Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عراق در دیدار با همتای اماراتی خود بر ضرورت ایجاد یک گفتمان واحد عربی در مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا که بیانگر موضع مردمی و رسمی کشور‌های عربی باشد، تاکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز شنبه بر ضرورت همکاری برای  ایجاد یک گفتمان واحد عربی که بیانگر موضع مردمی و رسمی عرب‌ها در مخالفت با طرح صلح آمریکایی باشد، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر اطلاع رسانی رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الحلبوسی امروز در حاشیه سی‌امین نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی با گصقر غباس" رئیس شورای ملی فدرال (پارلمان) امارات دیدار کرد و دو طرف درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و ضرورت تقویت آن در همه زمینه‌ها در راستای منافع دو ملت برادر گفتگو کردند».

به نوشته پایگاه خبری موازین نیوز، الحلبوسی در این دیدار بر ضرورت همکاری برای شکل‌گیری یک گفتمان واحد و یکپارچه عربی که نشانگر موضع مردمی و رسمی عرب‌ها در مخالفت با طرح صلح آمریکا باشد و حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد، تأکید کرد.

رئیس پارلمان عراق همچنین به کشور امارات به دلیل برعهده گرفتن مسئولیت ریاست دور بعدی اتحادیه پارلمان‌های عربی که روز‌های ششم و هفتم مارس (۱۶ و ۱۷ اسفند) در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار  می‌شود، تبریک گفت.

رئیس شورای ملی فدرال امارات هم بر حمایت کشورش از دولت و ملت عراق تأکید کرد و گفت که امارات تصمیم دارد در جریان ریاست خود بر اتحادیه پارلمان‌های عربی نقش سازنده‌ای برای ساماندهی اتحادیه پارلمان‌های عربی ایفا کند.

«امان» پایتخت اردن، امروز (شنبه) شاهد برگزاری ‌سی‌امین نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی بود. این نشست در حمایت از ملت فلسطین و در محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» برپا شده است.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کردند و گفتند که به قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی مصوب در سال ۲۰۰۲ که مورد توافق کشور‌های عربی بوده است، پایبند هستند.

در این نشست رؤسای پارلمان‌های عراق، الجزائر و کویت مسئول پیگیری مصوبات امروز نشست پارلمان‌های عربی در مقابله با معامله قرن شدند.

سفیر امارات در واشنگتن در کنار سفیر‌های بحرین و عمان در آمریکا تنها سفرای عربی بودند که در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن حضور داشتند.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس در هشتم بهمن ماه گذشته در واشنگتن و در حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی شد و آن را طرح صلح میان فلسطین و اسرائیل خواندند.

بنا بر این طرح رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیاز‌هایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند، اما نه پایتختی قدس و نه بازگشت میلیون‌ها آواره را قبول ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معامله قرن فلسطین امارات اتحادیه پارلمان های عربی رئیس پارلمان عراق مخالفت با طرح یک گفتمان واحد کشور های عربی معامله قرن بر ضرورت طرح صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

امارات متحده عربی به زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتور‌های هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات