Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@13:43:45 GMT

پاکسازی کاخ سفید ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۱۵۵۲

پاکسازی کاخ سفید ادامه دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این انتظار می‌رفت که رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از پایان محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حدود ده‌ها تن از مقام‌ها را برکنار کند و علت آن هموارسازی کار این شورا عنوان شده است که شمار کارکنان آن از ۱۰۰ تن به ۲۳۶ تن در دولت اوباما افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

کاخ سفید روز جمعه الکساندر ویندمن، مشاور شورای امنیت ملی آمریکا را اخراج کرد که به عنوان شاهد در تحقیقات استیضاح ترامپ حضور داشت. ویندمن، عالی رتبه‌ترین کارشناس امور اوکراین در کمیته امنیت ملی کاخ سفید بود.(اینجا)

ماه سپتامبر مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا، تحقیقات استیضاح را علیه ترامپ آغاز کرد که بر سر تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بود که طی آن رهبر کاخ سفید از مقام‌های کی‌یف خواست تا تحقیقاتی را علیه جو بایدن، رقیبش در انتخابات ۲۰۲۰ انجام دهند و تهدید کرد کمک نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق می‌کند.

روز چهارشنبه، سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا ترامپ را از اتهامات استیضاح مبنی بر سوء استفاده از قدرت و مانع‌تراشی در کار کنگره تبرئه اعلام کرد.

بعد از پایان یافتن این روند، گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هم گفت به واشنگتن فراخوانده شده است. او بالاترین مقام وزارت خارجه بود که در جریان تحقیقات استیضاح دو بار به کنگره رفت و اظهارتش بسیار جنجالی شد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند، دونالد ترامپ پس از تبرئه از استیضاح قصد دارد تغییرات عمده‌ای در کادر کارمندان کاخ‌ سفید صورت دهد. رسانه‌های آمریکا همچنین از برکناری قریب‌الوقوع میک مولوینی، رئیس دفتر ترامپ خبر داده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید دونالد ترامپ تحقیقات استیضاح امنیت ملی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم