Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:34:11 GMT

افغانستان در کنار مردم فلسطین ایستاده است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۰۴۰۴

«عادله راز» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره انتخاب مجدد افغانستان به عنوان رئیس کمیته پیگیری حقوق فلسطینان در سازمان ملل گفت: در طول سال گذشته افغانستان به عنوان ریاست این کمیته تلاش کرده راه‌حلی را برای پایان جنگ پیدا کند.

اخبار بین الملل- وی افزود: افغانستان از حقوق لاینفک مردم فلسطین درباره حق تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و در تمام نشست‌های سازمان ملل این موضوع را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل ادامه داد: سال گذشته افغانستان 78 میلیون افغانی به بودجه کمیته پیگیری حقوق فلسطینیان اختصاص داد که این نشان از عزم مردم افغانستان برای ایستادن در کنار برادران و خواهران فلسطینی دارد.

این در حالی است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدتی قبل طرحی موسوم به معامله قرن از راهکار دو دولتی رونمایی کرد و آن را گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل دانست.

این طرح با اعتراض شدید مقامات و مردم کشورهای مسلمان مواجه شد. احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان از جمله معترضان به این طرح بودند.

احزاب سیاسی افغانستان در پی اعلام این طرح از سوی ترامپ، آن را معامله‌ای رذیلانه و خائنانه از سوی ترامپ و نتانیاهو توصیف کردند و با تاکید بر حق قانونی فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود، خواستار برخورد جدی جوامع بین‌المللی با این طرح شدند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان سازمان ملل آمریکا افغانستان سازمان ملل فلسطین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان

بخش زنان سازمان ملل در افغانستان امروز در شبکه ایکس نوشته است: «در روز جهانی آزادی مطبوعات و هر روز، ما به حمایت از طرح‌های رسانه‌ای و زنان روزنامه‌نگار که برای پیشبرد حقوق زنان تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهیم.»

بخش زنان سازمان ملل در روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است که ۸۰ درصد از زنان خبرنگار در افغانستان به دلیل محدودیت‌ها مجبور شده‌اند از کار دست بکشند.

این درحالیست که مرکز خبرنگاران افغانستان هم‌چنین اعلام کرده است در یک سال اخیر ۱۳۶ رویداد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران را ثبت کرده که شامل ۷۳ مورد تهدید و ۶۴ مورد بازداشت خبرنگاران‌ می‌شود.

قابل ذکر است که امروز ۱۴ ثور مصادف با روز جهانی آزادی مطبوعات است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد