Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران اما در سال آینده ۶ هزار تخت‌ بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق کمتربرخوردار کشور افزوده می‌شود.

اخبار اجتماعی- وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که از نظر علمی و خدمت‌رسانی در بخش بهداشت و درمان، یکی از دانشگاه‌های بسیار موفق بوده و همه تلاش ما در دولت و طرح تحول نظام سلامت، افزایش دسترسی مردم در شهرهای کوچک به امکانات مناسب حوزه سلامت است تا کمتر مجبور شوند برای دریافت خدمات به شهرهای بزرگ‌تر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی در بابل در حوزه پزشکی از جمله جراحی قلب باز و رسیدگی به بیمارانی که دچار گرفتاری هایی در عروق مغز هستند، فراهم شده و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، از اعزام و مراجعه بیماران به شهرهای بزرگ و تهران، جلوگیری کنیم.

نمکی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که تقسیم‌بندی تخت‌های بیمارستانی، مبتنی بر جغرافیای توزیع بیماری‌ها تنظیم شود و به همین دلیل مرزبندی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ساری و بابل را بر اساس تعداد و شیوع بیماری‌ها و متخصصین مورد نیاز، بازنگری می‌کنیم و هر قدر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها باشیم، بدون نگاه‌های سیاسی و مبتنی بر نیازهای واقعی مردم، این توسعه انجام می‌شود.

* افتتاح کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی امید و بخش‌های جدید بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی امید بابل که در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتبار ساختمانی حدود ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

سیدفرزاد جلالی افزود: کلینیک مرکزی دارای ۱۷ کلینیک و پاراکلینیک شامل بخش‌های تخصصی قلب، داخلی، جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، تغذیه، طب سنتی، روانپزشکی، خون و آنکولوژی، گوارش، پوست و مو، چشم، گوش حلق و بینی، زنان و زایمان، کودکان، دندانپزشکی، توانبخشی، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مردم شهرستان بابل مردم استان نیز از خدمات این مراکز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: آنژیوگرافی دوم این بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیون یورو خریداری و نصب و آندوسونوگرافی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خانوداه مرحوم حبیبیان راه‌اندازی شده است.

جلالی بیان کرد: درمانگاه شیمی درمانی بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان توسط حاج آقا رسول‌زاده از خیرین بابلی و طرح توسعه بخش سی سی یو با مشارکت خانواده مرحوم وفایی از ظرفیت هشت تخت به ۱۶ تخت و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: دکتر نمکی همچنین از روند ساخت پروژه ۱۰۰ تختخوابی دیالیز دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور بازدید کرد.

وی گفت: این پروژه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به همت خانواده مرحوم میناگر از خیرین سلامت شهرستان بابل، در حال ساخت است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تخت بیمارستانی تحریم تخت بیمارستان دانشگاه علوم پزشكی سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعتباری بالغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF