Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حافظ باباپور شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان گفت: در زلزله آبان ماه، ۱۱۰ روستا تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته و طبق براوردهای اولیه سه هزار واحد نیازمند احداث و دو هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از اتمام آواربرداری هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این منطقه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی واحدهای مسکونی قبل از بارندگی‌های امسال آغاز شده بود که از سه هزار واحد، هزار و ۷۰۰ مورد آواربرداری شده و دو هزار پرونده نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۰۸ واحد پیکربندی، ۱۵۴ مورد قالب و آرماتور بند، ۱۰۱ مورد بتن ریزی، ۵۷ واحد اسکلت بندی و چهار مورد دیوارچینی شده‌اند که در تلاش هستیم تا اولین واحد را هفته آینده در سراب تحویل دهیم.

باباپور از لزوم منعقد شدن ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد در این مناطق خبر داد و افزود: سه هزار مورد برای احداث، دو هزار واحد دامی، سه هزار معیشت و سه هزار و ۵۰۰ واحد برای تعمیر باید عقد قرارداد شوند که البته حدود ۹۰ درصد عقد قراردادها انجام شده است که باید تا پایان بهمن شاهد اتمام این فرآیند باشیم.

وی افزود: بعد از این زمان وارد کارهای اجرایی خواهیم شد که خوشبختانه مصالح مورد نیاز نیز تأمین شده و طراحی نقشه و نظارت نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد.

باباپور هرگونه چادرنشینی در مناطق زلزله زده استان را رد کرده و افزود: چادر نشینی در هفته‌های اول زلزله جمع آوری شد و آنچه باقی ماند تبدیل به انباری‌های مردم و یا محل نگهداری برخی حیوانات مثل مرغ و خروس شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین با اشاره‌ای به لزوم اقدام مردم روستاها برای مقاوم سازی منازل خود گفت: مردم روستاها می‌توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مراجعه کنند تا در هنگام حوادث مختلف شاهد کمترین آسیب به بدنه روستاها باشیم.

وی میانگین مقاوم سازی کشوری را ۴۲ درصد دانسته و افزود: میانگین مقاوم سازی استانی نسبت به میانگین کشور شش درصد بیشتر است.

باباپور در خصوص پروژه‌های پیشنهادی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی برای افتتاح یا کلنگ زنی در دهه فجر امسال گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با مقاوم سازی هشت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی از مهم‌ترین طرح‌ها است که در سطح تمامی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرایی شده است.

وی همچنین از تهیه دو هزار و ۴۱۸ جلد سند مالکیت روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی، ۸۷۵ جلد سند مالکیت شهری با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، اجرای طرح هادی روستایی در ۹ روستا با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال، اجرای آسفالت معابر روستایی در چهار روستا با هزینه کرد ۳۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال خبر داد.

باباپور افزود: در مجموع، طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در دهه فجر سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

کد خبر 4847960

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح هادی روستایی دهه فجر دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ویروس کرونا ایلام شهرکرد قزوین انقلاب اسلامی ایران شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند بارش برف گرگان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی مناطق زلزله زده میلیون ریال مقاوم سازی هزار واحد سه هزار دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

با حضور وزیر راه و شهرسازی‌، هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی‌، هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد و همچنین عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نیز در استان آغاز شد.

فرایند آماده‌سازی نخستین دهکده شهری استان نیز با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه در شهرستان سراب با حضور وزیر کلید خواهد خورد.

افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت هزار و ۸۶۵ متر مربع و کلنگ‌زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ متر مربع و برآورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند از جمله برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

به گزارش ایمنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

بازدید از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه، افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند و بازدید از کمربندی ایلخچی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه بذرپاش به آذربایجان شرقی است.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

کد خبر 748039

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی