Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، علیرضا تابش با بیان این‌که طبق آمار در سیل امسال 25000 واحد ارایه کننده خدمات عمومی تخریب شده مانند مدرسه، خانه بهداشت و ... با رویکرد توسعه‌ای بازسازی شده‌ است، اظهار کرد:‌تعمیرات 83827 واحد شهری و روستایی که خسارت جزیی دیده بودند به پایان رسیده است و فرآیند بازسازی حدود40 هزار واحد مسکونی که دقیقاً در کانون سیل قرار دارند پیش از نوروز 99 به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون عملیات فوندانسیون 46 هزار و 846 هزار واحد تخریب شده در روستاها و 5 هزار و 153 واحد تخریب شده در مناطق شهری به پایان رسیده است و 30 هزار و 892 واحد روستایی به همراه 2 هزار و 933 واحد شهری در حال تکمیل سقف هستند.

وی در خصوص جزئیات بیشتر از اقدامات انجام شده توسط آن بنیاد در خصوص سیل فروردین سال‌جاری، اعلام کرد: در مجموع 66 هزار و 719 واحد شهری و روستایی برای بازسازی و نوسازی حائز شرایط شناخته شدند که از این تعداد 58 هزار و 266 واحد روستایی و 8453 واحدشهری بودند و از این تعداد 30 هزار و 933 واحد شهری و روستایی مصوبه احداث را دریافت کردند.

تابش افزود: در مجموع 151 هزار و 877 واحد به بانک معرفی شدند که از این تعداد 64 هزار و 549 واحد شهری و روستایی احداثی و 87 هزار و 328 واحد شهری و روستایی تعمیراتی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز از این تعداد 142 هزار و 294 واحد به بانک معرفی شدند که 60 هزار و 733 واحد شهری و روستایی احداثی و 81 هزار و  561 واحد شهری و روستایی نیز واحدهای تعمیراتی بودند که با بانک انعقاد قرارداد داشتند.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 83 هزار و 827 واحد شهری و روستایی که شامل 27 هزار و 905 واحد شهری و 55 هزار و 922 واحد روستایی هستند عملیات تعمیر آنها به پایان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فرآیند تکمیل و احداث مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را در سیل دی‌ماه اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون کار تشکیل پرونده و معرفی واحدهای تعمیری و احداثی واحدهای سیل‌زده به سیستم بانکی آغاز شده است. در حال حاضر، سیل‌زدگان در حال دریافت کمک بلاعوض بانکی برای اسکان موقت هستند و تقریباً همگی آنها کمک بلاعوض معیشتی خود را دریافت کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: واحد شهری و روستایی پایان رسیده واحد روستایی هزار واحد تخریب شده سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال