Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:21:27 GMT

نکته‌های جالبی درباره انواع سردرد‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۹۱۱۹

نکته‌های جالبی درباره انواع سردرد‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این سردرد‌ها باید جدی تلقی شده و آدم را نگران کنند: سردردی که برای اولین بار ایجاد شده یا ناگهانی شروع شود و همراه با افت هوشیاری باشد. همچنین شروع سردرد بالای ۵۵ سالگی باشد.

تغییر الگوی سردرد یعنی سردرد همراه با تهوع و استفراغ، تب و سفتی گردن باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردردی که به دنبال ضربه مثل تصادف ایجاد شده باشد و سردردی که باعث گیجی بشود نیز باید بررسی شود. همچنین سردرد همراه با ضعف اندام یک طرف بدن باید جدی گرفته شود.

سردرد صبحگاهی به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

اگر فشارخون بالا باشد و به ویژه فشار خون صبحگاهی و توقف تنفس حین خواب می‌تواند سردرد صبحگاهی را موجب می‌شود. وقتی فرد لوزه سوم یا انسداد بینی دارد نیز وقفه تنفسی انسدادی ایجاد می‌شود. سایر علل سردرد صبحگاهی، بی خوابی به هر علت است. از مشکل روده گرفته تا مصرف دارو، مصرف چای و قهوه، افسردگی اضطراب، دیر خوابیدن و مصرف دارو‌های قلبی و ضد فشارخون بالا و همچنین مصرف الکل، سردرد صبحگاهی ایجاد می‌کند. دندان قروچه نیز سردرد صبحگاهی و درد ناحیه فک ایجاد می‌کند. چنین ضایعات عروقی مغز مثل ناهنجاری‌های وریدی - شریانی سردرد صبحگاهی ایجاد می‌کند. تومور مغزی نیز سردرد صبحگاهی را باعث شده و فرد را از خواب بیدار می‌کند.

آیا ورزشکاران هم به سردرد مبتلا می‌شوند؟

هر کسی ممکن است سردرد بگیرد. سردرد میگرنی با ضربات ورزشی عود می‌کند. البته ورزش یکی از درمان‌های جدید میگرن است.

چه درد‌هایی ناشی از گردن است؟

درد‌های پشت سر می‌تواند منشأ گردن داشته باشد. کسی که آرتروز گردن دارد، اگر سرش را در بستر در موقعیت بد بگذارد، می‌تواند زمینه ساز مشکل گردنی و سردرد باشد.

سبک زندگی، ورزش و کنترل استرس تا چه اندازه به افرادی که سردرد میگرنی دارند و دارو می‌خورند، کمک می‌کند؟

استرس و اضطراب سردرد را تشدید می‌کند. دختر دانش آموزی که مدرسه می‌رود، بی خوابی می‌کشد و درس می‌خواند و خسته می‌شود، سردرد می‌گیرد. این مساله اشکال ندارد و این نوع سردرد می‌تواند در اثر مشکلات چشمی و خستگی چشم باشد. بی خوابی، پر خوابی، باد سرد و باد گرم، سردرد ایجاد می‌کند. غذا‌های حاوی نگه دارنده و فست فود سردرد ایجاد می‌کند. ماهی دودی، کنسرو و کمپوت که نگه دارنده دارند، سردرد ایجاد می‌کنند. قلیان باعث سردرد و عود میگرن می‌شود. سیگار نیز باعث سردرد می‌شود. الکل نیز باعث تشدید سردرد کلاستر یا خوشه‌ای می‌شود.

منبع: همدردی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردرد درمان سردرد انواع سردرد سردرد ایجاد سردرد صبحگاهی بی خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی، افزود: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 
وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 
فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 
وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز