Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه متاسفانه ۶۲ نقطه از اراضی جنگلی گیلان دچار حریق شدند، تصریح کرد: در مجموع ۱۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی استان از آتش سوزی ناشی از وزش باد گرم خسارت دیدند.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش دما و وزش باد گرم از روز سه شنبه هفته گذشته در استان گیلان آغاز و تا عصر امروز ادامه داشت، اظهار کرد: افزایش دما و وزش باد شرایط را برای گسترش آتش در عرصه های منابع طبیعی فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه طی مدت مذکور ۶۲ نقطه از اراضی جنگلی گیلان دچار حریق شدند، تصریح کرد: در مجموع ۱۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی استان از آتش سوزی ناشی از وزش باد گرم خسارت دیدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان شهرستان های رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، سیاهکل، فومن، صومعه سرا، آستارا، رضوانشهر، تالش، شفت، ماسال و رودبار را از جمله شهرستان های درگیر حریق دانست و اضافه کرد: بیشترین خسارت ناشی از آتش سوزی به جنگل های شهرستان رودبار با بیش از ۳۰ هکتار وارد شده است.

قربانی لرد از سوختن ۵۰۰۰ نهال دست کاشت و ۲۰۰ درخت بیمار و حدود ۱۰۰۰ درخت به صورت پراکنده در جنگل های بخش حلیمه جان رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان ها آتش سوزی سطحی بوده و خسارت جدی متوجه جنگل های هیرکانی نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آتش سوزی در کلیه عرصه ها کاملا مهار شده است، گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان تا رفع کامل دود ناشی از سوختن عرصه ها در حالت آماده باش هستند تا در صورت لزوم اقدام به موقه صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با قدردانی از کمک نیروهای مردمی جهت اطفای حریق عرصه ها، عنوان کرد:‌ شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی مبنی بر وقوع هرگونه آتش سوزی و تصرف اراضی و قاچاق چوب های جنگلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اطفاي حريق جنگل آتش سوزي فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آتش سوزی وزش باد گرم شهرستان ها عرصه ها ۶۲ نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر