه سقوط خرمشهر است که به گفته مهرداد خوشبخت خالق اثر تحقیقات اولیه از کتابی با نام آبادان یازده ۶۰ و مصاحبه نویسنده کتاب با کارمندان وقت رادیو آبادان گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش رادیو نفت ملی آبادان که نام فیلم هم با عنوان آبادان یازده ۶۰ از آن الهام گرفته به مقاومت دلیرانه مردم آبادان در سال‌های حماسه و شور دفاع مقدس می‌پردازد و نقش رادیو که قلب تپنده آبادانی‌ها می‌باشد و انگار صدای زنده فرکانس یازده ۶۰، مردم آبادان را به دفاع در مقابل رژیم بعثی عراق دلگرم می‌کند و اهالی شهر با طنین صدای رادیو مقاومت و ایستادگی در جبهه حق علیه باطل تشویق می‌شوند.

آبادان یازده ۶۰ روایت شوق انگیزی از مقاومت سرافرازانه جنوبی نشینان خونگرم و ایران زمین بخصوص دلیران کوی ذوالفقاری آبادان در سال‌های دفاع مقدس است؛ مردمان نجیبی که با دستان خالی و قلب‌هایی مملو از اراده و ایمان، دلیرانه در مقابل هجوم دشمن متخاصم ایستادند و وجب به وجب خاک آبادان را با جان و دل پاسداری کردند.

فیلم آبادان یازده ۶۰ با اینکه برخلاف اسمش چندان به موضوع وفادار نمانده و کمتر از رادیو نفت ملی آبادان و معرفی آن سخن به میان می‌راند، اما در خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های دراماتیک، موسیقی مناسب و انتقال مفاهیم به مخاطب بجا عمل می‌کند که از این حیث فیلمی متفاوت در مقایسه با آثار امسال است.

فیلم آبادان یازده ۶۰ در جشنواره فجر امسال قصه دارد، شخصیت پردازی می‌کند و برخلاف فیلم‌های امسال که اصلا فیلمنامه‌ای برای آن‌ها تعریف نشده، داستانی برای گفتن به مخاطب شریف سینما دارد.

آبادان یازده ۶۰ تماشاگران تالار حافظ شیراز را با خود درگیر کرد، با غم آن روز‌های جنگ و مردم آبادان مخاطبان، همذات پنداری کردند و روایت آن روز‌ها تنها یک نکته را یادآوری کرد که این کشور بر روی خون‌ها و دلاوری‌های شهیدانی استوار مانده که جان دادند، اما دره‌ای از خاک خود را تسلیم بیگانه نکردند.

بازی علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی از نکات قابل توجه فیلم آبادان یازده ۶۰ بحساب می‌آید که می‌تواند از شانس داران نامزد شدن بخش سودای سیمرغ هم باشند؛ و در یک کلام و به نقل از دیالوگ بهمن با بازی علیرضا کمالی؛ اینجا آبادان است و همیشه آبادان می‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر فیلم فجر فیلم سینمایی دفاع مقدس فیلم آبادان یازده ۶۰ مردم آبادان نقش رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900196

دیگر خبرها

  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم