Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:14:47 GMT

صادرات یک میلیارد دلار لبنیات به ۱۷ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۸۴۲۷

صادرات یک میلیارد دلار لبنیات به ۱۷ کشور جهان

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه سال گذشته ایران ۷۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی صادر کرد، گفت: صادرات امسال کشور به هزار میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش مشرق، عبدالله قدوسی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه ایران تا سال ۱۳۸۰ سالانه ۴۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی وارد می‌کرد، گفت: اکنون ایران صادر کننده عمده  محصولات لبنی شده و به ۱۷ کشور جهان صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته صادرات محصولات لبنی ایران به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، گفت: امسال هم پیش بینی می‌شود میزان صادرات محصولات لبنی به هزار میلیون دلار  برسد.

بیشتر بخوانید: رحمانی: آلودگی شیر و کیک جنگ روانی دشمن است

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان این مطلب که رتبه اول صادرات صنایع غذایی کشور در اختیار لبنیات است، گفت: در این بخش صد هزار نفر در بخش تولید مشغول هستند و اگر فروش شیر خام هم به آن اضافه کنیم سالانه دو میلیون نفر در این صنعت اشتغال دارند.

ببینید: فیلم/ حجم تولید شیر در ایران چقدر است؟

قدوسی گفت:‌ در حال حاضر صنعت لبنیات کشور به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز اروپا مجهز است و بسیاری از این دستگاه‌ها را کشور بومی سازی کرده و در داخل ساخته است. 

وی به دو دستگاه بسیار پیشرفته در صنعت لبنیات اشاره کرد وگفت: دستگاه‌های UHD و استبلایزر از جمله دستگاه‌های مهمی هستند که در صنعت کشور ساخته شده و در خدمت صنعت لبنیات قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در صنعت لبنیات کشور باعث شده سالم‌ترین وکیفی‌ترین محصولات غذایی را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از این دستگاه‌ها به محض ورود شیر خام به محوطه کارخانه‌ها می‌تواند سالم بودن یا نبودن آن را تشخیص دهند که البته در اقدامات بعدی به صورت کاملا دقیق و با جزییات و طی آزمایشگاه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

قدوسی افزود: ۱۲ نوع آزمایش مختلف تنها برای بررسی سلامت شیر خام انجام می‌شود.

وی همچنین گفت:تا دو سال گذشته صادرات شیرینی و شکلات بیشترین حجم صادراتی را در صنایع غذایی داشت اما امروز لبنیات توانسته این جایگاه نخست را در اختیار بگیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مشرق اروپا ایران شیر لبنیات شیر و لبنیات صادرات مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران محصولات لبنی صنعت لبنیات میلیون دلار سال گذشته دستگاه ها شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی

سید روح اله لطیفی ، سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران در خصوص مقاصد صادراتی خرما اظهار داشت : در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۸۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع خرما به ارزش ۳۴۵ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۲۲ دلار از کشورمان  صادر شده که نسبت به سال قبل چهار درصد در وزن و ۶.۷ درصد در ارزش با افزایش همراه بوده است .

وی افزود :۸۲ کشور ، مقصد صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بوده که هند با خرید ۹۰ هزار و ۲۳۷ تن ، به ارزش ۸۴ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار ، مقصد نخست انواع خرمای ایرانی بود و پس از آن، پاکستان با خرید ۹۱ هزار و ۱۹۹ تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۷۶ دلار ، ترکیه با خرید ۳۹ هزار و ۴۸ تن به ارزش ۳۶ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار ، قزاقستان با ۲۴ هزار و ۱۴۳ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۲ هزار دلار ، چین با ۱۰ هزار و ۳۲۱ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار ، عراق با هشت هزار و ۸۸۶ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و روسیه با ۱۰ هزار و ۱۰۳ تن به ارزش ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار دلار ، مقاصد دوم تا هفتم صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند‌.

مدیرکل دفتر مطالعه ، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی ایران ،در خصوص میزان صادرات انواع خرماهای ایرانی توضیح داد: خرمای مضافتی با ۱۵۹ هزار و ۵۰۱ تن به ارزش ۱۸۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۶ دلار ، بیشترین میزان خرید را در بین خرماهای ایرانی در جهان داشته و ۶۵ کشور نیز به صورت مستقیم این خرما را از کشورمان در سال ۱۴۰۲ وارد کردند .

لطیفی در خصوص سایر خرماهای پر طرفدار ایرانی گفت: خرمای زاهدی با ۷۲ هزار و ۴۸۸ تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار ، دومین خرمای پر فروش ایرانی بود که ۳۶ کشور خریدار آن بودند و پس از آن خرمای شاهانی با ۴۶ هزار و ۴۵۹ تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار ، میهمان ۳۰ کشور بود .

وی افزود: خرمای کلوته با ۴۴ هزار و ۶۹۷ تن به ارزش ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار دلار و صادرات به ۲۸ کشور ، خرمای پیاروم با پنج هزار و ۸۶۶ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار و صادرات به ۳۱ کشور ، خرمای استعمران با ۳۸ هزار و ۵۸۷ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۴ هزار دلار و صادرات به ۵۶ کشور ، خرمای کبکاب با ۱۰ هزار و ۲۴۱ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و صادرات به ۳۳ کشور ، خرماهای سایر (فاقد کد تعرفه مستقل تعریف شده ) با ۱۰ هزار و ۹۳۰ تن به ارزش ۶ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار و صادرات به ۴۵ کشور ، خرمای خاصویی با ۷۱۷.۵ تن به ارزش ۷۷۱هزار و ۵۰۰ دلار و صادرات به ۱۲ کشور و خرمای برحی با ۸.۵ تن به ارزش ۱۵ هزار و ۳۰۶ دلار و صادرات به دو کشور به ترتیب  از پر طرفدارترین خرماهای صادر شده در سال ۱۴۰۲ بودند‌.

مدیرکل دفتر مطالعه ، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی ، اشاره ای به نام همه کشورهای خریدار خرمای ایرانی داشت و گفت : اتریش، اردن، آرژانتین ، ارمنستان، ازبکستان ، اسپانیا، استرالیا، آفریقای جنوبی ، افغانستان، آلبانی ، آلمان ، امارات، اندونزی ، انگلستان، اوکراین، اوگاندا، ایتالیا، ایسلند، بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، بوسنی ، پاکستان، پرو، تاجیکستان ، تانزانیا ، تایلند ، تایوان ، ترکمنستان ، ترکیه ، ترینیداد و توباگو ، مالت، آذربایجان، چک، مولداوی، یوگسلاوی ، چین، دانمارک ، رومانی، ژاپن ، سریلانکا ، سنگاپور ، سوریه ، سومالی، سوئیس، سوئد، شیلی، صربستان، عراق، عمان، روسیه، فرانسه، فنلاند ، فیلیپین ، قرقیزستان ، قزاقستان ، قطر ، کانادا، کره جنوبی، کرواسی ، کلمبیا ، کنیا، کویت ، گرجستان ، لبنان، لهستان، لیتوانی ، مالدیو، مالزی، مجارستان، مغولستان، مکزیک ، موریس، نروژ ، نیوزیلند ، هلند ، هند ، ونزوئلا و یونان ، ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند‌‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی