Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی ویژه سازمان ملل از توافق طرفین درگیری در لیبی بر ضرورت احترام به آتش بس جاری در این کشور خبر داد و گفت مقرر شده است دومین دور مذاکرات میان دو طرف برای حل بحران لیبی در 29 بهمن ماه در ژنو برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی ویژه سازمان ملل متحد در لیبی روز شنبه پیشنهاد داد هجدهم فوریه جاری (29 بهمن ماه)  تاریخ برگزاری دور جدید مذاکره میان طرف‌های درگیر در لیبی در ژنو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان برگزاری کنفرانس ژنو برای کمک به حل سیاسی مناقشه لیبی بارها به تعویق افتاده بود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرفین درگیر در لیبی در پایان دور نخست نشست‌های کمیته نظامی مشترک خود که دوشنبه گذشته کار خود را در ژنو آغاز و امروز شنبه به پایان رساند بر ضرورت احترام به آتش‌بس و حفظ حاکمیت لیبی تأکید کردند».

دو طرف همچنین از عملیات جاری فعلی در مبادله اسرا و بازگرداندن اجساد به گروگان گرفته شده نزد دو طرف حمایت کردند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «دو طرف بر ضرورت تسریع بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان به خصوص در مناطق درگیری تاکید کردند، اما به تفاهم کامل درباره راه‌های بازگشت زندگی طبیعی به این مناطق به تفاهم نرسیدند».

دولت وفاق ملی لیبی و ژنرال خلیفه حفتر رئیس تشکیلات شبه نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی از بیست و دوم دی ماه با پذیرش پیشنهاد روسیه و ترکیه، اقدام به اجرای آتش‌بس کردند. نیروهای خلیفه حفتر از ابتدای امسال برای تصرف طرابلس پایتخت و سقوط دولت وفاق ملی بار‌ها به این شهر حمله کردند.

ژنرال حفتر تحت حمایت برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همین طور غرب، به دنبال کنار زدن دولت قانونی لیبی از قدرت است. حفتر علی‌رغم حمایت‌های گسترده خارجی در مبارزه با دولت وفاق ملی ناموفق بوده است.

چندی پیش آلمان طی نشستی بدون دعوت از همسایگان لیبی، نشستی برای برقراری صلح در لیبی برگزار کرد. در این نشست، طرف‌های درگیری تشویق به حل‌و‌فصل دیپلماتیک درگیری‌ها شدند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی توافق درگیری دولت وفاق ملی سازمان ملل بر ضرورت دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توافق کردند تشریفات مربوط به تغییر نام باشگاه استقال مطابق با قوانین و مقررات صورت پذیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترکی میان شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سازمان خصوصی سازی پس از آئین واگذاری باشگاه استقلال برگزار شد و بر بهبود وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تاکید شد.

در این نشست، علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ارائه پیشنهاد اضافه شدن نام خلیج فارس به انتهای نام "استقلال" خبر داد و گفت: با توجه به شرایط واگذاری که در آگهی عرضه واگذاری شرکت استقلال درج شده بود، خریداران مکلف بودند در اجرای قوانین عمومی کشور نسبت به نام جدید شرکت اقدام کنند و با توجه به مصادف بودن این روزها با روز ملی خلیج فارس، و خرید این باشگاه توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پیشنهاد خریداران اضافه شدن عبارت "خلیج فارس" به انتهای نام این شرکت است.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز با گرامیداشت این روز مبارک و تبریک "روز ملی خلیج فارس"، تشکر سازمان خصوصی سازی را به جهت استقبال هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و اعلام آمادگی برای خرید سهام دولتی این باشگاه، اعلام و اظهار امیدواری کرد سرفصل جدیدی در دوره فعالیت این باشگاه با مالکیت و مدیریت مدبرانه علی عسگری را شاهد باشیم و در دوره نظارت سازمان با همکاری بیش از پیش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد شکوفایی و بهره وری بیشتر در راستای اهداف این باشگاه فاخر فرهنگی ورزشی باشیم.

در انتهای این نشست، طرفین توافق کردند که تشریفات مربوط به تغییر نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود!
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی