Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:03:03 GMT

توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی را ادامه می دهیم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۸۸۷۸

توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی را ادامه می دهیم

معاون توسعۀ مشارکت‌های مردمی کمیتۀ امداد استان قزوین گفت: با توجه به گشایش نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور و نخستین مرکز نیکوکاری دانش بنیان در قزوین، تلاش داریم تا در کنار توسعۀ مراکز نیکوکاری به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی نیز پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرزاد فرهادی در مراسم گشایش مرکز نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین بیان کرد: نباید به مرکز نیکوکاری به محلی صرف  جمع کردن کمک مالی نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری اساس و ذات فرهنگی، اجتماعی و دینی دارد؛ فرهنگی است چراکه می خواهد فرهنگ انفاق را در جامعه تبیین و بسط دهد، اجتماعی است چراکه می خواهد با کمک های مختلف به اقشار نیازمند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و دینی است چراکه همه فعالیت‌هایش بر مبنای انجام تکلیف دینی و شرعی است.

معاون توسعۀ مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مرکز نیکوکاری تشکیل می‌شود تا دل‌های بسیاری که برای نیازمندان می‌تپد را کنار هم قرار دهد و برکت الهی را به‌عنوان قوۀ محرکه و پیشرفت کار همراه داشته باشد.

وی افزود: مرکز نیکوکاری آمده است تا شیرینی خدمت به نیازمندان را در دل‌های بسیاری جاری کند و خیر حاصل از آن در خانه‌های مختلف گرمی بخش خانه‌ها و گره گشای مشکلات باشد.

فرهادی گفت: با توجه به گشایش نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور و نخستین مرکز نیکوکاری دانش بنیان در قزوین، تلاش داریم تا در کنار توسعه مراکز نیکوکاری به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی نیز پیش برویم.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تخصصی در کنار کارکردهای عادی که در سایر مراکز تعریف شده به ارائه خدمات با رویکردهای مبتنی بر اندیشه و ساختار تشکیلاتی محل فعالیت می پردازد به عنوان مثال مرکز نیکوکاری ارتش که در لشگر ۱۶ زرهی قزوین تأسیس شده است و برای نخستین گام در نیروهای مسلح کشور به ثبت رسیده، در گام نخست به سربازان نیازمند کمک می کند چراکه شاید افراد مختلف با این سربازها ارتباط نداشته و به واسطه عزت نفس و محدودیت ارتباط از وضعیت اقتصادی آنها با خبر نباشند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: مرکز نیکوکاری در آموزش و پرورش هم چنین رویکرد تخصصی را دارد چراکه در مراکز نیکوکاری دیگر حداکثر خدمتی که به دانش آموزان ارائه می شود کمک مالی و تأمین لوازم التحریر مورد نیاز آنها است ولی مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش حتی می‌تواند از توان آموزشی فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته برای ارتقای تحصیلی دانش آموزان نیازمند استفاده کند.

وی تأکید کرد: به تازگی نخستین مرکز نیکوکاری پارک علم و فن آوری در قزوین آغاز بکار کرد که این مرکز نیز برای خدمات تخصصی فعالیت دارد تا مددجویان را با رویکردهای مرتبط مورد حمایت قرار دهد.

فرهادی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بستر ارتقای خدمت به محرومان را فراهم کند البته یکی از این بسترهای خدمتی، مرکز نیکوکاری است که با محوریت مسجد در محله‌ها و با توجه به فعالیت و حضور در عرصۀ نیکوکاری در سایر موسسه‌ها و ادارت راه‌اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین کمیته امداد امام خمینی نهاد نیکوکاری مشارکت مردمی مراکز نیکوکاری تخصصی نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور امداد استان قزوین مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت