Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمود محمودزاده اظهار کرد: در مورد صنعت ساختمان یکی از مسائلی که داریم این است که صنعت مذکور نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و کامل دارد.

وی با تاکید بر این‌که این برنامه نباید تابع هیجانات بازار باشد، ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که در این راستا مطرح شده و مراحل مطالعاتی خود را طی می‌کند بحث "طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح تلاش کرده‌ایم تمام بازیگران صنعت ساختمان از جمله بخش‌های دولتی، قانونگذار، بخش خصوصی، بخش‌های نظارتی، تامین کنندگان منابع مالی، بیمه، تامین‌کنندگان مصالح ساختمانی و ... حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: هرکدام از این بخش‌ها حدود وظایف و اختیارات شان در پازل یا نقشه راه طرح اشاره شده تعیین می‌شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدف از این برنامه این بوده که یک سیستم دامنه‌دار و زاینده در تولید مسکن و ساختمان را در کشور داشته باشیم. این یک اتفاق خیلی بزرگ است که بر اساس همین هم در حال حرکت هستیم.

محمودزاده گفت: به موازات این طرح نیازمند قوانین، آیین‌نامه و تاییدیه‌های مراجع مختلف هستیم. در مجموع "طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور" یک طرح پایه و سیستمی است که ساختمان و مسکن را به‌عنوان یک صنعت پیشران و موثرترین بخش‌های اقتصادی، کشور را برای آینده بیمه خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که طرح مذکور یک روند سرمایه‌گذاری را برای فعالان صنعت ساختمان تصویر می‌کند، اظهار کرد: در طرح ملی مسکن نیز با اقتباس از همین تئوری به دنبال تولید مستمر مسکن هستیم و این‌گونه نیست که بگوییم این تعداد (۴۰۰ هزار واحد) ساخته و تمام شد. در این طرح نقش بخش خصوصی به طور مستمر در حال پر رنگ‌تر شدن است و انتظار این است که بخش خصوصی هم نقش جامعی را ایفا کند.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که سود نهایی را مصرف‌کنندگان واقعی مسکن ببرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معاون وزیر راه مسکن سرمایه گذاری صنعت ساختمان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور