Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پیروز حناچی با حضور در رویداد WUF10 اظهار کرد: تقویت حیات چندفرهنگی، مدارا و به‌رسمیت‌شناسی هویت‌ها و بسط صلح و دوستی در جهان، از جمله آرمانهای بنیادین در حیات شهری است که میزبان اصلی این رویداد یعنی سازمان ملل نیز مطابق بندهای 2 و 3 ماده یک منشور ملل متحد بر آن تأکید بسیاری دارد. متأسفانه دولت میزبان این رویداد این آرمان را پاس نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: میزبان ما در اقدامی غیرقابل دفاع، اجازه برپایی غرفه‌های متعلق به ایران را نداده و از صدور ویزا برای برخی اعضای هیئت ایرانی خودداری کرده است، در حالی که شهرداری‌ها، به‌عنوان یک نهاد عمومی، نتیجه مستقیم دموکراسی‌اند و ایجاد محدودیت برای آنها مقابله با دموکراسی است،با وجود این، هیئت ایرانی، جهت استفاده از همه امکان‌های گفت‌وگو در این رویداد حاضر شده و من به‌عنوان نماینده مردم تهران، ضمن ارسال پیام صلح و دوستی شهروندان تهرانی به همه شهروندان شهرهای شرکت‌کننده در این نشست، اعتراض خود را نسبت به این اقدامات اعلام می‌کنم.

 

شهردار تهران ادامه داد: امروزه، شهرها مهم‌ترین کالبد تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌اند. بیش از 50درصد جمعیت جهان، امروزه در شهرها زندگی می‌کنند و 80 درصد از GDP جهان، امروز در شهرها تولید می‌شود. شهر تهران نیز به‌تنهایی پذیرای 11 درصد از جمعیت ایران و تولیدکننده 21 درصد از GDP کشور است، شهری چند فرهنگی که حاصل مهاجرت شهروندان ایرانی در دوره‌های مختلف به شهر تهران است. اداره چنین حجمی از جمعیت در یک شهر چندفرهنگی، جز از طریق «نوآوری» مداوم در حوزه‌های مختلف ممکن نیست.

 

حناچی خاطرنشان کرد: از سویی امروزه همه شهرها با تهدید ناشی از سیطره اهداف تجاری و مالی بر حیات شهری و کاهش کیفیت زندگی شهروندان روبه‌رویند. فاصله طبقاتی، حذف، طرد و به حاشیه‌راندن برخی اقشار و سربرآوردن اشکال مختلف هویت‌گرایی و اقتصادگرایی تهدیدی برای حیات صلح‌آمیز و مدرنیته چندفرهنگی است، به همین دلیل اولویت‌های اصلی ما حفظ میراث فرهنگی، تقویت هویت چندفرهنگی و نجات کالبد شهر از بدل شدن هرچه بیشتر به کالایی برای مبادله اقتصادی بوده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین شهرداری تهران با برگزاری فستیوال‌های متعددی در سطح شهر، حمایت از جشنواره‌های هنری مانند جشنواره فجر و سازماندهی برنامه‌های مختلف آموزشی در سطح محلات، کوشش کرده است زمینه را برای آشنایی شهروندان تهرانی با هویت‌های مختلف ساکن شهر و برقراری گفت‌وگو میان اقشار مختلف فراهم و هویت چندفرهنگی شهر تهران را تقویت کند.

 

شهردار تهران ادامه داد: اما در باب «نوآوری» و رابطه آن با فرهنگ؛ ما متوجه بوده‌ایم که متأسفانه مفاهیمی مانند «نوآوری» در سال‌های گذشته به‌طور عمده به‌معنای «نوآوری اقتصادی» و در خدمت «تجاری‌سازی» و کسب درآمد برای صاحبان سرمایه فهم شده‌اند. نتیجه سیطره چنین فهمی از نوآوری، در زمانه هژمونی گفتارهای نولیبرال، حذف عموم شهروندان از فضای عمومی شهرها، کاهش مشارکت آنها در اداره شهر و رشد نابرابری در حیات شهری و آسیب‌پذیرشدن بیشتر حوزه فرهنگ بوده است. از سویی رصد تحولات سال‌های اخیر در شهرهای پیشرو در جهان، نشان می‌دهد که به‌کارگیری گسترده فناوری‌های نو، راهکاری کارآمد به‌منظور بهره‌مندی از شهری پایدار و تاب‌آور است. بدون «نوآوری» ما قادر به اداره شهرهایمان نیستیم. آنچه باید به آن فکر کنیم چگونگی تنظیم رابطه «نوآوری» و «فرهنگ» است.

 

حناچی افزود: ما نیازمند آن بوده‌ایم که «نوآوری» را از شر تقلیل‌گرایی اقتصادیِ سیطره‌یافته بر آن که عمدتاً به خدمت انحصارهای مالی درآمده است نجات و به خدمت خیر عمومی شهروندان قرار دهیم. شهرداری تهران در این جهت برنامه‌ای را در پیش گرفته است تا بتواند میان فرهنگ و نوآوری رابطه‌ای جدید برقرار کند، رابطه‌ای در خدمت پس‌گرفتن فضاهای عمومی شهر به‌نفع شهروندان؛ کاهش میزان وابستگی شهر به درآمدهای ناشی از فروش زمین و آسمان شهر؛ افزایش مشارکت شهروندان در حیات اجتماعی و کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی. شهر هوشمند از این منظر برای ما اهمیت داشته است.

 

وی گفت: نخستین مسئله برای ما در حوزه «شهر هوشمند» استفاده از «نوآوری» جهت کاهش وابستگی درآمد شهر به فروش زمین و آسمان شهر بوده است و نقش ما به‌عنوان دولتهای محلی و شهرداری‌ها در این موضوع در حوزه‌های مختلفی بسیار حائز اهمیت است، حوزه‌هایی نظیر باز کردن دسترسی به داده‌ها، تبادل خدمات داده‌محور (APIها)، شفافیت در عملکرد تا فراهم کردن محیط‌های تعاملی برای شبکه‌سازی، اشتراک‌گذاری ایده‌ها و پیشنهادات و درگیر کردن شهروندان و در نهایت گسترش خدمات نوآورانه شهر هوشمند.

 

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: برنامه «تهران هوشمند» برای دستیابی به مجموعه این اهداف طراحی شده است. در فاز اول این برنامه، 5 محور برنامه شامل «شهروند هوشمند و خدمات دیجیتالی»، «تهران نوآور»، «مدیریت هوشمند حمل‌ونقل درون‌شهری»، «توسعه خدمات ایمنی، انرژی و محیط هوشمند» و «تحول دیجیتالی شهرداری تهران» در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه

دومین هم اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزارشد. 

 عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه ریزی درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه بر ضرورت تحقق برنامه ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از درنظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود: امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف گذاری برای سال پیش رو با درنظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش بینی شده می‌باشد که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به شهروندان صرف شود.

عباس شعبانی در ادامه حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق ۲۲ گانه را اولویت ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دانست که باید در راس همه موضوعات قرار گرفته و برطرف گردد تا همه موضوعات مربوط به مناطق ۲۲ گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون‌های ماده پنج هفت و ماده صد برای روز‌های پایانی سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برطرف شود. 

 تدوین برنامه درآمد مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای عملکرد قابل قبول مناطق در سال گذشته

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه در راستای فعالیت‌ها و تلاش‌های بی وقفه در سال ۱۴۰۲ افزود؛ با وجود تغییر متغیر‌های مربوط به قانون درآمد‌های پایدار شهری با فعالیت همه جانبه مناطق، سال ۱۴۰۲ را با تحقق اهداف پیش بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه‌ی معماران گفت: انشالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با حضور در این هم اندیشی ضمن تقدیر از عملکرد بی نظیر محق شده توسط مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲ و اشاره به گزارش ارائه شده طرح رصد در صحن شورای شهر تهران و تحقق ۹۸ درصدی اهداف این طرح، همت مضاعف مناطق را برای اطلاع رسانی امور و پروژه‌های انجام شده و در حال انجام مناطق به شهروندان خواستار شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: هر منطقه میبایست یک بسته اطلاع رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثر گذار تدوین به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق ۲۲ گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، و مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت. 

در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۲۲، ۲۱، ۲، ۱، ۳، ۱۵، ۱۳ به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش بینی شده برای مناطق در سال ۱۴۰۳ پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند