Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@21:41:20 GMT

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۲۲۱۹

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر تصمیم قوه قضائیه برای ارسال لایحه‌ای جهت تغییر عندالمطالبه بودن مهریه به عندالاستطاعه، گفت: این اقدام خوبی است که در راستای تدوین طرح کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صورت گرفته است، کما اینکه در آن آورده‌ایم که زندان برای محکومیت‌ها و مطالبات مالی از جمله مهریه ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این طرح به این نکته اشاره شده است که میزان مهریه باید به صورت نقدی و بلافاصله بعد از عقد پرداخت شود.

مردان نباید بدون توانایی مالی متعهد به پرداخت مهریه عندالمطالبه شوند

وی تصریح کرد: منظور از عندالاستطاعه این است که فردی هزار سکه برای مهریه تعیین نکرده و پرداخت آن را به آینده موکول نکند، چرا که این روش آغازی برای پایه‌گذاری جنگ بین زن و شوهر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زنان بعد از بروز اختلاف برای دریافت مهریه عندالمطالبه اقدام می‌کنند و همسر خود را که قادر به پرداخت آن نباشد، زندانی می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مهریه عندالاستطاعه باشد و همان زمان عقد پرداخت شود، مرد مطابق با توانایی خود میزان آن را تعیین کرده و پرداخت می‌کند.

تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این پرسش که مردانی که در زمان عقد توانایی پرداخت هیچ مبلغی به عنوان مهریه را نداشته باشند چگونه باید این دین خود را ادا کنند، تاکید کرد: مردانی باید ازدواج کنند که درآمد کافی برای اداره یک زندگی را داشته باشند و خانواده آنها نیز شرایط حمایتشان را داشته باشند تا در پی ازدواج برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی مهریه عندالاستطاعه باشد زندگی به درستی شروع می‌شود، یادآور شد: تعیین مهریه عندالمطالبه و اثبات اعسار توسط مردم به معنای جنگ است، ضمن اینکه عندالاستطاعه باعث کاهش میزان مهریه شده و شرایط آغاز زندگی مشترک بر اساس عقلانیت را فراهم می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مهریه عندالمطالبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد

باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته است به تعهدات مالی‌اش در قبال سرمربی سابقش عمل کند.

به گزارش مشرق، بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، این مربی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید تا مطالباتش را در سه قسط دریافت کند اما با اینکه که قسط اول از سوی پرسپولیس پرداخت شد، قسط دوم و سوم پرداخت نشده است.

بررسی‌های ایسنا در این زمینه نشان می‌دهد، دیروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) موعد پرداخت قسط سوم بوده است که این کار انجام نشده است. این در حالی است که بر اساس توافق طرفین، در صورت پرداخت‌نشدن قسط سوم در زمان مشخص‌شده، گل‌محمدی می‌تواند حدود پنج میلیارد تومان به عنوان جریمه دریافت کند. این یعنی اگر گل‌محمدی از پرسپولیس شکایت کند، علاوه بر پرداخت دو قسط، باید پنج میلیارد تومان هم جریمه بدهد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث