Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پروژه آزادراه کنارگذرجنوبی تهران تا کنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ان شاالله در مردادماه سال ۹۹ به طور کامل به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو دکتر «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بازدید از پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) علاوه بر پروژه‌هایی که به شکل پیمانکاری برای دولت اجرا می کند، بعضی پروژه‌ها را ضمن اجرا تامین مالی کرده و به عنوان کمکی به دولت در این شرایط سخت اقتصادی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید محمد گفت: کنارگذر جنوبی تهران از پروژه‌هایی است که ٧٠ درصد از منابع آن را قرارگاه و ٣٠ درصد آن را دولت تامین مالی کرده است و تاکنون حدود ١۸٠٠ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است و البته با توجه به افزایش قیمت‌ها پیش بینی می کنیم که ارزش تمام شده این پروژه حدود ٣ هزارمیلیارد تومان شود.

 

وی افزود: پروژه کنار گذر جنوبی تهران که با نام غدیر افتتاح خواهد شد باعث کاهش ترافیکی محسوسی در محور تهران – کرج و همینطور اتوبان آزادگان تهران می‌شود.

 

سعید محمد گفت: این پروژه با طول ۱۵۸ کیلومتر و در قالب ۴ باند ترافیکی تعریف شده و وظیفه ی کاهش بار ترافیکی از آبیک آزاد راه قزوین – کرج را برعهده دارد به صورتی که دو استان تهران و البرز را دور می‌زند و بار ترافیکی آن را به گرمسار منتقل می‌کند. در واقع، مشخصا بار ترافیکی آزادراه تهران - کرج را به شدت کاهش می‌دهد و بار ترافیکی استان تهران در محدوه بزرگراه آزادگان و سایر آزادراه‌های جنوبی تهران نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

فرمانده قرارگاه خاتم ادامه داد: این کنارگذر زمان سفر در این محدوده را تا یک ساعت و نیم برای خودرو‌های سواری و دو ساعت برای خودرو‌های سنگین کاهش می‌دهد و از طرف دیگر باعث کاهش حدود ١١۵ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

 

وی افزود: این پروژه در پدافند غیرعامل نیز بسیار مهم است و در صورت وقوع بحران برای استان‌های تهران و البرز این مسیر زمینه باز نگه داشتن دسترسی‌ها برای امداد و کمک‌رسانی‌ را فراهم می کند.

 

سعید محمد اضافه کرد: این کنارگذر مسیر‌های مهمی مانند جاده اشتهارد، آزادراه تهران به ساوه و آزادراه قم به تهران و جاده قدیم قم را به صورت تقاطع در مسیر خود دارد به همین دلیل می‌تواند بار ترافیکی خوبی را به داخل خود منتقل کند.

 

وی درباره زمان افتتاح این پروژه گفت: طبق برنامه‌ریزی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده، قرار است این پروژه نیمه اول سال ٩٩ به شکل کامل به بهره برداری برسد.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که تا در عید غدیر که در مردادماه قراردارد، به طور کامل به بهره برداری برسد. البته بعضی بخش ها زودتر به اتمام می‌رسد و ممکن است یک بهره‌برداری زودتر از موعد داشته باشیم.

 

سعید محمد ادامه داد: ابتدای این آزاده راه از منطقه آبیک در آزاد راه تهران – کرج و انتهای آن در سه راه چرمشهر در آزاد راه حرم تا حرم از قم به گرمسار است.

 

وی درباره سایر پروژه‌های آزادراهی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دست ساخت است، بیان کرد: همچنین آزادراه‌های اراک - خرم آباد، مراغه - هشترود، حرم حضرت معصومه (ع) تا حرم حضرت امام رضا (ع) به صورت سرمایه‌گذاری مابین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و وزارت راه و شهرسازی در دست احداث دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیا پروژه عمرانی آزادراه تهران کرج ترافیک سنگین وزارت راه سعید محمد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کامل به بهره برداری فرمانده قرارگاه بار ترافیکی جنوبی تهران سعید محمد راه تهران آزاد راه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

پلیس راهور با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور اعلام کرد: بارش باران در ۲۰ استان گزارش شده است و از رانندگان درخواست می‌شود با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش مشرق، از پلیس راهور، آخرین وضعیت راههای کشور تا صبح روز پنجشنبه 13 اردیبهشت به شرح زیر است:

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

بر اساس اعلام پلیس، محور هراز و آزادراه تهران - شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران