Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پارلمان سوریه نطق رئیس پارلمان این کشور رادر نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی قوی‌ترین در نوع خود خواند و گفت هیأت سوریه در این نشست با استقبال گرم میزبان و حضار روبه‌رو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رامی صالح» دبیر پارلمان سوریه تاکید کرد که هیأت سوری شرکت‌کننده در سی‌امین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در سوریه مورد استقبال گرم میزبان و حضار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» نطق رئیس پارلمان سوریه را از قوی‌ترین سخنرانی‌های ایراد شده در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در امان توصیف کرد و گفت: سخنان حمود صباغ بیانگر باورها و اصول جامعه مقاوم سوریه بود.

وی با بیان اینکه هیأت سوریه در امان شاهد استقبال گرم و گرمی روابط میان دو ملت اردن و سوریه بود، تاکید کرد: مردم عرب یکی هستند. بنابراین طبیعی است که هر کجا که برویم محبت بگیریم.

«امان» پایتخت اردن روز شنبه شاهد برگزاری ‌سی‌امین نشست‌ فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی بود. این نشست در حمایت از ملت فلسطین و در محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» برپا شد.

حمود صباغ رئیس پارلمان سوریه در  این نشست تاکید کرد، طرح به اصطلاح معامله قرن قصد دارد مسئله فلسطین رادر نهایت نابود کند و در را به روی پروژه خاورمیانه بزرگ باز کند.

او طی نطقی در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی سوریه که روز شنبه در امان برگزار شد پرسید: «آیا آن سرقت قرن یا سیلی قرن یا ضربه چاقوی قرن است؟. مهم نیست چه نامیده شود. مهم این است که دزدیده شده‌ها، سیلی خورده‌ها و چاقو زده شده‌ها ما عرب‌ها هستیم».

رئیس پارلمان سوریه گفت: «در تاریخ مسئله فلسطین گزینه مقاومت تنها دوای شفا دهنده است».

صباغ بر اهمیت ایجاد یک موضع موثر عربی برای مقابله با تعدی آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه حقوق عربی تاکید کرد و گفت که این توطئه  برای حال و آینده امت خطرساز است.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش میان فلسطین و اسرائیل تدوین شده و آن را بان نام طرح صلح در هشتم بهمن ماه و در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

بنا بر این طرح رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند، اما نه پایتختی قدس و نه بازگشت میلیون‌ها آواره را قبول ندارد.

روابط اردن و سوریه  از سال ۲۰۱۱ همزمان با شروع بحران سوریه رو به رکود گذاشت؛ و  در فواصل زمانی مختلف با فراز و نشیب‌هایی همراه بود. اردن به تبعیت از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روابطش با دمشق را بسیار سرد کرد اما به طور کامل قطع نکرد.

«بهجت سلیمان» سفیر سوریه در امان در سال ۲۰۱۴ اخراج شد و «ایمن علوش» کاردار سفارت سوریه مسئولیت‌های سفارتخانه سوریه را در اردن برعهده گرفت. در مقابل  در سفارت اردن در سوریه نیز  فقط کاردارحضور داشت.

تقریبا از یک سال و نیم پیش روابط سوریه و اردن رو به بهبود گذاشته است. حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و یک هیئت پارلمانی سال میلادی گذشته هم در کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی در امان حضور یافته و در آنجا مورد استقبال گرم رئیس پارلمان اردن قرار گرفتند و به دنبال آن گذرگاه مرزی جابر – نصیب در مرز میان دو کشور بازگشایی شد.

دولت اردن بهمن ماه سال گذشته با تعیین کارداری در سفارت خود در دمشق، سطح روابط دیپلماتیک با سوریه را ارتقا داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه اردن نشست نشست اتحادیه پارلمان های عربی اتحادیه پارلمان های عربی رئیس پارلمان سوریه رژیم صهیونیستی استقبال گرم معامله قرن هیأت سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود