Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:04:09 GMT

کزازی: معتقد به ژانر نیستم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۰۱۹۱

کزازی: معتقد به ژانر نیستم

میثم کزازی بامداد یکشنبه در نشست خبری فیلم سینمایی شین در پردیس سینمایی ملت درباره، نقش غزال نظر در فیلم «شین» گفت: بسیاری از بازیگرها در ابتدا با خواندن فیلمنامه آن را پذیرفتند و نداشتن پیش‌زمینه ذهنی او به روایت قصه و فیلمنامه کمک کرد.

کارگردان فیلم ادامه داد: در فیلم‌های خارجی موزیک‌هایی را گوش می‌دهیم و با آن‌ها آشنایی داریم که به اقتضای قصه ما را به چاشنی ترس نزدیک می‌کنند و تصمیمی نداشتیم فیلم ترسناک بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معتقد به ژانر نیستم و سعی کردیم درام فیلم در بستر وحشت شکل گیرد. امروزه برای ساخت فیلم در ژانر وحشت می‌توان از امکانات جدیدی استفاده کرد.

کزازی توضیح داد: در فیلم می‌گویم ظلم در جهان است و همیشه وقت برای جبران کردن نداریم. سعی کردیم فضای فیلم متفاوت باشد و ای کاش این ژانرها در سینما جای خود را باز کند. در صورتی که اکران این فیلم موفق باشد به سمت ساخت ژانرهای وحشت و ساخت نمونه‌های موفق خواهم رفت.

در ادامه این نشست غزاله نظر در ارتباط با نقش خود در این فیلم، گفت: برای من حضور در این فیلم و بازی در کنار بازیگران حرفه‌ای بسیار ارزشمند بود. این فیلم حرفی برای گفتن دارد و مخاطب را به فکر فرو می‌برد.

وی ‌ادامه داد: سعی می‌کنم همیشه همه فیلم‌ها را به عنوان یک مخاطب نگاه و تحلیل کنم. تمام تلاشم را کردم که از پس این نقش بربیام و احساس خوبی از دیدن این فیلم داشتم.

در ادامه هوشنگ توکلی در ارتباط با حضور خود در فیلمی از ژانر وحشت، گفت: ژانر وحشت با ساموئل خاچیکیان وارد سینمای ایران شد. این ژانر کار سخت و پیچیده‌ای است که از فرهنگ سینمایی ما نیز دور است. چنین ژانری به کارگردانی احتیاج دارد که ژانر وحشت را از نگاه ایرانی‌ها بشناسد.

این بازیگر سینما تصریح کرد: در ۴۱ سالی که از انقلاب می‌گذرد سه نسل عوض شده است و نسل چهارم ما شاید بهترین نسل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۸ امکان حضور وثوقی در ایران نبود گفت: تا سال ۶۱- ۶۲ که ما نیز در عرصه فرهنگی موثر بودیم اجازه سانسور نمی‌دادیم. ما بهترین هنرمندانمان را در این سال‌ها از دست دادیم.

توکلی با بیان اینکه در حوزه تئاتر و سینما در بهترین شرایط آثاربه لحاظ کیفی هستیم، تصریح کرد: همیشه ممیزی‌ها وجود داشته و آدم‌های نامتخصصی بر سرکار هستند که مانع فعالیت‌های سینما شوند. امیدوارم سانسور از سینمای ایران حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: «شین» فیلم پر قدرت و پیچیده‌ای بود که من بسیارتحت تاثیر آن قرار گرفتم. میثم را چند سالی است می‌شناسم. امیدوارم این فیلم اکران خوبی داشته باشد. به این دلیل که این جنس کار از ذهن فضای مسئولان سینمایی دور است ممکن است در پخش دچار مشکل شود. همچنین باید این نکته را متذکر شوم که رنگ‌آمیزی و صدای فیلم باید مجددا بازبینی و تنظیم شود.

سیامک اطلسی نیز درباره حضور در فیلم «شین» بیان داشت: زمانی که به این فیلم دعوت شدم، نمی‌دانستم فیلم ژانر وحشت است. احساس کردم فیلم فضای متفاوتی دارد. من تاکنون ژانر وحشت کار نکردم و تجربه این فیلم در کنار بازیگران دیگر برایم بسیار لذت‌بخش بود.

شهاب حسینی هم درباره فیلم «شین» گفت: این فیلم را ژانر وحشت نمی‌دانم. ژانری که فیلمساز برای فیلم انتخاب می‌کند به بیان مفهوم موجود در فیلم کمک می‌کند.

وی درباره انتخاب غزال نظر گفت: چندین سال پیش با او کارکردم و در فیلم «مقیمان ناکجا» تجربه خوبی با او داشتم. از بازی او نیز بسیار راضی بودیم.

حسینی گفت: ما این فیلم را با مسائل ومشکلات زیاد ساختیم. شخصا هزینه‌ بازیگران را پرداخت کردم.

وی درباره دلیل حضورش به عنوان تهیه‌کننده فیلم، افزود: من در ابتدا به عنوان تهیه‌کننده در فیلم نبودم. در میانه راه برای رفع مشکلات و تسویه حساب‌های مالی تهیه فیلم را عهده‌دار شدم.

تهیه‌کننده «شین» در خصوص نقش خود در فیلم، ادامه داد: نقش کوچک وجود ندارد. من برای بازی وجب نمی‌گذارم. البته نقدی به میثم کزازی دارم که او در تدوین دست برده و باعث کمتر شدن نقش شده است.

حسینی در ارتباط با اکران فیلم، گفت: اگر پخش خوبی برای فیلم پیدا کنیم، راه را برای اکران عمومی باز خواهیم کرد. همچنین اکران در جشنواره‌های فیلم خارجی را در دستور کار داریم.

آتش‌تقی‌پور در ادامه نشست، افزود: همه ما به اندازه مسئولیت‌هایی که داریم در اتفاقات اخیر مقصریم. این روزها چقدر کارفرهنگی انجام دادیم؟ ما تفکر خیلی از پیشکسوت‌های فرهنگی را نمی‌توانیم تغییر دهیم.

وی در ارتباط با فیلم «شین»، افزود: این فیلم ژانر وحشت نیست و خانه قدیمی در فیلم نماینگر فرهنگ قدیمی ما است.

نشست خبری فیلم «شین» ساخته میثم کزازی با حضور شهاب حسینی (تهیه‌کننده و کارگردان)، آتش تقی‌پور، هوشنگ توکلی، غزال نظر، سیامک اطلسی (بازیگران)، کامران کیان‌ارثی (صدابردار)، خسرو نقیبی (منتقد) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

برچسب‌ها جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی ژانر وحشت پروندهٔ خبری سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی ژانر وحشت جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی ژانر وحشت تهیه کننده شهاب حسینی ژانر وحشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران

به گزارش تابناک، سرهنگ کیانوش نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: با اعلام یک مورد شرارت و ایجاد ناامنی در یکی از محلات شهرستان ملارد، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که عامل این اقدام مجرمانه یکی از اراذل و اوباش معروف این محدوده است که از مدتی قبل نیز تحت تعقیب پلیس بوده است.

وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات محل اختفای این فرد شرور مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم اخذ شد، پس از آن تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در یکی از مناطق صفادشت شهرستان ملارد رفته و با اجرای این عملیات پلیسی این فرد شرور را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد ادامه داد: همچنین در بازرسی از محل دستگیری این فرد چند قبضه سلاح سرد نامتعارف کشف شد.

وی با اشاره به بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر شرارت با سلاح سرد با هدف قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت اعتراف کرد.

به گفته نورمحمدی، برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران انتظامی در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فردیناند: وین رونی معتقد بود از فن نیستلروی بهتر است / فیلم
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری